Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Här är ju huvudfrågan: Varför är det intressant att "gräva fram" saker i detta fall till skillnad från andra fall?
Ni har snackat i Knutbytråden sen mordet skedde. Tvivlar dock inte på att ni kommer att "ta i sönder" domslutet, vilket det än blir.
Jag kommer inte att klara det, men tillsammans. Det är lite grann som Linux och andra open source-projekt. "För tusen ögon är alla buggar grunda".
Citat:
Vår mentala infrastruktur? I helvete heller. Den manipulation och det människoförakt som demonstrerats av pastorer och annat fanskap i Knutby kan du inte tillskriva resten av svenska folket.
Sverige idag är så antiauktoritärt att självutnända auktoriteter skär som kniv genom varmt smör. Jag har jobbat en del som lärarvikarie och sett vilka "spontana ordningar" som uppstår när inget ledarskap finnes. Knutby är en sån självorganiserad missväxt. Notera också hur gamla vänsterspöken inom intelligentsian gått ut coh försvarat knutbyiterna.
Citat:
För det är uppenbart att det kriminologiska inte är det mest intressanta, inte heller det religiösa (enligt er själva), det finns helt enkelt underliggande faktorer som gör att ni så frenetiskt intresserar er.
För mig är det moralfrågor och jag ser ett mönster även utanför Knutby, men det är ju möjligt att du inte ser det. Jag debatterar mycket flitigt politik och närliggande frågor varje dag i andra forum. Vad de andra (i tråden) gör vet jag inte.
Flashback är frihet. I Knutbytrådens fall en chans att köra förbi de ofta mediokra intellektuella som armbågat sig fram till positioner på TV, i radio och i tidningar. De får konkurrens ifrån öppet forum med etableringskostnad noll kronor, inga armbågar.
Citat:
Stort tack för ditt svar förresten!!!
Varsågod! Va, ska vi ha en trevlig stämning i den här tråden också?
/vger