Citat:
Ursprungligen postat av Aragonien
Varför måste det ha med invandrarna att göra? Det fanns flera områden och finns fortfarande flera områden som medelsvensson inte vill bo i som inte är invandrartäta. De kan handla om social misär, otrygghet, att det är ett låginkomsttagarområde, ocentralt, fula hus, dåliga hus, dåliga skolor, dåligt med affärer, inga eller dåliga bibliotek, biografer teater, gym, simhall och mycket mer.
Personligen så skulle jag inte vilja bo i till exempel Rinkeby. Och inte på grund utav invandrare utan just de saker jag nämnt, dåliga och fula hus, dåliga skolor, affärer som inte tillfredsställer mina behov, ganska långt ifrån stan (i jämförelse med var jag bor nu) med mera.
Att det är otryggt beror på den sociala misären som i sin tur beror på hög arbetslöshet, alienation från samhället och mycket annat som grundar sig i illa utförd integrationspolitik. Något som SD verkligen inte kommer att förbättra.
Men kolla, här har vi ju ett praktexempel på en sådan människa tråden handlar om.
Du har ju inte ens varit i ett sådant område, för då hade du vetat om att det set ut som det gör pga invandring. Det satsas orimligt mycket pengar på dessa områden, hyresvärdarna blir tvingade till att renovera titt som tätt. Gröna lundar och alla möjliga trevliga förutsättningar för att lyckas ha ett trevligt bostadsområde.
Den misär, skit och elände du nämner finns ändå utan invandrare är inte så farlig att den rådande bostadsbristen hade fått folk att bosätta sig där ändå, speciellt studenter.
Ditt resonemang är bullshit och inners inne vet du om det.