Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-14, 16:40
  #1
Medlem
Hej som ja skrivit i en annan tråd så ska ja till Thailand i december och ska ta mig ner till Koh Chang.
Jag är livrädd för ormar och skulle springa fort och långt och skrika som en liten flicka om ja möter en orm, farlig eller inte men de är en stor fobi som ja har..Ja lovar er ja är fett rädd!!

Har någon sprungit på orm eller ormar i Koh Chang? Vart? Vad gjorde ni? Vi ska bo lite överallt bla i olika bungalows... Spelar det någon roll vilken årstid man är där eller finns de mycke/lite hela tiden?
Hur vanligt/troligt är det att jag springer på någon?

Ja ska till Egypten i november men där har ja läst och hört att risken är minimal att jag och en orm träffas, om ja inte hänger ute i öknen tidigt på morgonen eller på natten vilket inte är så troligt..
Citera
2010-08-14, 17:12
  #2
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Har varit runt en del i Thailand och bara sett en orm och det var under en kanot tur ute i "djungeln".
Du kan nog känna dig rätt säker, det är nog mera myggen du ska se upp med
Citera
2010-08-14, 17:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Har varit runt en del i Thailand och bara sett en orm och det var under en kanot tur ute i "djungeln".
Du kan nog känna dig rätt säker, det är nog mera myggen du ska se upp med

ok de känns skönt att höra!! tack..
Citera
2010-08-15, 00:36
  #4
Medlem
MongoHasses avatar
Var på Koh Chang för flera år sedan, 2006 och bodde på en resort. Var jättefint och allt men orm... Det ringlade ned en stor jäkla orm under poolen och låg där så gissa om jag kollade allt noga när jag var vid poolen. Hur fan kunde detta ske då? Jo, poolanläggningen var ngt upphöjd så att man på ena sidan hänge vid kanten och ett litet vattenfall och tittade ut över stranden 20 meter bort.

Ärligt talat finns det en hel del ormar i Thailand men oftast ser man dem inte. Har bekanta som har ett hus på landet och en av deras hundar blev biten och dog förra året. Men jag tycker insekterna är värre...Spindlarna och de där äkliga tusenfotingarna... Googla centipedes / thailand och kolla. De är jäkligt aggressiva och inte att leka med. Har också sett stora spindlar och scorpioner. Men de är inte dödliga och inte tusenfotingarna heller. Har också börjat fundera på maneter som man läser om.

Ormarna är dock vanligast på landet. I djungel och på risfält...
Citera
2010-08-15, 01:09
  #5
Medlem
starfaces avatar
Brukar inte va så mycket ormar i städer och samhällen så det e nog lugnt TS sålänge du inte bor i ett tält i skogen.
Har bara sett orm en gång i thailand och det var vid ett vattenfall i djungeln
Citera
2010-08-15, 03:51
  #6
Medlem
tudans avatar
Blev ormbiten i Bangkok, hamnade på sjukhus dan efter och återfick medvetandet efter (tror)nån da.
Fick dras m konsekvenserna i fem år...Letar nu på fb efter nåt som beskriver ormen bättre än typ"yellow ribbon krajt", "banned krajt", vilket den kallades..
Citera
2010-08-15, 04:44
  #7
Medlem
finns en del ormar pa koh chang men dock i typ djunglen, om du haller dej pa beachen sa e det lungt.
Citera
2010-08-15, 13:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmmmuz
finns en del ormar pa koh chang men dock i typ djunglen, om du haller dej pa beachen sa e det lungt.

Såg två ormar på Lonley beach sist jag var där
Citera
2010-08-15, 14:51
  #9
Medlem
desto grönare desto fler ormar, ha kul i koh chang haha
Citera
2010-08-15, 18:07
  #10
Medlem
qlx123s avatar
Har själv sett en orm på koh chang vid lonely beach. Lokalbefolkningen var till och med rädda för den ormen och sa att den var livsfarlig. Har dock ingen aning om vad det är för slags orm. Dessutom trillade det ner en orm över min kompis arm när han skulle öppna vår bungalow. Han lyckades dock döda den med en sten
Citera
2010-08-15, 23:05
  #11
Medlem
hazard simpsons avatar
Blev varnad när jag bodde på Lonely Beach av några som sett kobror nära våran bungalow. Man såg sig omkring ganska noga när man gick ut kan jag säga. Men det är inte så stor chans att bli biten. Man bör nästan kliva på dom i så fall. Värsta på Koh Chang var myggen. fy fan
Citera
2010-08-16, 09:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pussla
Såg två ormar på Lonley beach sist jag var där


a booo... de är där vi ska bo dom första dagarna.. fett med knas ju..
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1268825

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback