Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-01-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
När AA märkte att JA inte skulle gifta sej med henne och ta med henne på äventyr jorden runt, utan att hon var ett knull i mängden så ville hon illa kvickt slänga ut honom.

Ja, ungefär så enkelt tycks det vara. Hennes störda personlighet gjorde att hon inte kunde hantera nederlaget.
Hon borde ha flyttat ut från lägenheten som var utlånad till Assange. Istället höll hon sig kvar, hon kunde inte inse att hon bara var en billig groupie i mängden.
Citera
2011-01-31, 22:20
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Förhöret med J Wahlström är en KLASSIKER!

sms-pingisen mellan ardin och wahlström är så jävla otrolig.

Ungef'ärligt:

JW: Kan du påminna JA att han har ett möte kl 12?

AA: Han är inte här han har planerat att ligga med kashmirtjejen varje kväll men inte kommit iväg, kanske fick han till det igår?

09:40 17e augusti

JW: dålig smak har du hennes nr?
AA: osäker på om han har någon smak alls ärligt talat men hon var väl söt. Not mentally fast enough enligt J. Men kashmir och bröst och idoldyrkan vägde upp, sofia.wilen@hotmail.com, naturhistoriska, det är allt jag vet

Han ar riktigt bra: objektiv, faktafokuserad, bemodar sig om att fa saker och ting ratt, har personlig integritet, ar tydlig med vad han vet, vad han inte vet respektive vad han tror, har formaga att ta in och tolka svaga signaler &cet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Stackars J Wahlström. feministmaffian på SVT/SR kommer döda honom!

Med de ovan egenskaperna ar han onekligen en udda fagel och passar nog inte sarskilt val in hos svensk statsmedia, nej.
Citera
2011-01-31, 22:20
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Så länge man håller sig till sanningen i polisförhören har man inte förtalat någon.

Det är just det tråden handlar om att någon inte hållit sig till sanningen.
AA beskriver sitt förhållande till JA från:

'I was really proud that I got the world's coolest man in my bed and living in my flat.'
- Anna Ardin

Till mitt livs värsta sex beroende på vem som lyssnade och vid vilket tillfälle på tidsaxeln AA befann sig.

Svårt case av schizofreni eller lögn , ditt val

Intressant tanke, men jag tror inte att det håller. Någon jurist här som kan hjälpa oss med
"utpressning"?

Om du inte har etik och moral nog att avgöra om det är ett lågvattenmärke eller är ok utan behöver hjälp av en jurist så har du ett problem. Lek med tanken att du själv drabbades skulle det fortfarande behövas en jurist för tolka om det var ok eller inte?
Citera
2011-01-31, 22:21
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
I filen jag läst står det "Häktningspromemoria".

Ja men jag kallar det FUP.

Citat:
Jag påpekade, om jag minns rätt, att det var Assange-sidan som hade gjort den uppgiften offentlig som ett led i deras försvar.

Och hade de själva intervjuat KS eller hur hade deras sida fått tag i den uppgiften?
Citera
2011-01-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Att tränga sig på i en utlånad trång lägenhet, föreslå att dela säng med en person som du träffar via jobbet och som är i beroendeställning till dig, eftersom personen inte har någon annanstans att ta vägen, är omoralhandling nr 1 i storyn, och den handlingen är inte bestridd av någon part.

Enligt AA var det JA som började göra närmanden, och det var inte i sängen. Men det här en krimtråd, så jag lämnar diskussionen av det moraliska till er som känner er moraliska.
Citera
2011-01-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Om du inte har etik och moral nog att avgöra om det är ett lågvattenmärke eller är ok utan behöver hjälp av en jurist så har du ett problem. Lek med tanken att du själv drabbades skulle det fortfarande behövas en jurist för tolka om det var ok eller inte?

Utpressning är ett brott, detta är en krim-tråd, vad du med din moral anser vara ett "lågvattenmärke" är inte relevant.
Citera
2011-01-31, 22:32
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Enligt AA var det JA som började göra närmanden, och det var inte i sängen. Men det här en krimtråd, så jag lämnar diskussionen av det moraliska till er som känner er moraliska.

Enligt JA var det AA som gjorde närmanden.

Så vet du vem av de 2 som ljuger.

Fö skickades Handlingen till England i samband med utlämningsrättegången i Dec 2010.
Det är den officiella handling som låg till grund för MN begäran om utlämning till förhör i samband med utfärdandet av EAW. På den starkare misstankegraden om våldtäkt i ett fall (SW) därför är det viktigt om hon sov eller halvsov, hon har sagt båda sakerna nämligen. Eller kan båda vara rätt?
Citera
2011-01-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ja men jag kallar det FUP.
Risken med det slappa språkbruket är förstås att läsarna tror att det finns ett åtal. Det var min första reaktion när jag såg att det fanns en "FUP".
Citat:
Citat:
Jag påpekade, om jag minns rätt, att det var Assange-sidan som hade gjort den uppgiften offentlig som ett led i deras försvar.
Och hade de själva intervjuat KS eller hur hade deras sida fått tag i den uppgiften?
OT: Sammanhanget gällde hur tillförlitligt den uppgiften var, eftersom den kom till the Guardian från Assange-sidan.
Citera
2011-01-31, 22:34
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Utpressning är ett brott, detta är en krim-tråd, vad du med din moral anser vara ett "lågvattenmärke" är inte relevant.

Det är i allra högsta grad relevant! Det är nämligen det tråden handlar om God eller dålig moral!
Citera
2011-01-31, 22:35
Medlem
MoLoKs avatar
En sak som slår mig är hur exakt FL är när han förhör Assange. Här några frågor kring kondomen (gäller AA-caset):

Citat:
FL: Kommer du ihåg vad du gjorde med kondomen?
Citat:
FL: Och du har inget minne av någon trasig kondom heller?
Citat:
FL: Använder du kondom annars?
Citat:
FL: Och du säger att du inte kontrollerade, eller du säger att du kommer inte ihåg vad
du gjorde med kondomen, stämmer det?
JA: Ja, det stämmer.
FL: Normalt sett, hur brukar du göra då?

Citat:
FL: Kontrollerade du kondomen innan?
JA: Före vad då?
FL: Innan du tog på dig kondomen så att säga.

Citat:
FL: Vem tog på kondomen?
Citat:
FL: Du kommer inte ihåg vem som tog av den heller?
Citat:
FL: Hade du med dig kondom själv till Anna eller var fick ni kondom ifrån?
Citat:
FL: Kommer du ihåg var hon förvarade kondomen?
Citat:
FL: Hur fick du tag i kondomen?
Citat:
FL: Men du kan inte minnas det just att du får kondomen eller något?

Många kondomfrågor blir det för Assange. Skulle vara väldigt nyttigt om vi hade ett bandat och råutskrivet förhör med AA.
Citera
2011-01-31, 22:37
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenknoge
Fy fan vad arg jag blir..... och jag VET att ingen i massmedia kommer skriva om detta.
Dom har redan skjutit sig i foten när dem hängde ut Assange som våldtäktsman och sedan hoppade på smutskampanjen mot Assange kallad #prataomdet.

Och Svennebanan kommer ännu en gång bli förda bakom ljuset av politiker, polisen och rättväsendet.

Jo svenskar är så ärliga och sossarna så fina och ställer sig bakom folket i vått och torrt.

Sedan kokar det ner till att sossejävlarna är så djupt insyltade i hela haveriet att det är svårt att se skogen för alla röda rosor.

Vill massmedia i Sverige ha någon form av trovärdighet tar de upp detta nu?

P.S. Varför skriver PK att det är kört för JA och WL ena dagen för att nästa släppa denna bomb?

Sossar? Tja några inblandade är s-märkta, men åtminstone en av åklagarna inblandade har klar koppling till regeringen. I bakgrunden rycker nog Reinfelt i trådarna efter instruktioner av "husse" i Washington.
Citera
2011-01-31, 22:38
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Risken med det slappa språkbruket är förstås att läsarna tror att det finns ett åtal. Det var min första reaktion när jag såg att det fanns en "FUP".

OT: Sammanhanget gällde hur tillförlitligt den uppgiften var, eftersom den kom till the Guardian från Assange-sidan.
Hurtig hade ju sett häktningspromorian och uppgifterna finns ju i den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in