Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 14:15
  #601
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilka är flickorna?
Kommer deras namn att komma ut på något sätt?

Borde inte deras namn stå i polisanmälan? Verkar ju konstigt om man kan upprätta anmälan om våldtäkt på ett anonymt, okänt offer.
Citera
2010-08-21, 14:16
  #602
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maggiethecat
Denna tråd växer snabbt utan mycket innehåll. Om Assange nu har betett sig svinigt på en fest i veckan, borde inte någon sitta på uppgifter om detta i alla fall.

Julian Assange är nu trending topic på twitter. AB:s rapportering blir mer och mer skrattretande i sin skralhet.

Jag tror inte att det är den typen av "våldtäkt" (om det nu ens rör sig om något brott alls) det handlar om... Ett sådant beteende brukar ju knappast visa sig först vid knappt 40 års ålder, och att det dessutom då sker två gånger under några dagar är ju VÄLDIGT osannolikt.
Dock inte omöjligt.
Citera
2010-08-21, 14:17
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle
Just i Sverige också efter att Piratpartiet tog över filerna i hemliga servar.. Lite skumt minst sagt.
Men sen å andra sidan om det är CIA bakom detta så tror jag att dem hade gjort något snyggt och inte något sådant här. Julian Assange kan också vara en våldtäktsman.

Jag ser fram emot någon intervju med Mr Assange.
Varför skulle det inte kunna vara CIA? Om han sitter i fängelse några år så kommer det försvåra wikileaks arbete och deras förtroende kommer att minska rejält.

Såg ett program för nån vecka sen som handlade om hur Israeliska underrättelsetjänsten jagade personen som avslöjade att Israel hade kärnvapen. De använde fula knep som att kvinnor flörtade med honom och så. Kan absolut vara något liknande i detta fall. Om jag varit JA; FLY! fly upp i norraste norrland!
Citera
2010-08-21, 14:18
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dain-Bramage
Precis. Därför är ju en våldtäktsanklagelse det bästa som kunde hända för dem.

Med det menar jag inte att det är dem som iscensatt det hela, utan bara att det är så det är. Men jag utesluter inget.

Precis. En våldäktsanklagelse i Sverige är det bästa som kunde hända för alla de som vill ha bort honom och allt han står för. Har han gjort detta är inte bara ett svin utan monumentalt korkad.
Ingen är så korkad.
Citera
2010-08-21, 14:19
  #605
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivrankan
Kvinnorna, som känner varandra, har alltså blivit våldtagna (alternativt en våldtäkt och ett ofredande, beroende på vem man frågar) av denne Assange vid två olika tillfällen. Det rör sig om lördag natt och tisdag morgon. Kvinna #2 får inte reda på detta av kvinna #1 förrän efter Assange även ska ha givit sig på henne. Frågan är hur dessa två kvinnor kom att tala om det här för att sedan bestämma sig för att gå till polisen, men inte för att anmäla! Nej gud nej. Dom vill samtala om detta med polisen.

Herregud.

Åklagaren verkar ju också riktigt med på noterna.


Tillåt mig gör en smiley

Julian Assange lär aldrig sätta sin fot i Sverige igen, Wikileaks lär aldrig ha något mer med Sverige att göra. Vad roligt det känns. Svensk press, polis och kvinnor har visat sig från sin bästa sida.

Du läste inte teorin om att det kan vara två kvinnliga piratpartister som är offer? Och det handlar uppenbarligen om en våldtäkt, inte två, vilket givetvis spelar roll (två låter mer osannolikt än en). Om det är två PP-kvinnor är det väl inte konstigt om de avvaktar med att anmäla på grund av sin ställning i/relation till partiet? (och de behöver inte alls vara bekanta som vänner, de kanske bara känner varandra genom engagemang i PP och därför inte fick reda på den andres övergrepp förrän efter några dagar)
Citera
2010-08-21, 14:19
  #606
Medlem
StarSuckers avatar
För en tid sen så hände ju typ samma sak i Ryssland. Någon tjej som låg med politiker, och filmade det för att sänka deras förtroende.
Händer det där kan det lika gärna hända här, fast de tar det steget längre och kallar det våldtäkt.
Citera
2010-08-21, 14:20
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synapsgas
Nej, han var i Sverige för att hålla föredrag hos Broderskapsrörelsen (kristna socialdemokrater) och antagligen för att ansöka om utgivningstillstånd för att WikiLeaks skulle täckas av tryckfrihetslagen. Avtalet med piratpartiet var bara en extragrej.

Frågan är väll vad hans agenda egentligen var, men det var inte min poäng. Varför skulle han ta och sabba något så pass "stort" genom att i samma veva gå och våldta någon?
Citera
2010-08-21, 14:20
  #608
Medlem
80-talists avatar
Från reddit:

Citat:
Ursprungligen postat av bubbubbubbub
Reminds me of when General Motors hired prostitutes to solicit Ralph Nader because of his automobile safety activism:

Citat:
Ursprungligen postat av Forky
It's called a Honey Trap, and it's employed quite often for character assassination or blackmail.
Citera
2010-08-21, 14:21
  #609
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Varför skulle det inte kunna vara CIA? Om han sitter i fängelse några år så kommer det försvåra wikileaks arbete och deras förtroende kommer att minska rejält.

Såg ett program för nån vecka sen som handlade om hur Israeliska underrättelsetjänsten jagade personen som avslöjade att Israel hade kärnvapen. De använde fula knep som att kvinnor flörtade med honom och så. Kan absolut vara något liknande i detta fall. Om jag varit JA; FLY! fly upp i norraste norrland!

Den största vinsten för USA vore inte att få bort JA rent fysiskt. Den största vinsten är att förtroendet för framförallt JA men även till stor del wikileaks försvinner, och mycket av framtida diskussionen gällande deras aktioner kommer att överskuggas av dessa anklagelser. Den skadan är nog redan skedd.
Jag är ganska övertygad om att förundersökningen snart kommer att läggas ner i brist på bevis. Men den skugga som redan kastats kommer ligga kvar lång tid framöver...
Citera
2010-08-21, 14:23
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
En samordnad aktion ...

Japp! Mycket samordnad. Nu är det bara för USA att få J.A. utlämnad från Sverige när fabror blå har gripit honom.
Citera
2010-08-21, 14:25
  #611
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dain-Bramage
Jag är ganska övertygad om att förundersökningen snart kommer att läggas ner i brist på bevis. Men den skugga som redan kastats kommer ligga kvar lång tid framöver...

Ja, att bli frikänd "i brist på bevis" är ju nästan lika bra som en fällande dom. Alla förstår ju att han egentligen är skyldig men att det bara inte gick att bevisa.

Kan man få reda på om åklagaren/polisen har använt sig av telefonavlyssning och husrannsakan i sin spaning på våldtäktsmannen?
Citera
2010-08-21, 14:25
  #612
Medlem
Dansar Assange?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback