2010-08-18, 14:12
Medlem
Om det nu som media säger inte finns så många som är rasister så undrar jag varför ingen vill bo där det bor invandrare. En bostadsrätt i ett invandrarområde är mycket billigare än i ett utan invandrare.

Har själv upplevt i min egen stad att det funnits områden som varit ganska attraktiva att bo i för svenskar tills det strömmat in invandrare, nu bor där bara invandrare. Och priserna på bostadsrätterna har rasat som fan.

Slutsats: Inga svenskar vill bo med invandrare, ett område där det bor många invandrare är enligt de flesta ett dåligt område. Detta måste ju betyda att nästan alla svenskar tycker illa om invandrare, dvs rasister (enligt media).

De som inte tycker som ovan borde ju då inte heller ha några problem med att flytta och bosätta sig på dessa områden. Får ju lägenheten billigt iaf
Citera
2010-08-18, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.J.N
Inga svenskar vill bo med invandrare, ett område där det bor många invandrare är enligt de flesta ett dåligt område. Detta måste ju betyda att nästan alla svenskar tycker illa om invandrare, dvs rasister

Så man är rasist för att man vet med sig att invandrartäta områden brukar vara allmänt bråkiga och osäkra?
Citera
2010-08-18, 14:16
Medlem
Avva66s avatar
Du måste skilja på rasist och främlingsfientlig, eller som mej som inte
gillar vissa kulturer.
Det är ju bara att se själv, skulle du vilja bosätta dej i Rosengård?

Näe, slå upp ordet rasist och förstå innebörden av det.
Citera
2010-08-18, 14:19
Medlem
Citat:
Om det nu som media säger inte finns så många som är rasister så undrar jag varför ingen vill bo där det bor invandrare. En bostadsrätt i ett invandrarområde är mycket billigare än i ett utan invandrare.

Som alla vet så stämmer inte det som media skriver. Mycket invandrare = lägre status och mer problem.
Citera
2010-08-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Du måste skilja på rasist och främlingsfientlig, eller som mej som inte
gillar vissa kulturer.
Det är ju bara att se själv, skulle du vilja bosätta dej i Rosengård?

Du fattar inte vad jag menar.
Jag tycker det är konstigt att media hela tiden trycker på att de flesta tycker om invandrare när de flesta inte skulle bosätta sig på dessa områden om det så gällde liv o död.

Jag skulle naturligtvis inte vilja bosätta mig i rosengård men sen o andra sidan så är jag öppen men varför.
Citera
2010-08-18, 14:23
Medlem
Denoms avatar
Jag tror att det TS vill framföra är medians dubbelmoral, vilken de visar tydligt.
Citera
2010-08-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resitita
Så man är rasist för att man vet med sig att invandrartäta områden brukar vara allmänt bråkiga och osäkra?

Enligt pk sverige normer så är nog svaret JA.
Citera
2010-08-18, 14:28
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Du fattar inte vad jag menar.
Jag tycker det är konstigt att media hela tiden trycker på att de flesta tycker om invandrare när de flesta inte skulle bosätta sig på dessa områden om det så gällde liv o död.

Jag skulle naturligtvis inte vilja bosätta mig i rosengård men sen o andra sidan så är jag öppen men varför.
Dom flesta gillar nog invandrare också, men inte alla slags invandrare.
Det beror på hur man formulerar frågan.
Jag har inga som helst problem med integrerade invandrare, men jag
hatar fundamentala Musslor som vägrar smälta in i samhället.

Ställ en ledande fråga, och du får det svar du vill ha.
Senast redigerad av Avva66 2010-08-18 kl. 14:31.
Citera
2010-08-18, 14:37
Medlem
Citat:

Jo jag hör dig, de flesta gillar naturligtvis sina kolleger, kompisar och andra skötsamma invandrare. Men sitta och säga att man bor i ett invandrartätt område när man är bland folk så rynkar de flesta på näsan. De flesta vet att ett invandrartätt område oftast är problemfyllt och att det i stort sett beror på själva invandringen men prova säga det utan att bli rasistförklarad.
Citera
2010-08-18, 14:41
Medlem
Citat:
Assimilering, inte integrering! Precis som du säger.

Citat:
Word!
Citera
2010-08-18, 14:45
Medlem
Kinshasas avatar
Ordet "rasist" används för mycket och ofta i helt fel sammanhang. Är jag rasist bara för att jag tycker att Sverige borde ta in mindre outbildade invandrare? Många skulle säkert säga "Ja". Jag själv anser att jag absolut inte är rasist.
Citera
2010-08-18, 15:07
Medlem
Citat:
Citat:

Citat:
Word!

Vad är det som är svårt att fatta?

Folk vill inte bo där det bor invandrare, ingen får säga varför.

Det handlar inte om problemområden per se, utan områden med många invandrare.

Ordet rasist är inte mitt egen benämning på fenomenet men det är det ordet fenomenet får i det dagliga rummet.

Frågeställningen blir ju då följande: Det som inte har problem med invandrare borde ju inte ha några problem med att bosätta sig på dessa områden. Men det gör de ej, varför?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in