Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-17, 00:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Aspberger. Killen har Aspberger. Jag har sett exakt det där beteendet förr hos både män och kvinnor diagnostiserade med Aspberger och som är i logiskt hänseende mycket intelligenta individer. Har några i bekantskapskretsen.

Jag håller med om diagnosen (på brevskrivaren, alltså). Sedan kan ju breven trots det vara förfalskade. Med tanke på vilka fiender han skaffat sig är jag förvånad över att det inte dykt upp fler konstiga rapporter från folk som påstår sig veta pinsamma saker om Assange.
Citera
2010-12-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag håller med om diagnosen (på brevskrivaren, alltså). Sedan kan ju breven trots det vara förfalskade. Med tanke på vilka fiender han skaffat sig är jag förvånad över att det inte dykt upp fler konstiga rapporter från folk som påstår sig veta pinsamma saker om Assange.

Bristen på rapporter från kvinnor som känt sig kränkta av Assange är slående. Jag hade räknat med att det skulle varit 100-tals historier om honom i omlopp redan inom 1-2 månader.
Citera
2010-12-17, 00:44
Medlem
think2acts avatar
fria julian.. släpp dom bästa bomberna på en egen tv kanal gör en dokumentär med michael moore.. Våltäktmisstankar skiiiiiiit snack bara en bimbo som vill hänga med anna anka eller montazami i hollywoood.. förutom det. Stooor respekt för barack oboma enda presidenten som inte verkar sturas av amdra delegater senatorer och högt fullvärdiga medlemmer av den judiska rasen.. han har knappt kommenterat wikileaks han vill att sanningen ska uut!!!!!!!
Citera
2010-12-17, 00:53
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Assange verkar vara mer än lätt socialt handikappad..

http://gawker.com/5714043/the-creepy-lovesick-emails-of-julian-assange

Ja hu och fy!
Vad är det för person som sparar gamla så gamla mess?
Enligt min mening en person som inte har ett socailt liv överhuvud taget!

Personsligen skiter jag fullständigt i om det är Julle som skrev för XXX antal år sedan (vilket jag tvivliar starkt), han själv har ju i i alla fall kommit en bra bir famåt i sitt liv - till skillnad från den som sparat på konversationen och som tydligen inte har något socialt liv i dag utan lever kvar i den förgågna.
Citera
2010-12-17, 00:56
Medlem
MoLoKs avatar
Apropå mejlen så är de säkert sanna. Bruden säger ju dock att hon tyckte han var en rolig prick.
Citera
2010-12-17, 01:03
Medlem
cylobines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Från Crikey: Här ges indikationer att CPS avrått Sverige från att överklaga borgen, men tydligen till ingen nytta.

Man undrar om svenska journalister sitter hukande nere i nåt källarhål och smygläser australiska tidningar som man läste porrblaskor i tonåren förr i världen.
Citera
2010-12-17, 01:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Apropå mejlen så är de säkert sanna. Bruden säger ju dock att hon tyckte han var en rolig prick.

Skulle inte CIA säga det, menar du?
Citera
2010-12-17, 01:14
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cylobine
Man undrar om svenska journalister sitter hukande nere i nåt källarhål och smygläser australiska tidningar som man läste porrblaskor i tonåren förr i världen.
Åh, är det DÄR de svenska journalisterna och reportrarna håller till!
är grymt besviken på den Svenska journalistiska kåren som inte gräver eller åtminstonne återger de fakta som hittils kommit fram i Julian Assange målet.
Däremot släpper våra tidningar gladeligen Wikileaksmaterial när de får en chans.
Vore det inte på tiden att en endaste reporter tog tag i den Svenska rättsproccesen och klargjorde vad som är sagt och gjort, samt hur åklagar och rättsväsendet har agerat i denna pinsamma våldtäksanmälan.
Citera
2010-12-17, 01:15
Medlem
River99s avatar
Vet inte om någon postat det tidigare men Anna A's twitter verkar ha blivit "suspended". Vad kan det bero på?
Citera
2010-12-17, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Vet inte om någon postat det tidigare men Anna A's twitter verkar ha blivit "suspended". Vad kan det bero på?

Alltför många som uttryckte sitt hat mot henne förmodligen. Troligen ett autofilter som slog till.
Citera
2010-12-17, 01:38
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Åh, är det DÄR de svenska journalisterna och reportrarna håller till!
är grymt besviken på den Svenska journalistiska kåren som inte gräver eller åtminstonne återger de fakta som hittils kommit fram i Julian Assange målet.
Däremot släpper våra tidningar gladeligen Wikileaksmaterial när de får en chans.
Vore det inte på tiden att en endaste reporter tog tag i den Svenska rättsproccesen och klargjorde vad som är sagt och gjort, samt hur åklagar och rättsväsendet har agerat i denna pinsamma våldtäksanmälan.

Ryktet går att de journalister som skulle vara intresserade av att skriva en sådan artikel redan har läst delar av eller hela FUP. Det är därför de inte skriver. De vet att anklagelserna är vansinniga.
Citera
2010-12-17, 02:09
Medlem
Läste just den här artikeln om USAs möjligheter att åtala Assange för spioneri eller något annat.

http://www.msnbc.msn.com/id/40653249/ns/us_news-wikileaks_in_security/

Det som slog mig när jag läste den var att det verkar enormt svårt för USA att komma runt First Amendment, dvs yttrandefrihetslagen i USA. Spontant tänkte jag att det enklaste sättet troligen är att åtala honom för upphovsrättsintrång, då kan de dessutom driva åtalet i vilket land som helst. Dock lär de inte kunna stoppa honom i fängelse på livstid. Scientologerna har använd den metoden väldigt framgångsrikt. De lyckades tom få Sveriges Riksdag att lämna tillbaka deras hemliga böcker.
Senast redigerad av f-boy 2010-12-17 kl. 02:14. Anledning: stilfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in