Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-20, 19:11
Medlem
Kesslers avatar
Har längtat efter nåt sånt här, men när det nu kommit tycker jag bara synd om Sony

Fattar inte hur det funkar heller? Kommer inte in på psjailbreak.com
Citera
2010-08-20, 19:11
Medlem
Desperat_s avatar
Går det att hyra PS3 spel i Sverige? Det och att låna av polare och spara ner på HDD'n lär vara det smidigaste om detta chip fungerar bra.
Citera
2010-08-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag har hört att hårdvaran som krävs är extremt simpel så om det här nu fungerar lär det ju dyka upp snuskbilliga kopior inom en snar framtid. Det största problemet är väl själv piratkopieringen, dvs. att man behöver en bluraybrännare och en relativt snabb uppkoppling...Skivorna kostar ju dessutom en del (om man nu behöver BD50).

Varför bränna ut det på BD när du istället kan köra spelen direkt från en extern HDD? Snabb uppkoppling däremot är ju att föredra
Citera
2010-08-20, 19:16
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cajoseno
Varför bränna ut det på BD när du istället kan köra spelen direkt från en extern HDD? Snabb uppkoppling däremot är ju att föredra

Tur att man har 100mbit då!
Citera
2010-08-20, 19:16
Medlem
Citat:
Jag har hört att hårdvaran som krävs är extremt simpel så om det här nu fungerar lär det ju dyka upp snuskbilliga kopior inom en snar framtid. Det största problemet är väl själv piratkopieringen, dvs. att man behöver en bluraybrännare och en relativt snabb uppkoppling...Skivorna kostar ju dessutom en del (om man nu behöver BD50).

Buylando mfl hyr väl fortfarande ut spel?

Framöver kommer jag dela på kostnaden av spel med kompisar, de får skivan och jag lägger in det på hårddisken.
Citera
2010-08-20, 19:18
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Varför bränna ut det på BD när du istället kan köra spelen direkt från en extern HDD?
Jag misstänker att det kan bli en del "hackande" p.g.a. bristande överföringshastighet. Eller går det att lägga in spelen direkt på konsolens hårddisk?
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Har längtat efter nåt sånt här, men när det nu kommit tycker jag bara synd om Sony
Varför? De har ju varit helt fenomenalt duktiga på att gardera sig mot sådant här och det var nog rätt länge sedan en konsol förblev "oknäckt" i nästan fyra år.
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Fattar inte hur det funkar heller? Kommer inte in på psjailbreak.com
Jag har egentligen inte läst någonting om projektet men jag antar att det rör sig om samma sak som med alla andra chip, flashningar och liknande. Man modifierar mjukvaran och tar bort spärren som avgör ifall spelet ska bootas eller ej.
Citera
2010-08-20, 19:19
Bannlyst
Jag undrar om man inte kan lägga in ett piratspel nedladdad t.ex från TPB i en HDD och lägga in donglen och sedan spela? dvs backa upp spelet? lr funkar de inte?
Citera
2010-08-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guberti
Jag undrar om man inte kan lägga in ett piratspel nedladdad t.ex från TPB i en HDD och lägga in donglen och sedan spela? dvs backa upp spelet? lr funkar de inte?

Min gissning är att det kommer fungera
Citera
2010-08-20, 19:21
Bannlyst
Citat:
Min gissning är att det kommer fungera

Då kan man ju köpa 1TB hdd och lägga in massa spel

någon som vet om det är svårt/lätt att koppla en egen hdd till en ps3?
Citera
2010-08-20, 19:22
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Jag misstänker att det kan bli en del "hackande" p.g.a. bristande överföringshastighet. Eller går det att lägga in spelen direkt på konsolens hårddisk?
Varför? De har ju varit helt fenomenalt duktiga på att gardera sig mot sådant här och det var nog rätt länge sedan en konsol förblev "oknäckt" i nästan fyra år.
Jag har egentligen inte läst någonting om projektet men jag antar att det rör sig om samma sak som med alla andra chip, flashningar och liknande. Man modifierar mjukvaran och tar bort spärren som avgör ifall spelet ska bootas eller ej.

Jo men de tjänar ju inget på konsolerna.

Okej, jag uppfattade det som att du kunde tanka ner ett spel och lägga in det på usb-stickan/PS3 hårddisken.
Citera
2010-08-20, 19:26
Medlem
SureBets avatar
Citat:
tydligen inte, både intern hdd och extern via usb är snabbare än blurayläsare+skiva, så det borde gå minst lika fort som skiva.
Citat:
just nu går det inte att spela tidigare iso filer vad jag vet, men de som har släppt donglen har släppt det hemmagjorda programmet "backup manager", som man startar för att spela backuper, och det gör även backup av skivan som sitter i ps3an till hårddisken, med en knapptryckning, hur enkelt som helst..

dessa backuper borde gå att ladda upp och ner på internet snart..

"backup manager" är ett hemmagjort prorgam som ps3an aldrig skulle starta utan dongle'n, så det går att köra "unsigned code" nu så det kanske kommer en isoloader för gamla isofiler sen också

Citat:
Då kan man ju köpa 1TB hdd och lägga in massa spel

någon som vet om det är svårt/lätt att koppla en egen hdd till en ps3?
du kan köra via en extern usbhårddisk... kan inte bli enklare
Citera
2010-08-20, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
tydligen inte, både intern hdd och extern via usb är snabbare än blurayläsare+skiva, så det borde gå minst lika fort som skiva.

just nu går det inte att spela tidigare iso filer vad jag vet, men de som har släppt donglen har släppt det hemmagjorda programmet "backup manager", som man startar för att spela backuper, och det gör även backup av skivan som sitter i ps3an till hårddisken, med en knapptryckning, hur enkelt som helst..

dessa backuper borde gå att ladda upp och ner på internet snart..

"backup manager" är ett hemmagjort prorgam som ps3an aldrig skulle starta utan dongle'n, så det går att köra "unsigned code" nu så det kanske kommer en isoloader för gamla isofiler sen också

du kan köra via en extern usbhårddisk... kan inte bli enklare

Aha okej ja de va bra sammanfattat, frågan är hur mkt spelen kmr ligga på? de lär bli komprimerade och pressade eller hur fan man säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in