Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det är kanske lite korkade förslag med jag ser inte problemet med att någon tvättar åt dig!? Skiter du i kallingarna och skäms över det!? I lumpen var det bara lämna tvätten och få rena kallingar!
Men nu är vi inte i lumpen och är inte ett gäng småungar som är vana att mamma tvättar åt en. Nu befinner vi oss i en storstad där det är tänkt att folk ska springa omkring med skittvätt på tunnelbanan, bussarna och ta upp onödig plats och säkerligen förpesta tillvaron för de som föredrar att tvätta hemma. Jag kan se scenariot framför mig. Ett par tusen resenärer som varje morgon kommer jäktandes med tvättsäckar släpandes efter sig.
Vart ska resenärerna förvara sin smutstvätt i tågvagnarna? Det måste väl finnas något förvaringsutrymme så man slipper ta upp sittplatser för andra? Och förmodligen kommer vissa resenärer också komma dragandes med riktigt illaluktande tvätt som får medresenärer att störa sig.
Citat:
Fungerar perfekt utomlands. Man bara lämnar en påse smutstvätt och hämtar senare ren, struken och prydligt vikt. Betalar en summa och åker hem nöjd och glad och slipper ägna kvällen åt att tvätta själv.
Vart då?
Citat:
Matlista kan man med fördel skriva på kvällen innan..
Kan man inte handla själv då då?
Förslaget sägs vara för att folket ska kunna ha mer tid åt att arbeta. Men varför inte se åt det andra hållet då? Människor har tydligen så ont om tid idag att de uppenbarligen inte hinner handla och tvätta åt sig själva, så varför inte ge dom mer tid till det? Det är ju bara hälsosamt.
Och vilken securitasvakt vill ha kvar jobbet om han skulle vara tvungen att springa och handla åt människor?