2004-11-25, 13:39
Medlem
Ska bli högst intressant att se det programet, hade ingen aning om att ett sådant var under uppsegling.

När sänds det?

Jag läste för något år sedan en längre text om Estonias tragedi, skriven av Lars Adelskogh. Tidningen hette Salt. Sök på de orden för att få fram mer information, för de som är intresserade.
Citera
2004-11-25, 13:43
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam27
Ska bli högst intressant att se det programet, hade ingen aning om att ett sådant var under uppsegling.

När sänds det?

Jag läste för något år sedan en längre text om Estonias tragedi, skriven av Lars Adelskogh. Tidningen hette Salt. Sök på de orden för att få fram mer information, för de som är intresserade.
Lars Adelskogh den gamla revisionisten. Han tror väl inte pa förintelsen heller?

Och SALT, det revisionistiska magasinet! Trodde och hoppades att folk hade glömt den.
Citera
2004-11-25, 14:03
Medlem
Vad är det han inte mer tror på, enligt dig?

Jag köpte Salt i välsorterade tidningsbutiker och fann tidningarna mycket tilltalande. Så vitt jag minns fanns det inga revisionistiska inslag i tidningen.
Citera
2004-11-25, 14:06
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam27
Vad är det han inte mer tror på, enligt dig?

Jag köpte Salt i välsorterade tidningsbutiker och fann tidningarna mycket tilltalande. Så vitt jag minns fanns det inga revisionistiska inslag i tidningen.
Da ha du nog inte samma uppfattning om revisionism som de stora flertalet har. Det försvar av David Irving som publicerades är bevis nog för mig.
Citera
2004-11-25, 14:12
Medlem
Rubbermans avatar
Tråden flyttas till det mer passande forumet Konspirationer och revisionism om det ska diskuteras konspirationsteorier och revisionister.
/Moderator
Citera
2004-11-25, 15:19
Medlem
Säkre Sammys avatar
Ryktet jag hörde var att det var en knarklastbil som dumpades i havet under färden vilket gjorde att båten tog in vatten... resten är historia...
Citera
2004-11-26, 16:12
Medlem
Jag tänkte bara delge en länk där det finns en del intressant bl.a om Estonia
www.dsm.nu

Tydligen så finns det en rapport som totalt sågar haverikommissonens rapport. Denna rapport läste jag någonstans, under Estonia fliken, skulle vara på 2500 sidor. Kunde ej hitta denna uppgift nu.
Citera
2004-11-26, 22:28
Medlem
pickopungs avatar
Jag har snackat en del med en överlevande från Estonia-katastrofen. Han är inte förvånad över att det inte blev någon bärgning.

"-Det som ligger därnere, vill dom inte ha fram i dagsljus" sa han.

PGA stundens allvar vågade jag inte fråga vad han syftade på, trodde att jag skulle få tillfälle att talas vid någon gång i framtiden, men så har det tyvärr inte blivit.

//Pickopung
Citera
2004-11-30, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Uppdrag granskning tisdag den 30/11 lär handla om att vapen smugglades över Östersjön med Estonia.

Kan bli intressant!

Missa inte Uppdrag granskning ikväll 30/11. 20:00 på SVT-1. *påminna*
Citera
2004-11-30, 20:13
Medlem
FetFulElaks avatar
Uppdrag granskning håller på.. Intressant som fan.. Frank Larsson, Ericsson
Citera
2004-11-30, 21:15
Medlem
Jag tror ju ingen är så jävla dum så att man sänker en passagerarfärja med över 800 människor ombord för lite "militär elektronik".
Det finns ju mycke bättre sätt att ta tillbaka det.
Citera
2004-11-30, 21:15
Medlem
Jag tror ju ingen är så jävla dum så att man sänker en passagerarfärja med över 800 människor ombord för lite "militär elektronik".
Det finns ju mycke bättre sätt att ta tillbaka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in