2010-08-18, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Macahan
Sedan när bor det medelsvenssons i Djursholm och Danderyd? Lägg av nu för fan, inser du inte att du bara gör bort dig själv. Jag har inte heller råd att bo i Djursholm (ännu ), men jag väljer inte att flytta till Rinkeby för det.

Ta Enskede eller Bromma då. Men visst finns det medelsvensson i Danderyd om än i minoritet.
Citera
2010-08-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragonien
Ta Enskede eller Bromma då. Men visst finns det medelsvensson i Danderyd om än i minoritet.

Magnus Uggla då eller? Medelsvensson tjänar (inte helt säker på siffran) cirka 24 lax innan skatt. Det finns inte många hus i Danderyd att tillgå med den ekonomin.

EDIT: Visserligen är inte medelsvenssons löner samma sak som medellönen, men den är inte mycket högre. Jag baserade m.a.o. medelsvenssons lön på medellönen, för er som inte förstod det.
Citera
2010-08-18, 18:04
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.J.N
hahah jag dör av skratt.

Men seriöst lite för fan, du jämför alltså psykopater och fyllon med större delen av våra invandrare. Nog för att det inte var idylliska platser de här ghettona, men jag måste påpeka återigen att jag inte uteslutande syftar på ghetton.

Ta malmö och Landskrona där hela städerna ser ut på detta sättet. Så var det ju inte förr eller menar du det?
Samhällsklimatet har helt klart hårdnat men det beror inte bara på invandrarna.

Jag kan bara uttala mig om Södertälje. Det var inte bättre förr i Södertälje. Centrum var ett riktigt rövhål och det var oftast mycket slagsmål och problem. Puben Shakespear fick dom lägga ner på grund av alla problem, pistoler och knivar förekom mycket ofta där. En gång körde en snubbe en traktor in i byggnaden t.o.m.

Hovsjö var värsta knarkarområdet och ett problemområde redan då. En gång fick jag en flaska i huvudet när jag var där.

Förorterna har alltid varit tuffa att leva i och är det fortfarande.
Citera
2010-08-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Samhällsklimatet har helt klart hårdnat men det beror inte bara på invandrarna.

Jag kan bara uttala mig om Södertälje. Det var inte bättre förr i Södertälje. Centrum var ett riktigt rövhål och det var oftast mycket slagsmål och problem. Puben Shakespear fick dom lägga ner på grund av alla problem, pistoler och knivar förekom mycket ofta där. En gång körde en snubbe en traktor in i byggnaden t.o.m.

Hovsjö var värsta knarkarområdet och ett problemområde redan då. En gång fick jag en flaska i huvudet när jag var där.

Förorterna har alltid varit tuffa att leva i och är det fortfarande.
Södertälje är, mig veterligen, ingen förort , jag förstår dock din poäng. Man kommer dock inte ifrån att invandrarna sabbar en hel del, av anledningar som kan diskuteras.
Citera
2010-08-18, 18:10
Medlem
Älskar det här landet, men kommer aldrig förlåta det för att ha slängt min morsa ut i förorten utan möjlighet att ta sig därifrån. Att tvingas dela trapp och område med 70% negrer och araber är inget jag önskar någon. Jävla djur.
Citera
2010-08-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatisskalar1
Älskar det här landet, men kommer aldrig förlåta det för att ha slängt min morsa ut i förorten utan möjlighet att ta sig därifrån. Att tvingas dela trapp och område med 70% negrer och araber är inget jag önskar någon. Jävla djur.
Jag har full förståelse...
Citera
2010-08-18, 19:13
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Södertälje är, mig veterligen, ingen förort , jag förstår dock din poäng. Man kommer dock inte ifrån att invandrarna sabbar en hel del, av anledningar som kan diskuteras.
Södertälje har alltid setts som en förort till Stockholm i.o.f frågar man Stockholms lagens fans så är den en förort till Beirut.

Visst finns en del invandrare som förstör men man kan inte skylla allt på dom. Samhällsklimatet har förändrats och det beror inte bara på invandrarna.

Jag tycker också det var bättre förr trots att det är ett under att jag inte blev allvarligt skadat med tanke på vad jag har varit med om.

Som barn har man inte mycket problem. Man vaknar går till skolan och busar lite där. Man kommer hem och äter lite och sen går ut och sparkar boll och bygger koja. Sen slår man sönder en fönsterruta och får skjuts hem av snuten. DET ÄR LIVET:-)
Citera
2010-08-18, 19:47
Medlem
Frank Friendlys avatar
Vilket jävla skitsnack. jag bor i ett område med ca 75% invandrare och har inga problem med det. Däremot flyttade jag jävligt fort ifrån Bergsjön(gbg) på grund av att det är en jävla förort med stora äckliga hus, en kiosk, en affär och en pizzeria.

Folk vill inte bo i förorten!!!
Citera
2010-08-18, 20:18
Medlem
18137s avatar
Jag hade inte bosatt mig i ett område där de bränner bilar och kastar sten på brandkåren oavsett vilka som bor där.
Citera
2010-08-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Att folk flyttar från vissa områden har inget med att det bor invandrare där. Svenskar har aldrig trivts i miljonprogamområdena. Jag har startat en tråd om det som du kan leta upp.

Svenskar i gemen vill inte ha araber och negrer som grannar.
Jag vill inte det och alla jag känner vill inte ha det heller.
Citera
2010-08-19, 03:07
Bannlyst
Citat:
Magnus Uggla då eller? Medelsvensson tjänar (inte helt säker på siffran) cirka 24 lax innan skatt. Det finns inte många hus i Danderyd att tillgå med den ekonomin.

EDIT: Visserligen är inte medelsvenssons löner samma sak som medellönen, men den är inte mycket högre. Jag baserade m.a.o. medelsvenssons lön på medellönen, för er som inte förstod det.

Jag förstår inte varför du hänger upp dig på Danderyd? Det finns lägenheter i Danderyd om du inte visste det. Vart vill du komma?
Citera
2010-08-19, 04:30
Bannlyst
Se min nystartade tråd:

https://www.flashback.org/t1273333
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto