• 36 445 online
  • 1 194 174 medlemmar
  • 61 868 379 inlägg
2008-08-15, 17:34
Medlem
pettson3816s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilcore
chip vet jag inte, men hackad firmware är snart här har jag hört rykten om.
De ryktena har pågått sedan konsolen lanserades.
Citera
2008-08-15, 17:36
Avstängd
Pippi Långstrmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shador
Va?

Enda anledningen till att det inte finns något hack till PS3an är för att ingen har hittat någon lösning än. Det har inget att göra med vad Blu-ray brännare kostar (2500 kr på datorbutiken är inte så illa heller btw)
Det är inte lika många som orkar hålla på med ps3an för att
1: Blueray brännare och skivor kostar för mycket, nästan lika bra att köpa spelen istället.
2: Alla bra spel finns redan till xbox360 som är knäckt sedan länge och dessutom mycket billigare.

Det lönar sig alltså inte helt enkelt.
Senast redigerad av Pippi Långstrmp 2008-08-15 kl. 17:41.
Citera
2008-08-16, 21:13
Medlem
Användarnamn

Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp
1: Blueray brännare och skivor kostar för mycket, nästan lika bra att köpa spelen istället.
2: Alla bra spel finns redan till xbox360 som är knäckt sedan länge och dessutom mycket billigare.

Det handlar ju om prestige! "Scenen" skiter förmodligen helt fullständigt i vad en bluray kostar för svennebanan eller vilka spel som är "bra". Tror det finns folk som lägger/har lagt ner måååånga timmar på att försöka knäcka ps3an. Däremot ska den ju tydligen vara avsevärt svårare att knäcka än boxen. Förövrigt finns det ju grupper som rellar ps3 spel redan nu mest för sakens skull bara, även om det är helt waste för tillfället.
Citera
2008-08-16, 22:39
Medlem
Klart att det är I-net folk som vill ha respekt... Den som knäcker nya "starforce" till pc så som Alone in the dark har atm och ps3 = MAAAAD PROPS inom scenen osv. Aldrig att alla hackers skiter i att mixra med ps3
Citera
2008-08-18, 12:10
Medlem
__virre__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp

Fy i helvetet vilket pissigt försök till svar.

1. Dom som sysselsätter sig med såna här saker är inte 13-åringar som bor hemma och måste tigga till sig en brännare av Mamma för att kunna försöka, utan dom sitter på all nödvändig teknik sedan länge för att kunna bränna bluray när det blir aktuellt.

2. Alla bra spel finns inte redan till xbox 360.

Just att PS3 är oknäckt än gör den bara mer attraktiv att jobba med, eftersom den som är först med det kommer att betraktas ungefär som en ny Messias.
Citera
2008-08-18, 14:28
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __virre__
Fy i helvetet vilket pissigt försök till svar.

1. Dom som sysselsätter sig med såna här saker är inte 13-åringar som bor hemma och måste tigga till sig en brännare av Mamma för att kunna försöka, utan dom sitter på all nödvändig teknik sedan länge för att kunna bränna bluray när det blir aktuellt.

2. Alla bra spel finns inte redan till xbox 360.

Just att PS3 är oknäckt än gör den bara mer attraktiv att jobba med, eftersom den som är först med det kommer att betraktas ungefär som en ny Messias.

där har vi ett bra svar.
Folk har försökt sen releasen att cracka ps3an, men med tanke på hur "snabba" dom är att fixa firmwire så är det svårt eftersom man MÅSTE uppdatera för att spela spelen. Iaf de flesta spelen jag har kräver det
Citera
2008-08-18, 18:52
Medlem
Finlirets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
där har vi ett bra svar.
Folk har försökt sen releasen att cracka ps3an, men med tanke på hur "snabba" dom är att fixa firmwire så är det svårt eftersom man MÅSTE uppdatera för att spela spelen. Iaf de flesta spelen jag har kräver det
Det är väll bara om man ska spela online väll som det Måste uppdateras?
Citera
2008-12-31, 06:15
Medlem
EliasAlucards avatar
Playstation 3 hackad !!? [Nej, inte än. /Mod]

Del 1: http://www.ps3center.net/article/202...3-been-hacked/
Del 2: http://www.ps3center.net/article/202...3-been-hacked/

Eftersom detta är en OT-fråga som ofta brukar frågas om och om igen i PS3-tråden, så tänkte jag att vi skulle ha en egen specifik tråd om varför PS3 inte har hackats (och förmodligen inte kommer att hackas heller), som vi kan hänvisa alla som frågar detta med jämna mellanrum.

När tror ni att PS3 kommer att hackas? Hur tror ni att detta kommer att påverka försäljningen av PS3 (och PS3-spelen) i förhållande till andra hackade konsoler?

Ganska intressant ändå att det till stor del beror på en stängd Cell SPE att hackare inte kommer åt PS3 så lätt.
Citera
2008-12-31, 13:09
Medlem
Sonic2k5s avatar
Jag hoppas verkligen att dom lyckas snart, tror att försäljningen av konsoller kommer skjuta i höjden också. Då blir det en riktigt fet multimediamaskin som alla kommer att ha.
Citera
2008-12-31, 13:13
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Om man får vara lite negativ för en stund: Den där killen kommer få äta sina ord förr eller senare.

För det första hade den första X-Boxen en liknande funktion med hårddisken som PS3:an hade. Alltså varje hårddisk var specifik för varje konsol men detta knäckte man ju lätt genom att man helt enkelt kopierade checksumman på hårddisken och satte in denna på en annan hårddisk.

BluRay är redan knäckt så varför han tar upp det vet jag inte.

Visst kommer det dröja men inte är det omöjligt inte.
Citera
2008-12-31, 16:14
Medlem
Äger själv en PS3 och är helnöjd. Jag hoppas faktiskt att de inte lyckas knäcka den, som de gjorde med XBOX360. Varför? Jag anser att det är skönt att slippa krångla. Kan låta simpelt, men ändå. Hade vanliga XBOX förut och hundratals spel som startades från HDD efter mycket trassel. Inte blev jag gladare för det. Då gick spelandet ut på att jaga nya spel, inte att spela dem. Nu måste jag köpa spelen, vilket är bra för spelbranschen, och även för mig. Nu spelar jag dem med mer glädje än förut. Måhända att spelen numera är bättre men att det inte går att spela piratkopierade spel på PS3 var faktiskt ett starkt argument för att jag köpte konsolen.
Citera
2008-12-31, 16:19
Medlem
chucknorris_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormulla
Äger själv en PS3 och är helnöjd. Jag hoppas faktiskt att de inte lyckas knäcka den, som de gjorde med XBOX360. Varför? Jag anser att det är skönt att slippa krångla. Kan låta simpelt, men ändå. Hade vanliga XBOX förut och hundratals spel som startades från HDD efter mycket trassel. Inte blev jag gladare för det. Då gick spelandet ut på att jaga nya spel, inte att spela dem. Nu måste jag köpa spelen, vilket är bra för spelbranschen, och även för mig. Nu spelar jag dem med mer glädje än förut. Måhända att spelen numera är bättre men att det inte går att spela piratkopierade spel på PS3 var faktiskt ett starkt argument för att jag köpte konsolen.
Lät helt vrickat. Bara att det GÅR betyder det inte att du BEHÖVER spela piratspel. Eller har du några slags tvångstankar?
Citera