Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-05-20, 20:45
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
hmmm... det har du rätt i, det finns ingenting som säger att man inte får skicka snusk-PM...

Då är vi egentligen tillbaka till ruta ett. Hur definieras sexuella trakasserier?

Ett hypotetiskt PM:

"Hej raring. Jag tycker att du är läcker, kan vi inte träffas. Vi kan hitta på något kul tillsammans och sen kan du få suga av mig."

Vad säger ni om det? Är det trakasseri eller inte?

Nej det är en kärleksförklaring som i ordalag betyder:Jag vill ta dig hårt.
Nej seriöst det ska man inte behöva ta detta är ett diskussionsforum där man oavsett ras,färg,sexualitet mm mm har rätt till sin åsikt utan att behöva terroriseras.
2004-05-20, 20:46
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
hmmm... det har du rätt i, det finns ingenting som säger att man inte får skicka snusk-PM...

Då är vi egentligen tillbaka till ruta ett. Hur definieras sexuella trakasserier?

Ett hypotetiskt PM:

"Hej raring. Jag tycker att du är läcker, kan vi inte träffas. Vi kan hitta på något kul tillsammans och sen kan du få suga av mig."

Japp, utan tvekan skulle i allafall jag klassa det där som sexuella trakasserier.
2004-05-20, 20:47
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ett hypotetiskt PM:

Sluta publicera mina PM, hemska kvinna!
2004-05-20, 20:54
Medlem
*smyger in och ställer en dum fråga*

Bör man inte ha lite olika acceptans beroende på vilken tråd man häckar i? Om man t.ex. debatterar språk och får ett obcent pm är det väl mer stötande än om man får snusk-pm efter att ha publicerat en sexnovell i sexforat.
2004-05-20, 20:56
Medlem
Polluxs avatar
Citat:

Ett hypotetiskt PM:

Borde inte trakasserier vara upprepade uppmaningar av den här typen eller är jag helt fel ute? Kan man trakassera någon bara en enda gång?
Jag har full förståelse för att folk inte vill ha PM av den här typen men vad ska i så fall avsändaren varnas för?
2004-05-20, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
*smyger in och ställer en dum fråga*

Bör man inte ha lite olika acceptans beroende på vilken tråd man häckar i? Om man t.ex. debatterar språk och får ett obcent pm är det väl mer stötande än om man får snusk-pm efter att ha publicerat en sexnovell i sexforat.
Fy fan vad sjukt.

Tänk om man postar ett inlägg i språk och frågar vad konjunktiv är och får ett pm där nån frågar om man vill knulla!

Det omvända: Man sitter i porrforumet och har skrivit en analsex-novell och får ett pm som påpekar att man använder fel tempusform i vissa meningar och att man tammefan borde lära sig subjekt och predikat!!
2004-05-20, 21:00
Medlem
vgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Här är ju huvudfrågan: Varför är det intressant att "gräva fram" saker i detta fall till skillnad från andra fall?

Ni har snackat i Knutbytråden sen mordet skedde. Tvivlar dock inte på att ni kommer att "ta i sönder" domslutet, vilket det än blir.

Jag kommer inte att klara det, men tillsammans. Det är lite grann som Linux och andra open source-projekt. "För tusen ögon är alla buggar grunda".

Citat:
Vår mentala infrastruktur? I helvete heller. Den manipulation och det människoförakt som demonstrerats av pastorer och annat fanskap i Knutby kan du inte tillskriva resten av svenska folket.
Sverige idag är så antiauktoritärt att självutnända auktoriteter skär som kniv genom varmt smör. Jag har jobbat en del som lärarvikarie och sett vilka "spontana ordningar" som uppstår när inget ledarskap finnes. Knutby är en sån självorganiserad missväxt. Notera också hur gamla vänsterspöken inom intelligentsian gått ut coh försvarat knutbyiterna.

Citat:
För det är uppenbart att det kriminologiska inte är det mest intressanta, inte heller det religiösa (enligt er själva), det finns helt enkelt underliggande faktorer som gör att ni så frenetiskt intresserar er.

För mig är det moralfrågor och jag ser ett mönster även utanför Knutby, men det är ju möjligt att du inte ser det. Jag debatterar mycket flitigt politik och närliggande frågor varje dag i andra forum. Vad de andra (i tråden) gör vet jag inte.

Flashback är frihet. I Knutbytrådens fall en chans att köra förbi de ofta mediokra intellektuella som armbågat sig fram till positioner på TV, i radio och i tidningar. De får konkurrens ifrån öppet forum med etableringskostnad noll kronor, inga armbågar.

Citat:
Stort tack för ditt svar förresten!!!

Varsågod! Va, ska vi ha en trevlig stämning i den här tråden också?

/vger
2004-05-20, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vger
Jag kommer inte att klara det, men tillsammans. Det är lite grann som Linux och andra open source-projekt. "För tusen ögon är alla buggar grunda".

Per tusen rader kod är antalet buggar konstant tror jag är en gammal sanning för proggisar.

Citat:

Sverige idag är så antiauktoritärt att självutnända auktoriteter skär som kniv genom varmt smör. Jag har jobbat en del som lärarvikarie och sett vilka "spontana ordningar" som uppstår när inget ledarskap finnes. Knutby är en sån självorganiserad missväxt. Notera också hur gamla vänsterspöken inom intelligentsian gått ut coh försvarat knutbyiterna.

Inte säker på att jag fattar det där.

Citat:

För mig är det moralfrågor och jag ser ett mönster även utanför Knutby, men det är ju möjligt att du inte ser det. Jag debatterar mycket flitigt politik och närliggande frågor varje dag i andra forum. Vad de andra (i tråden) gör vet jag inte.

Självklart är det moralfrågor. Ingen tvekan om det och det ser jag också men det är heller ingen tvekan om (ur mitt perspektiv) att detta inte via sin egen tyngd gjort att Knutby-tråden fått det omfång som den fått.

Citat:
Varsågod! Va, ska vi ha en trevlig stämning i den här tråden också?
/vger

Jag är faktistk trevlig innerst inne.
2004-05-20, 21:12
Medlem
Citat:
Fy fan vad sjukt.
Ja ha, sågad...
det var ju bara en liten undran!
2004-05-20, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Ja ha, sågad...
det var ju bara en liten undran!

Det var ju ett skämt L.A. sorry om du tog illa vid dig...
2004-05-20, 21:25
Medlem
Citat:
Det var ju ett skämt L.A. sorry om du tog illa vid dig...
Jag är väl bara alltför van med tonen i Knutbytrådarna. Måste väl bli lite mer hårdhudad kanske?
2004-05-20, 21:26
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pollux
Borde inte trakasserier vara upprepade uppmaningar av den här typen eller är jag helt fel ute? Kan man trakassera någon bara en enda gång?
Jag har full förståelse för att folk inte vill ha PM av den här typen men vad ska i så fall avsändaren varnas för?
Trakasserier är för mig någonting mycket subjektivt. Du tycker att det bör vara fler tillfällen och jag anser att det räcker med ett tillfälle av oönskad uppmärksamhet. Det finns säker de som tycker att ett PM som det jag skrev är helt ok att få.

Tack för synpunkterna, jag blev lite förvånad, jag trodde att det skulle hagla påhopp av typen, "lite får man tåla". Skönt att höra att jag hade fel.

Med den typen av svar skulla jag nog överväga att lägga ut ett snusk-pm i en tråd. Sannolikheten är nog väldigt liten att någon skulle komma på idén att skicka mig ett efter den här tråden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in