2010-08-18, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.J.N
Vad är det som är svårt att fatta?

Folk vill inte bo där det bor invandrare, ingen får säga varför.

Det handlar inte om problemområden per se, utan områden med många invandrare.

Ordet rasist är inte mitt egen benämning på fenomenet men det är det ordet fenomenet får i det dagliga rummet.

Frågeställningen blir ju då följande: Det som inte har problem med invandrare borde ju inte ha några problem med att bosätta sig på dessa områden. Men det gör de ej, varför?
Du visade inte riktigt vad du ville ha för svar, du radade bara en massa konstateranden.

Du skulle m.a.o. tagit med detta redan i början: "Frågeställningen blir ju då följande: Det som inte har problem med invandrare borde ju inte ha några problem med att bosätta sig på dessa områden. Men det gör de ej, varför?"
Citera
2010-08-18, 15:24
Medlem
SFC1977s avatar
Att folk flyttar från vissa områden har inget med att det bor invandrare där. Svenskar har aldrig trivts i miljonprogamområdena. Jag har startat en tråd om det som du kan leta upp.
Citera
2010-08-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Att folk flyttar från vissa områden har inget med att det bor invandrare där. Svenskar har aldrig trivts i miljonprogamområdena. Jag har startat en tråd om det som du kan leta upp.

Men jag har ju sett detta med mina egna ögon, som jag nämnde innan t ex: området som var populärt för svenskar innan invandrarna kom (vi pratar inte om något miljonprogramområde nu).

Jag ska ta en titt på din tråd, förväntar mig inte något som har med verkligheten att göra.
Citera
2010-08-18, 16:04
Medlem
Citat:

Stämmer ju verkligen i alla fall... Pk!
Citera
2010-08-18, 16:16
Bannlyst
Varför måste det ha med invandrarna att göra? Det fanns flera områden och finns fortfarande flera områden som medelsvensson inte vill bo i som inte är invandrartäta. De kan handla om social misär, otrygghet, att det är ett låginkomsttagarområde, ocentralt, fula hus, dåliga hus, dåliga skolor, dåligt med affärer, inga eller dåliga bibliotek, biografer teater, gym, simhall och mycket mer.

Personligen så skulle jag inte vilja bo i till exempel Rinkeby. Och inte på grund utav invandrare utan just de saker jag nämnt, dåliga och fula hus, dåliga skolor, affärer som inte tillfredsställer mina behov, ganska långt ifrån stan (i jämförelse med var jag bor nu) med mera.

Att det är otryggt beror på den sociala misären som i sin tur beror på hög arbetslöshet, alienation från samhället och mycket annat som grundar sig i illa utförd integrationspolitik. Något som SD verkligen inte kommer att förbättra.
Senast redigerad av Aragonien 2010-08-18 kl. 16:16. Anledning: Felskrivning
Citera
2010-08-18, 16:21
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.J.N
Men jag har ju sett detta med mina egna ögon, som jag nämnde innan t ex: området som var populärt för svenskar innan invandrarna kom (vi pratar inte om något miljonprogramområde nu).

Jag ska ta en titt på din tråd, förväntar mig inte något som har med verkligheten att göra.

För det mesta flyttar man till områdena där man tycker sig passa in bäst. Att svenskar i första hand söker sig till områden med mest svenskar är naturligt, man tror helt enkelt att man passar in där bättre. Sen att ni flyttar mest i världen för att ni inte vill få för nära band med era grannar, kan vara orsak att vissa områden som en gång i tiden var populära är numera inte det.

Att priserna i en del områden har oftast inget med invandrarna att göra t.ex villapriserna i Södertälje ligger klart över rikssnittet.
Citera
2010-08-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragonien
Varför måste det ha med invandrarna att göra? Det fanns flera områden och finns fortfarande flera områden som medelsvensson inte vill bo i som inte är invandrartäta. De kan handla om social misär, otrygghet, att det är ett låginkomsttagarområde, ocentralt, fula hus, dåliga hus, dåliga skolor, dåligt med affärer, inga eller dåliga bibliotek, biografer teater, gym, simhall och mycket mer.

Personligen så skulle jag inte vilja bo i till exempel Rinkeby. Och inte på grund utav invandrare utan just de saker jag nämnt, dåliga och fula hus, dåliga skolor, affärer som inte tillfredsställer mina behov, ganska långt ifrån stan (i jämförelse med var jag bor nu) med mera.

Att det är otryggt beror på den sociala misären som i sin tur beror på hög arbetslöshet, alienation från samhället och mycket annat som grundar sig i illa utförd integrationspolitik. Något som SD verkligen inte kommer att förbättra.

Jag håller både med dig och inte. Dela trycket i dina resonemang med 3 så får du, enligt mig, en rättvisande argumentation. Det du säger är anledningarna till att du inte vill bo i Rinkeby beror delvis på att det finns invandrare där. Hur det har blivit så är en annan femma som dessutom är OT.
Citera
2010-08-18, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Macahan
Jag håller både med dig och inte. Dela trycket i dina resonemang med 3 så får du, enligt mig, en rättvisande argumentation. Det du säger är anledningarna till att du inte vill bo i Rinkeby beror delvis på att det finns invandrare där. Hur det har blivit så är en annan femma som dessutom är OT.

Vad? Jag förstod inte den meningen?

Nej, hade det bott WT där istället för invandrare och allt annat varit detsamma hade jag fortfarande inte velat bo där.
Citera
2010-08-18, 16:35
Medlem
Citat:

Det där är en lögn. Här kan du tugga i dig lite fakta om att svenskar inte vill bo bland invandrare:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article11967/Malmobor-flyttar-bort-fran-invandrarna.html

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article12043/Sa-tycker-utflyttarna-om-invandrare.html

Lite annat smått och gott:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article78301/Valdet-krop-anda-in-pa-garden-i-fina-omradet.html

I Stockholm bor majoriteten av invandrarna i förorterna på tryggt avstånd från svenskarna i innerstadsdelarna. Det ska bli jävligt roligt att se vad alla såkallade antirasister vänsterflummare.. miljönissar..kulturkramare och dylikt säger när Stockholm blir som Malmö dvs när blattarna sprider sig till innerstadsdelarna. Det kommer troligtvis aldrig hända men det skulle varit förbannat roligt att se alla dessa kosmopoliters miner när de själva och deras barn utsätts för rån.. misshandel osv.. Då hade jag hånflinat åt dessa människor som så föraktfullt hånar skåningar och de fåtal svenskarna i miljonprogrammen som blivit utsatta för hatbrott av invandrare.
Citera
2010-08-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragonien

Men kolla, här har vi ju ett praktexempel på en sådan människa tråden handlar om.
Du har ju inte ens varit i ett sådant område, för då hade du vetat om att det set ut som det gör pga invandring. Det satsas orimligt mycket pengar på dessa områden, hyresvärdarna blir tvingade till att renovera titt som tätt. Gröna lundar och alla möjliga trevliga förutsättningar för att lyckas ha ett trevligt bostadsområde.

Den misär, skit och elände du nämner finns ändå utan invandrare är inte så farlig att den rådande bostadsbristen hade fått folk att bosätta sig där ändå, speciellt studenter.

Ditt resonemang är bullshit och inners inne vet du om det.
Citera
2010-08-18, 16:41
Medlem
Securions avatar
Som rasist, dödsnazist och allt annat vad det nu är jag är, så vill jag ju så klart inte bo bland en massa negrer och araber som våldtar, bränner bilar och skolor. Varför skulle jag vilja ha mina barn mobbade och sexuellt "bötade" i skolan? Knappast.

Att media, politiker och dhimmis vägrar inse vart allt är på väg rör mig inte i ryggen. Ha så roligt i ghettot.
Citera
2010-08-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Det där är en lögn. Här kan du tugga i dig lite fakta om att svenskar inte vill bo bland invandrare:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article11967/Malmobor-flyttar-bort-fran-invandrarna.html

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article12043/Sa-tycker-utflyttarna-om-invandrare.html

Lite annat smått och gott:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article78301/Valdet-krop-anda-in-pa-garden-i-fina-omradet.html

I Stockholm bor majoriteten av invandrarna i förorterna på tryggt avstånd från svenskarna i innerstadsdelarna. Det ska bli jävligt roligt att se vad alla såkallade antirasister vänsterflummare.. miljönissar..kulturkramare och dylikt säger när Stockholm blir som Malmö dvs när blattarna sprider sig till innerstadsdelarna. Det kommer troligtvis aldrig hända men det skulle varit förbannat roligt att se alla dessa kosmopoliters miner när de själva och deras barn utsätts för rån.. misshandel osv.. Då hade jag hånflinat åt dessa människor som så föraktfullt hånar skåningar och de fåtal svenskarna i miljonprogrammen som blivit utsatta för hatbrott av invandrare.

Exakt, det är så verkligheten ser ut. Varför ska det förnekas till förbannad idioti. Alla som varit ute i välden och tittat sig omkring fattar detta. Jävla vänsterhöns som sitter i sin skyddade grupp och instämmer med varandra.

Det går inte föra en diskussion när alla håller med varandra, därav situationen där ingen vill debattera med sd för de vet att de inte kan vinna över ren fakta i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in