Citat:
Ursprungligen postat av
skunkensune
Idag såg jag, vad jag tror är för första gången, en moderator hänvisa till denna paragraf. Med tanke på inlägget så var det fullt förståeligt och inget man kan invända emot.
https://www.flashback.org/sp24859861
Men det fick mig ändå att tänka till lite. Ett citat som florerar flitigt på nätet och här på FB är "jag hatar allt genuint svenskt" som då felaktigt tillskrivs Mona Sahlin (det var Linda Skugge som skrev det i en av sina krönikor i Expressen). Då det, tyvärr, säkert är många som verkligen tror på att det är MS som har sagt det kanske det är svårt att applicera ovan regel på dem. Men var går gränsen? Hur resonerar admin och moderatorerna utifrån regeln? En lögn som upprepas tillräckligt många gånger blir sanning och därför kan man komma undan med det om ingen annan påpekar det?
En såhär sju år senare vore det intressant om du besvarade trådstarten (som om du läste den för första gången och att en annan användare skrev den). Eftersom tråden fortfarande lever finns det uppenbart mer att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
lazze93lazze
Nu var ju givetvis hans inlägg raderade i tråden... Men jag har det första som skrev och även det som innehöll lögnen. Dom andra inläggen som jag skrev om har jag ej.
" Ursprungligen postat av 13stryket
Kim W har hittats död inte långt ifrån piren hon blev avsläppt ifrån. dom kommer gå ut med det idag."
Det var detta inlägg jag tyckte var ett regelbrott. Nu är det ju redan raderat verkar det som för jag hittar ej det.
Det är ganska stor skillnad mellan olika underforum (tyvärr), och när man avviker från standard framkommer det sällan i respektive underforum. För att använda ditt exempel finns det ett värde i tillåta ett sådant inlägg i Aktuella brott och kriminalfall/
https://www.flashback.org/f249, det kan vara en persons hörsägen som skrivs som om det vore ett faktum, då är det åtminstone intressant veta hur "ryktet går". Sedan finns det andra situationer i ditt exempel som man antagligen inte får skriva om här.