• 1
  • 2
2010-08-17, 00:16
Medlem
En viss Carin Jämtin vill gärna ha makten i Stockholm, alt minister. Hon har kommit med två förslag den senaste tiden, frågan är om hon är så überkorkad på riktigt, röker på i rent ohälsosamma mängder eller bara har dåliga rådgivare:

http://www.expressen.se/1.2080715
På fullt allvar förslår denna sossekvinna att alla toaletter skall göras om, män får inte stå o pinka och transor får inte känna sig obekväma. Ehhhhh

Nu insåg tanten att hon inte fick några nya röster på detta, nytt förslag måste framföras så de åtråvärda maktpositionen uppnås.

Så då tänker Jämtin ut att har man ont om tid vad vore bättre än att slänga in ungen till spärrvakten på tunnelbanan, så lämnar han in barnet på dagis som är byggt lite bortanför där uteliggarna håller till på tunnelbanestationen Samtidigt kan man säga till en securitasvakt att när jag kommer tillbaks kl 18.13 vill jag ha 3liter mjölk, 1 kg potatis och en fläskfile (den ska vara svensk, men inte för dyr) så står han där med ICA kassen i handen när man kommer tillbaks från jobbet. Fint va.
htt://www.expressen.se/Nyheter/val20...pa-tunnelbanan

Det måste ju finnas hur mycket kul skvaller som helst om en sån här korkad sossekäring!
Citera
2010-08-17, 00:44
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Eller sa skaffar man inte barn om man inte har tid eller anstaller hemhjalp.
Citera
2010-08-17, 01:00
Medlem
Hon är lite galen och verklighetsfrånvänd, men det är ju de flesta politiker.
Citera
2010-08-17, 01:10
Medlem
KönsKlass avatar
Så den snedvridna Carin skulle själv kunna tänka sig komma släpandes på en hockeytrunk eller korg full av skittvätt mitt i rusningstiden på morgonen och med ett, två barn i vardera hand som ska till dagis innan hon måste kila vidare till arbetet? Vem skulle vilja lämna bort sina skitiga underkläder till en vilt främmande människa i tunnelbanan? Hur i helvete skulle någon ens få för sig att göra en sådan sak? Och hur mycket onödig plats skulle inte all skittvätt på tågen ta upp i så fall, som hade kunnat gå till en annan passagerare?

Och hur i hela fridens namn ska någon (som enligt Carin, har så ont om tid att de måste arbeta på tåget), hinna med att stanna upp i tunnelbanan och börja skriva matlista när det redan är så stressigt som det är?

Ska man kanske ha gratis analvård på tåget så man slipper torka sig i röven efter man varit på toa? En egen analbutler åt alla resenärer på tåget kanske?
Citera
2010-08-17, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Så den snedvridna Carin skulle själv kunna tänka sig komma släpandes på en hockeytrunk eller korg full av skittvätt mitt i rusningstiden på morgonen och med ett, två barn i vardera hand som ska till dagis innan hon måste kila vidare till arbetet? Vem skulle vilja lämna bort sina skitiga underkläder till en vilt främmande människa i tunnelbanan? Hur i helvete skulle någon ens få för sig att göra en sådan sak? Och hur mycket onödig plats skulle inte all skittvätt på tågen ta upp i så fall, som hade kunnat gå till en annan passagerare?

Och hur i hela fridens namn ska någon (som enligt Carin, har så ont om tid att de måste arbeta på tåget), hinna med att stanna upp i tunnelbanan och börja skriva matlista när det redan är så stressigt som det är?

Ska man kanske ha gratis analvård på tåget så man slipper torka sig i röven efter man varit på toa? En egen analbutler åt alla resenärer på tåget kanske?

Det är kanske lite korkade förslag med jag ser inte problemet med att någon tvättar åt dig!? Skiter du i kallingarna och skäms över det!? I lumpen var det bara lämna tvätten och få rena kallingar!

Fungerar perfekt utomlands. Man bara lämnar en påse smutstvätt och hämtar senare ren, struken och prydligt vikt. Betalar en summa och åker hem nöjd och glad och slipper ägna kvällen åt att tvätta själv.

Om någon företagsam invandrare öppnar ett litet tvätteri så ska jag med glädje låta dom tvätta åt min familj.

Matlista kan man med fördel skriva på kvällen innan..

.
Citera
2010-08-17, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Fungerar perfekt utomlands. Man bara lämnar en påse smutstvätt och hämtar senare ren, struken och prydligt vikt. Betalar en summa och åker hem nöjd och glad och slipper ägna kvällen åt att tvätta själv.

Om någon företagsam invandrare öppnar ett litet tvätteri så ska jag med glädje låta dom tvätta åt min familj.
Skulle tro att många på vänsterkanten är emot ett sådant projekt eftersom det är förnedrande att sköta andras tvätt.

En del på högerkanten gillar det inte heller, de vill inte stödja invandrarpacket genom att köpa deras tjänster.
Citera
2010-08-17, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det är kanske lite korkade förslag med jag ser inte problemet med att någon tvättar åt dig!? Skiter du i kallingarna och skäms över det!? I lumpen var det bara lämna tvätten och få rena kallingar!

Matlista kan man med fördel skriva på kvällen innan..

.

Det roliga i förslaget är att här skall skattebetalarna finansiera olika sätt för att ta hand om hushållsnära tjänster (låt vara på ett extremt korkat och komplicerat sätt). När borgarna genomförde en reform att låta den som vill kunna tvätt, matinköp etc var det sååååååååååååå hemskt och var och en skall ta hand om sin "skit".

Hon verkar vara superkorkad, tillsammans med Bagdad- Bob Östros kan nog precis vilka idiotiska och desperata förslag komma. Valrörelsen har bara börjat...
Citera
2010-08-17, 08:14
Medlem
Olikasakers avatar
Tvättidén: Bra
Dagisidén: Mindre bra. Få föräldrar vill ha sin unge i en dagismiljö så nära tunnelbanan. Föräldrar åker gärna en bit extra för att få lämna sitt barn i en trygg miljö.

Det som är förvånande är att förslaget kommer från en sosse, en sosse som vill avskaffa RUT!

Vad är logiken med införa en ett liknande avdrag som endast gäller tunnelbaneåkande Stockholmare? Blir inte det tjabbigt mot resten av Sveriges befolkning? Ska inte alla med? Hur tänker kvinnan?
Citera
2010-08-17, 09:14
Medlem
rövners avatar
Tycker inte att dom senaste förslagen är nämnvärt cp. Lämna tvätten på morronen o få den rentvättad på kvällen vore ju asskönt, förutsatt att man bor djävligt nära T-banan så man slipper trängas med en massa anra tvättbelastade människor på bussar och gator, alternativt att det är djävligt billigt så att man kan tvätta mindre mängder åt gången. Matvarorna vore ju fantastiskt också fan va ja hatar att gå i butik vid 18-19 tiden.
Könsneutrala toaletter vet jag inte om ja kan välkomna, då måste det vara tydliga regler att man inte kan gå in två och två och fnittra och sminka sej tillsammans som man kan få va med om att fruntimmersfitter gör ibland när man e på könsneutral mugg på krogen, då hänger smockan i luften.
Sen kan man ju fråga sej vad dom här förslagen kommer kosta skattebetalarna
Citera
2010-08-17, 09:45
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Tycker inte att dom senaste förslagen är nämnvärt cp. .....Sen kan man ju fråga sej vad dom här förslagen kommer kosta skattebetalarna

Det som är magiskt med orealistiska förslag är alltid att de helt saknar negativa aspekter. Sossarna skall endast förse företag villiga att utföra dessa tjänster med lämpliga lokaler (och knappast hyresfritt). Alltså inga kostnader för skattebetalarna utan de privata företagen får betala allt.
Om det nu är en så bra idé, varför finns inte dessa tjänster redan? Det kan väl inte vara så att det inte är en bra idé? Kan det vara så att smartskallarna Batlan och Jämtin har kommit på en affärsidé som är både bra och lönsam, utan att någon annan försökt detta tidigare.
Nej, tyvärr. Det hela låter som något någon kommit på över en kopp kaffe. Visst, det KAN fungera, men gör det antagligen inte. Lokaler runt T-banan utnyttjas bäst till affärsverksamheter som efterfrågas av fler resenärer, som fik, livsmedelsaffärer, kiosker mm.

Bara för att ingen skall tro att de borgerliga är bättre så lyckas Sten Nordin med konststycket att både såga förslaget, och säga att borgarna var först med detta emminenta förslag. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-...er_5139595.svd
Citera
2010-08-17, 09:49
Medlem
Ta med sig tvätt på bussen, antar att vissa WT-morsor kommer sitta med månadens tvätt ca 8 IKEA-kassar och sedan sitta i rusningstrafik o ta plats så att folk inte kommer till jobbet (bidrar till mindre arbete eller att man kommer bli tvungen att åka ännu tidigare till jobbet, innan Kevin och Melizza har vaknat). Barnfamiljernas tvättkassar kommer nog inte lukta godis heller. Föreställer mig en buss på sommaren med trasig AC, ca 40 grader och så kommer det en mamma med nedbajsade lakan.

Samma sak till maten. Ska folk sitta med ännu mera kassar på bussen tunnelbanan?

Idag kan ALLA i Sverige utnyttja RUT, skall detta förslag ersätta RUT och vara explicit för 08or?
Citera
2010-08-17, 10:09
Medlem
Det blir ingen avdrag! Det kommer kosta så mycket det kostar! bara att det ska vara nära tunnelbana.. riktig ursel förlag! De flesta tunnelbana har redan kemtvätt ect bredvid. De flesta skulle nog inte vilja ha ungarna nära äckliga t-bana.

Citat:
Ursprungligen postat av Olikasaker
Tvättidén: Bra
Dagisidén: Mindre bra. Få föräldrar vill ha sin unge i en dagismiljö så nära tunnelbanan. Föräldrar åker gärna en bit extra för att få lämna sitt barn i en trygg miljö.

Det som är förvånande är att förslaget kommer från en sosse, en sosse som vill avskaffa RUT!

Vad är logiken med införa en ett liknande avdrag som endast gäller tunnelbaneåkande Stockholmare? Blir inte det tjabbigt mot resten av Sveriges befolkning? Ska inte alla med? Hur tänker kvinnan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in