Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-18, 05:13
  #1
Medlem
Något är knas med Conky för mig eller så är det bara jag som är knas men iaf. Varje gång jag startar Linux Mint 9 så kommer conky upp (jag har själv lagt den i autostart) och då är det som en liten ram runt om den och den är alltid överst. Men när jag sen i terminal ändrar configen i nano (räcker med att skriva "a", sudda och spara) så blir den normal igen utan ramen och den är bara på skrivbordet.
Här är min Conky config:
Ska tillägga att jag inte kan säga att jag gjort configen själv då jag kopierat saker från andra configs jag sett och så hoppas jag att någon förstod vad jag skrev.
Citera
2010-08-18, 09:06
  #2
Medlem
psykotiskpsykiatrikers avatar
Testa att ändra "own_window_type override" till "own_window_type desktop".
Från conkys webplats:
Citera
2010-08-18, 15:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykotiskpsykiatriker
Testa att ändra "own_window_type override" till "own_window_type desktop".
Från conkys webplats:
Provade det och då var "glas" effekten runt om sen när jag klickade försvann den.
Citera
2010-08-18, 16:09
  #4
Medlem
jhsns avatar
Jag hade ungefär samma problem bara att hela mitt conky var överst jag ändrade till "own_window_type normal".
Citera
2010-08-18, 18:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhsn
Jag hade ungefär samma problem bara att hela mitt conky var överst jag ändrade till "own_window_type normal".
Jo, provade det den var på skrivbordet och inte över mina andra rutor men har fortfarande en ram runt om men är kanske en annan inställning då.
Citera
2010-11-08, 12:08
  #6
Medlem
går det att visa bilder upp&ner?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback