Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-05-20, 21:41
Medlem
Polluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Trakasserier är för mig någonting mycket subjektivt. Du tycker att det bör vara fler tillfällen och jag anser att det räcker med ett tillfälle av oönskad uppmärksamhet. Det finns säker de som tycker att ett PM som det jag skrev är helt ok att få.

Tack för synpunkterna, jag blev lite förvånad, jag trodde att det skulle hagla påhopp av typen, "lite får man tåla". Skönt att höra att jag hade fel.

Med den typen av svar skulla jag nog överväga att lägga ut ett snusk-pm i en tråd. Sannolikheten är nog väldigt liten att någon skulle komma på idén att skicka mig ett efter den här tråden

Jag anser inte att trakasserier bör vara fler tilfällen men jag trodde att ordet stod för det då mina kunskaper i det svenska språket är begränsade. Skulle ha ställt frågan i språkforat istället.

Med risk att göra dig besviken så måste jag säga att lite får man tåla. Däremot så vet jag inget om innehållet i dessa PM och om vilka grovheter som förekommer där så jag kan inte uttala mig om vad som är lite eller inte.
2004-05-20, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Jag är väl bara alltför van med tonen i Knutbytrådarna. Måste väl bli lite mer hårdhudad kanske?

Nej det ska inte behövas. Du skulle nog uppfattat det lite annorlunda om jag infogat ett vilket jag inte gjorde eftersom den efterföljande texten i inlägget du citerade skulle få alla att förstå att jag skojade till det lite.

Jag tycker alltså inte att DU är sjuk. Det var bara en sjuk tanke som slog mig om man vände på steken lite s.a.s.
2004-05-20, 21:50
Medlem
Zosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Då är vi egentligen tillbaka till ruta ett. Hur definieras sexuella trakasserier?

Ett hypotetiskt PM:

"Hej raring. Jag tycker att du är läcker, kan vi inte träffas. Vi kan hitta på något kul tillsammans och sen kan du få suga av mig."

Vad säger ni om det? Är det trakasseri eller inte?
Det beror på. Är det en ful brud som får det i sin inbox ska hon snarare vara jävligt glad över att bli uppmärksammad.
2004-05-20, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoso
Det beror på. Är det en ful brud som får det i sin inbox ska hon snarare vara jävligt glad över att bli uppmärksammad.

Ahahaha humor!!
2004-05-20, 21:59
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Bör man inte ha lite olika acceptans beroende på vilken tråd man häckar i? Om man t.ex. debatterar språk och får ett obcent pm är det väl mer stötande än om man får snusk-pm efter att ha publicerat en sexnovell i sexforat.
Att någon tycker om att skriva sexnoveller betyder ju inte att personen är mer sugen på att få ett snuskigt pm än den genomsnittlige användaren. Köper inte alls det resonemanget.
2004-05-20, 22:04
Moderator
Ruskigbusss avatar
Måste bara lägga till - om någon är så desperat att han skickar sex-PM till en figur på ett forum, som råkar ha ett kvinnligt namn - eller låtsas vara kvinna, så säger det en hel del om avsändaren.

Det verkar som många glömmer bort att det går att låtsas på ett forum (eller chat).

SexigaLisa17 kan vara SvettigaBerra53 och vice versa.
2004-05-20, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Sula
Jag kan ju ha mina skäl. Kanske har jag någonting att vara rädd om?

Att du tycker det är komiskt tycker jag är komiskt. Lite ledsamt dock att du har hakat upp dig så pass på gamle Sula. Är du ledsen för att du inte har blivit omnämnd i DN, eller var klämmer den berömda skon?

Självklart beror det på att mitt internetsmeknamn inte har stått i DN.
Herregud vad jag är avundsjuk på dig. Dock skulle jag vilja påstå att jag har ett liv, och inte ägnar månader åt att leka privatdeckare och ana sig till konspirationer och andra brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Sula
Nej, just det. Du verkar besatt av detta faktum och av Sulan! Å andra sidan har jag varken skjutit någon, låst in någon i mitt sovrum i sex månader, påstått att jag ska gifta mig med Jesus eller försökt ha ihjäl någon med hammare.
Vilket majoriteten av dem ni skvallrar om i er kära tråd inte heller har gjort.

Citat:
Du thompa, som verkar önska att det var du och inte CP som mördade Palme, kanske vore riktigt intressant att läsa om i DN. Speciellt som du med bifogad LO-avatar ger dig på arbetarrörelsen i tråd efter tråd. Har du blivit brädad av Wanja Lundby-Wedin eller är du bara allmänt misslyckad?

Nejdå, jag är fullt nöjd med att den som mördade Palme lyckades med det. Vem som sedan gjorde det skiter jag i.
Du verkar haka upp dig ganska mycket på att jag inte gillar din kära arbetarrörelse. Dock skulle jag vilja påpeka att jag - och många här med mig - uppenbart är mer kunnig inom politik än vad du har visat dig vara.
Fast det är väl kanske just därför som du är socialdemokrat? För att du är okunnig och måste krydda ditt liv med att rota i dessa frireligiösa tomtars liv?

Jag är ledsen (eller, nej det är jag inte) att du tog rejält illa vid dig när jag använde din kära arbetarrörelses symbol till en sarkastisk bild, men det är ju å andra sidan exakt vad ditt kära SSU brukar göra med M, SD, Fp och andra politiska partier.

För att återgå till trådens ämne så är det ganska skrämmande att någon tar illa vid sig genom att ha fått ett PM med frågor om personen vill knulla (eller vad som än stod i det där PMet). Det får mig att tänka på en artikel jag läste för ett tag sedan om ungar som blev mobbade av andra ungar på en chatt.
Hur svårt är det att bara stänga av datorn??

I verkliga livet kan det kanske vara svårt att slippa mobbning och sexuella trakasserier.
Men varför inte bara stänga av datorn och gå därifrån om ni nu tar så illa vid er? Är ni verkligen för dumma för det??
2004-05-20, 23:02
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Nu låser jag denna tråden, men innan så skall Viktoria få ett svar på det hela.

NEJ! Sexuella trakasserier skall INGEN behöva leva med, varken här eller någon annan stans.

Du kan få dem precis vart som helt. I affären, på krogen, på arbetet eller på flashback. Hur du hanterar dem är upp till dig men en sak är säkert och det är så länge man är tyst om vad som inträffat kommer INGET att förändras.

Här på flashback tycker jag du skall vidarebefordra sådana till mig eller till admin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in