Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-21, 02:10
  #1
Medlem
Idde89s avatar
Legend är förbannat bra och prisvärd, men Wildfire då? Sjukt billigt och jag tycker verkligen inte att det skiljer så mycket mellan dom. Det är tydligen endast skärmstorleken och skalet som är sämre på Wildfire. Först trodde jag att processorn skilde dom åt mer, men tydligen inte! Legends processor: 600 Mhz, Wildfires processor 528MHz. Ju större skärm desto högre klockfrekvens krävs från processorn, men i och med att Wildfires skärm är mindre och att klockfrekvensen inte skiljer så mycket så kan man väl inte säga att Wildfire är långsammare än Legend. De ryktet om att vissa apps inte funkar hos Wildfire pga att den har en sämre processor kan väl ändå inte stämma? Eller?

Fördelen med legend
Större skärm
bättre skal

Fördelen med Wildfire
Bättre batteritid
1500 kr billigare

Detta har jag kommit fram till genom att har läst på olika forum osv... Finns de fler skillnader mellan dessa mobiler? Det känns som att nackdelarna är för små hos Wildfire i jämförelse med Legend för den stora pris skillnaden, eller vad säger ni?
Citera
2010-08-21, 02:37
  #2
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Skulle tagit Legend, eftersom att den är mycket skönare att hålla i osv.

Eller lägg till några tusen och köp bästa androidmobilen, Desire.


MVH/ Glad ägare av Desire
Citera
2010-08-21, 03:09
  #3
Avstängd
BlazeT.s avatar
Det är en bra fråga. Själv har jag en Desire, fungerar helt utmärkt och det är en helt underbar telefon verkligen. Sen vet jag inte finesserna på Wildfire men jag antar att det är samma stuk som Desire, fast mindre desplay och kanske lite mindre innehåll? Jag är inte säker, men Desire funkar för mig

Citera
2010-08-21, 12:51
  #4
Medlem
Idde89s avatar
Är det ingen som kan bekräfta om det jag har nämnt? Så att jag inte har läst fel info om Att prestanda skillnadet inte skiljer så mycket som priset gör! Har legend fler finesser eller ller inte? Om inte så ska ja fan köpa en wildfire!
Citera
2010-08-21, 19:59
  #5
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idde89
Legend är förbannat bra och prisvärd, men Wildfire då? Sjukt billigt och jag tycker verkligen inte att det skiljer så mycket mellan dom. Det är tydligen endast skärmstorleken och skalet som är sämre på Wildfire. Först trodde jag att processorn skilde dom åt mer, men tydligen inte! Legends processor: 600 Mhz, Wildfires processor 528MHz. Ju större skärm desto högre klockfrekvens krävs från processorn, men i och med att Wildfires skärm är mindre och att klockfrekvensen inte skiljer så mycket så kan man väl inte säga att Wildfire är långsammare än Legend. De ryktet om att vissa apps inte funkar hos Wildfire pga att den har en sämre processor kan väl ändå inte stämma? Eller?

Fördelen med legend
Större skärm
bättre skal

Fördelen med Wildfire
Bättre batteritid
1500 kr billigare

Detta har jag kommit fram till genom att har läst på olika forum osv... Finns de fler skillnader mellan dessa mobiler? Det känns som att nackdelarna är för små hos Wildfire i jämförelse med Legend för den stora pris skillnaden, eller vad säger ni?


Njae nu får någon rätta mig med om jag har fel! Är det inte så att det är upplösningen på wildfire telefonen som sätter käppar i hjulet för vissa apps. Den är lite för dålig helt enkelt?
Citera
2010-08-21, 21:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Njae nu får någon rätta mig med om jag har fel! Är det inte så att det är upplösningen på wildfire telefonen som sätter käppar i hjulet för vissa apps. Den är lite för dålig helt enkelt?

Stämmer, vissa spel har inte wildfires upplösning och typ 50 px på höjden försvinner. Lite jobbigt. Har dock bara 2 apps av 15 med detta problem.
Citera
2010-08-21, 22:56
  #7
Avstängd
romanista10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Njae nu får någon rätta mig med om jag har fel! Är det inte så att det är upplösningen på wildfire telefonen som sätter käppar i hjulet för vissa apps. Den är lite för dålig helt enkelt?

Nej det stämmer majoriteten av apps på market funkar ej på WF
Citera
2010-08-22, 01:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
Nej det stämmer majoriteten av apps på market funkar ej på WF
Stämmer inte alls, Majoriteten funkar. Går du in på appbrain och kollar top apps så funkar åtminstone 9 av 10.
Citera
2010-08-22, 02:01
  #9
Medlem
Idde89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pankryggberg
Stämmer inte alls, Majoriteten funkar. Går du in på appbrain och kollar top apps så funkar åtminstone 9 av 10.

jaha okeej, men när det gäller legend? Funkar precis alla apps på den då? eller krävs det att man har desire?
Citera
2010-08-22, 02:03
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Eller lägg till några tusen och köp bästa androidmobilen, Desire.
Desire är ålderdomlig. Satsa på någon nyare telefon istället om det ska vara den prisklassen. I det lägre segmentet är dock Wildfire bra.
Citera
2010-08-22, 16:58
  #11
Medlem
Idde89s avatar
Är det ingen som vet hur mycket en legend kostar i elgigantens butiker, deras internetpriser är 3790 :- har jag för mig. Men om man vill köpa den i butiken direkt vad kostar den då?
Citera
2010-09-24, 14:41
  #12
Medlem
Chucky.s avatar
Nu har jag fastnat för Legend också...

Men stämmer allt detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=621093,563573

För då jag tittar på jämförelsen så verkar dom väldigt lika.

Det som skiljer är att Legend har bättre skärm och något snabbare processor. Men wildfire har mer internminne och man får med ett 2gb sd minne. Verkar inte legend få me.

Och detta med skärmen på wildfiren. Är det bara visa spel som inte går att köra eller finns det även visa program som inte funkar?

För är det bara spel så känns ju Wildfire mer värd än Legend för min del.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback