Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 19:07
  #1201
Medlem
Har just kommit hem, och har under dagen hört och läst om detta;

Anhållan mot Wikileaks grundare hävd
Uppdaterat: kl 17:19 (publicerades idag kl 10:53), Ekot

Åklagarmyndigheten har hävt beslutet att anhålla internetsajten Wikileaks grundare Julian Assange. Enligt ett pressmeddelande från chefsåklagare Eva Finné finns det inte längre skäl att anta att Assange begått våldtäkt i samband med sitt besök i Sverige.

"Wikileaks har väldigt mäktiga fiender"

Internetsajten Wikileaks har bland annat gjort sig känt för avslöjanden kring USA:s krigsföring i Irak och Afghanistan. Och debatten om Wikileaks agerande har gått het världen över. I Sverige har Piratpartiet åtagit sig att sköta driften och säkerheten av Wikileaks servrar. Enligt Piratpartiet har svenska myndigheter utsatts för tryck för att agera mot Wikileaks.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3938233
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7651572.ab
Citera
2010-08-21, 19:10
  #1202
Medlem
haha, hoppas det är hon http://www.ibf.uu.se/PERSON/anna/anna.html.

Då ska jag helt ändra uppfattning om att assange nog tryckte in den lite hårt i 2:an och hävda att det är CIA, Socialdemokrater och Feminister som konspirerar mot demokratin med hjälp av falska våldtäktsanklagelser.
Citera
2010-08-21, 19:11
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är brödraskapsrörelsen inblandad?


Socialdemokratiska Broderskapsrörelsen bjöd in Assange till Sverige. Nu spekuleras det kring om en till rörelsen nära anknuten kvinna var en av dem som anmält Assange efter ett uppenbarligen frivilligt samlag.
Citera
2010-08-21, 19:13
  #1204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Feministerna kan nog få tvåan till ett ofredande. De går ju hand i hand med nymoralisterna.

Bara så jag förstår dig rätt:

Du och jag idkar samlag. Du stoppar in den i min röv utan att be om lov. Jag säger "ta ut den, det gör ont, lägg ner det där", men du tänker att "äh, hon gillar det här" och kör vidare. Det är inget sexuellt tvång?

Kan även upplysa dig om att du kan dömas för ofredande "bara" genom att klämma en tjej på bröstet. Det har inte de där feministerna bestämt. Det står i lagboken.
Citera
2010-08-21, 19:13
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Socialdemokratiska Broderskapsrörelsen bjöd in Assange till Sverige. Nu spekuleras det kring om en till rörelsen nära anknuten kvinna var en av dem som anmält Assange efter ett uppenbarligen frivilligt samlag.


Ah tack. Frågan är hur frivilligt. Är det inte lika bra att broderskapsrörelsen vänjer sig, de har ju vad jag vet redan dragit upp byxan i underkastelse för islam.
Citera
2010-08-21, 19:15
  #1206
Medlem
Anna Ardin är f ö projektledare för den muslimska nyhetstidning "Islam & Politik" som Broderskapsrörelsen ger ut.

Citat:
Det är den kristna, socialdemokratiska organisationen Broderskapsrörelsens nätverk för muslimska socialdemokrater som har gett ut tidningen.

– De såg ett behov av en muslimsk nyhetstidning. Det perspektiv som kommer fram kring muslimer är ofta konflikt – när muslimer kommer i konflikt i samhället. Vi tyckte att det fanns ett behov av att kunna diskutera de här frågorna i ett nytt perspektiv. Vårt perspektiv är att det inte finns någon motsättning i att vara svensk och muslim, säger projektledare Anna Ardin.

http://www.sydsvenskan.se/kultur-och...-muslimer.html
Citera
2010-08-21, 19:15
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är brödraskapsrörelsen inblandad?

Ja. Assange var inbjuden av dem att hålla tal på lördagen (var det väl?). Vad som hänt efter det, är att wikileaks inlett samarbete med piratpartiet. Hur sossar ställer sig till det, kan man gissa.

Och jag undrar fortfarande om det var på frihetsfrontens sommarseminarium som Assange har hållit till denna helg.
Citera
2010-08-21, 19:15
  #1208
Medlem
BrockLanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Bara så jag förstår dig rätt:

Du och jag idkar samlag. Du stoppar in den i min röv utan att be om lov. Jag säger "ta ut den, det gör ont, lägg ner det där", men du tänker att "äh, hon gillar det här" och kör vidare. Det är inget sexuellt tvång?

Kan även upplysa dig om att du kan dömas för ofredande "bara" genom att klämma en tjej på bröstet. Det har inte de där feministerna bestämt. Det står i lagboken.

Det tror ja ju.
Citera
2010-08-21, 19:16
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Bara så jag förstår dig rätt:

Du och jag idkar samlag. Du stoppar in den i min röv utan att be om lov. Jag säger "ta ut den, det gör ont, lägg ner det där", men du tänker att "äh, hon gillar det här" och kör vidare. Det är inget sexuellt tvång?

Kan även upplysa dig om att du kan dömas för ofredande "bara" genom att klämma en tjej på bröstet. Det har inte de där feministerna bestämt. Det står i lagboken.


OK han klämde brudarna på brösten medan dom sög av honom. Ofredande. Och lagen är inte skriven i sten, utan av politiskt korrekta ministrar.
Citera
2010-08-21, 19:17
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munyau
Amerikanska blogg som dailykos diskuterar detta och de skyller på höger regeringen som vi har just nu. En länk till bloggen, http://www.dailykos.com/story/2010/8...ncelled.Update


Som om det är regeringen som bestämmer sådant. Daily Kos i ett nötskal.
Citera
2010-08-21, 19:18
  #1211
Medlem
jr.ewings avatar
AFTONHORAN gör det igen. Jag tog en skärmdump för att visa hur den mest korkade nyhetsrubriken ser ut(ungefär som att skriva. Barack obama är inte misstänkt för snatteri: med betoning på Inte förstås

http://www.ladda-upp.com/bilder/38465/assange
Citera
2010-08-21, 19:18
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
OK han klämde brudarna på brösten medan dom sög av honom. Ofredande. Och lagen är inte skriven i sten, utan av politiskt korrekta ministrar.


Fast är det inte ganska enkelt, antigen är det frivilligt eller så är det det inte. Själv, vilket gäller för de flesta vuxna män, har jag aldrig haft några större problem att förmärka om det är frivilligt. Håller Assange på med tjatsex?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback