2010-08-17, 11:39
Medlem
Fylleannas avatar
Tur för partiet att det finns en kvalificerad vikarie om Monas skulle behöva ta en ny "time-out" på Mauritius.
Citera
2010-08-17, 12:57
Medlem
fredrikdenstores avatar
Jag skulle vilja påstå att hon är ett LITET skämt. Hon är väl inte längre än cirka 160 cm va?
Citera
2010-08-17, 13:04
Medlem
brianmolkos avatar
Bättre vore fler tvättstugor, och det andra kommer det behövas färre av...

tsck vare partiet som egentligen styr Sverige, PP
Citera
2010-08-17, 13:16
Medlem
Carin Jämtin är en blek politiker utan riktiga åsikter. Ungefär som Margot Wallström. Men liksom Wallström är hon faktiskt väldigt populär bland partiets gräsrötter. Sannolikt beror det på att dessa två kvinnor nästan aldrig förekommer i riktigt negativa sammanhang. Bland partiets mer ärrade veteraner är man dock inte lika imponerade av dessa två kvinnor.
Citera
2010-08-17, 14:07
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det är kanske lite korkade förslag med jag ser inte problemet med att någon tvättar åt dig!? Skiter du i kallingarna och skäms över det!? I lumpen var det bara lämna tvätten och få rena kallingar!

Men nu är vi inte i lumpen och är inte ett gäng småungar som är vana att mamma tvättar åt en. Nu befinner vi oss i en storstad där det är tänkt att folk ska springa omkring med skittvätt på tunnelbanan, bussarna och ta upp onödig plats och säkerligen förpesta tillvaron för de som föredrar att tvätta hemma. Jag kan se scenariot framför mig. Ett par tusen resenärer som varje morgon kommer jäktandes med tvättsäckar släpandes efter sig.

Vart ska resenärerna förvara sin smutstvätt i tågvagnarna? Det måste väl finnas något förvaringsutrymme så man slipper ta upp sittplatser för andra? Och förmodligen kommer vissa resenärer också komma dragandes med riktigt illaluktande tvätt som får medresenärer att störa sig.

Citat:
Fungerar perfekt utomlands. Man bara lämnar en påse smutstvätt och hämtar senare ren, struken och prydligt vikt. Betalar en summa och åker hem nöjd och glad och slipper ägna kvällen åt att tvätta själv.
Vart då?

Citat:
Matlista kan man med fördel skriva på kvällen innan..
Kan man inte handla själv då då?

Förslaget sägs vara för att folket ska kunna ha mer tid åt att arbeta. Men varför inte se åt det andra hållet då? Människor har tydligen så ont om tid idag att de uppenbarligen inte hinner handla och tvätta åt sig själva, så varför inte ge dom mer tid till det? Det är ju bara hälsosamt.

Och vilken securitasvakt vill ha kvar jobbet om han skulle vara tvungen att springa och handla åt människor?
Citera
2010-08-17, 14:07
Medlem
Oliveiras avatar
Idiotisk kampanj i tunnelbanan om skolan där hon försöker få det att låta som att ordning och reda i skolan skulle vara i motsättning till kritiskt tänkande. Huruvida Jämtin själv har kommit på det eller om hon bara är "ansiktet utåt" för idén spelar ju mindre roll.
Citera
2010-08-17, 16:37
Medlem
DAiKiNis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas

Vart då?

Bodde själv utomlands ett tag (Amsterdam) och använde mig också av en tvätt-tjänst. Bara att ta med en väska med tvätt så utgick kostnaden från vikten. När man kom hem på kvällen från jobbet så var tvätten färdig och ihopvikt snyggt. Relativt billigt var det också. Denna tjänst var inte knuten till något tågsystem utan ett vanligt tvätteri ungefär 400 meter från där jag bodde. Egentligen borde fler starta upp sådant här då jag verkligen hatar att tvätta och vika...
Citera
2010-08-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Jag skulle vilja påstå att hon är ett LITET skämt. Hon är väl inte längre än cirka 160 cm va?

Kanske ett namnbyte till Carin Skämtin vore på plats!
Citera
2010-08-17, 17:43
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Carin Jämtin är en blek politiker utan riktiga åsikter. Ungefär som Margot Wallström. Men liksom Wallström är hon faktiskt väldigt populär bland partiets gräsrötter. Sannolikt beror det på att dessa två kvinnor nästan aldrig förekommer i riktigt negativa sammanhang. Bland partiets mer ärrade veteraner är man dock inte lika imponerade av dessa två kvinnor.
Anledningen till att dessa två damer inte förekommer i några negativa sammanhang lär bero på att de inte uträttar något alls. Margot Wallström till exempel har inte åstadkommit något vettigt någonsin. Minister som aldrig gjorde något alls. Sedan totalflopp som vd för ett tv-bolag i något fattigt utvecklingsland. (Läs deporterad av Göran Persson). Efter detta EU-politiker utan att lämna ett enda spår efter sig. Nu FN-arbetare. Lär väl knappast märkas här heller. Välbetald och saftig pension på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2010-08-17, 18:09
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Men nu är vi inte i lumpen och är inte ett gäng småungar som är vana att mamma tvättar åt en. Nu befinner vi oss i en storstad där det är tänkt att folk ska springa omkring med skittvätt på tunnelbanan, bussarna och ta upp onödig plats och säkerligen förpesta tillvaron för de som föredrar att tvätta hemma. Jag kan se scenariot framför mig. Ett par tusen resenärer som varje morgon kommer jäktandes med tvättsäckar släpandes efter sig.

Vart ska resenärerna förvara sin smutstvätt i tågvagnarna? Det måste väl finnas något förvaringsutrymme så man slipper ta upp sittplatser för andra? Och förmodligen kommer vissa resenärer också komma dragandes med riktigt illaluktande tvätt som får medresenärer att störa sig.

Vart då?

Kan man inte handla själv då då?

Förslaget sägs vara för att folket ska kunna ha mer tid åt att arbeta. Men varför inte se åt det andra hållet då? Människor har tydligen så ont om tid idag att de uppenbarligen inte hinner handla och tvätta åt sig själva, så varför inte ge dom mer tid till det? Det är ju bara hälsosamt.

Och vilken securitasvakt vill ha kvar jobbet om han skulle vara tvungen att springa och handla åt människor?

Man skulle väl lämna det på station där man går på och inte dra med det i tågvagnen
Citera
2010-08-17, 18:14
Medlem
David Pruttons avatar
Alltså, ärligt talat vet jag inte ens hur man ska kommentera det.

Det är så urbota korkat att man skäms.
Citera
2010-08-17, 20:44
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Man skulle väl lämna det på station där man går på och inte dra med det i tågvagnen
Det har du fan rätt i. Jag är lika klipsk som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in