2019-10-01, 08:31
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebel-son
För att båten blev sprängd pga att sverige
gjorde vapenaffärer med bla egypten detta uppskattades
inte av us a israel det är en teori.

https://www.youtube.com/watch?v=1aA_WGrU-as
https://www.youtube.com/watch?v=VKQXacJR2U0
https://www.youtube.com/watch?v=pKvX_r84dJI

https://www.youtube.com/watch?v=N8DqGjDXaZk

vid tiden för estonias förlisning var egypten allierat med USA och på god fot med israel sedan 20 år tillbaka, så den långsökta teorin saknar all logik
Citera
2019-10-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vart har du läst det om mycket oljud?
Den färjan var ju Amorella o den kommunikationen har man hört odet nämns inte nått eko på det du säger bara att man Inte har ett eko av Estonia.
Så du hävdar att ubåten medvetet kolliderade med Estonia? Du vet det kan ha gjorts av misstag.
Ja jag tror saker o ting kan komma ut frånRyssland om dom inte vill. Det gör de ju jämt

Det var en man som hade hytt under under bildäck och som sprang upp när vatten kom upp genom golvet.
Naturligtvis kan det vara av misstag av ubåten men jag tror att det var en medveten handling av ubåten. T ex varnade man E för att fortsätta och talade om för E att de låg framför dem och att de skulle stoppa framfarten om de inte vände. Att torpedera var ingen bra lösning eftersom man skulle bli avslöjad direkt. Man fråga sig varför de inte vände? Jag tror att det fanns "smugglare" på bryggan som hotade besättningen.
Jag har för mig att någon dykare rapporterade skottskadat befäl på bryggan då man var nere och letade efter dokument.
Citera
2019-10-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det krävs mycket träning och dyr utrustning för att klara av att dyka till 80 meter. Framförallt om man skulle ha dykt i mitten av 90-talet med dåvarande teknik.

Det finns inte tillräckligt mycket av värde på Estonia för att en sådan kalkyl skulle gå ihop. Så teorin om gravplundrare kan du skrota direkt.
Nej och nej. Du har uppenbarligen också ingen aning om att ett gäng tyskar var där och dök några år efter. Mest för att få ihop en snaskig historia byggd på en konspirationsteori. Tyvärr hittade de inget som stödde denna så det bidde en tumme.
Citera
2019-10-01, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Det var en man som hade hytt under under bildäck och som sprang upp när vatten kom upp genom golvet.
Naturligtvis kan det vara av misstag av ubåten men jag tror att det var en medveten handling av ubåten. T ex varnade man E för att fortsätta och talade om för E att de låg framför dem och att de skulle stoppa framfarten om de inte vände. Att torpedera var ingen bra lösning eftersom man skulle bli avslöjad direkt. Man fråga sig varför de inte vände? Jag tror att det fanns "smugglare" på bryggan som hotade besättningen.
Jag har för mig att någon dykare rapporterade skottskadat befäl på bryggan då man var nere och letade efter dokument.

Finns knappast någon ubåts kapten som gör ett sådant kamikazi uppdrag. Så de varnade Estonia menar du? I genstans finns det doumenterat. Det är ju bara påhitt nu.
Jag har då aldrig läst att en dyakte rapporterat något sådant. Det är mer nån trådsanning..
Citera
2019-10-01, 12:17
Medlem
Citat:
Finns knappast någon ubåts kapten som gör ett sådant kamikazi uppdrag. Så de varnade Estonia menar du? I genstans finns det doumenterat. Det är ju bara påhitt nu.
Jag har då aldrig läst att en dyakte rapporterat något sådant. Det är mer nån trådsanning..

Jag har läst nästan allt sen det hände och hur det har gått till är naturligtvis ren spekulation från min sida men det är den slutsats jag drar av all den info jag fått mig till livs.

Det finns en till som tror på u-båt:
http://www.itdemokrati.nu/msestoniaeng/page1.html

Börja nu och läs allt som finns samt alla de You Tube att titta på så kan du höra av dig. Några fler svar blir det inte på dina naiva frågor och påståenden. Bara så du vet.
Citera
2019-10-01, 13:55
Medlem
Citat:
Jag har läst nästan allt sen det hände och hur det har gått till är naturligtvis ren spekulation från min sida men det är den slutsats jag drar av all den info jag fått mig till livs.

Det finns en till som tror på u-båt:
http://www.itdemokrati.nu/msestoniaeng/page1.html

Börja nu och läs allt som finns samt alla de You Tube att titta på så kan du höra av dig. Några fler svar blir det inte på dina naiva frågor och påståenden. Bara så du vet.

Tack jag tar o läser det
Citera
2019-10-01, 15:21
Medlem
Citat:
Vart har du läst det om mycket oljud?
Den färjan var ju Amorella o den kommunikationen har man hört odet nämns inte nått eko på det du säger bara att man Inte har ett eko av Estonia.
Så du hävdar att ubåten medvetet kolliderade med Estonia? Du vet det kan ha gjorts av misstag.
Ja jag tror saker o ting kan komma ut frånRyssland om dom inte vill. Det gör de ju jämt
Amorella hade aldrig någon kommunikation med Estonia.
Citera
2019-10-01, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton

Bravo, du ser vad jobbigt det är att hålla på och svara på en massa okunniga frågor.
Citera
2019-10-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton

Mitt fel du har rätt
Amorella försökte få kontakt. De var ju Silja E som hade det.
Citera
2019-10-01, 17:42
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ja naturligtvis.
Bulben gick upp på ubåten och ubåten sjönk undan och krängde till höger, styrbord, Tornet träffade visiret och bucklade till det underifrån.
Samtidigt hoppade visiret ur sitt läge och föll framåt men lossnade aldrig helt utan hangde och slängde i vågorna.

Överlevande har berättat att de såg att visiret saknades precis innan båten sjönk
Citera
2019-10-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Överlevande har berättat att de såg att visiret saknades precis innan båten sjönk

Ja, det hängde ner i vattnet från babords sida sett där överlevare tagit sig så de kunde följdaktligen inte se det.
Citera
2019-10-01, 18:16
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ja, det hängde ner i vattnet från babords sida sett där överlevare tagit sig så de kunde följdaktligen inte se det.

Och utöver det så vittnar även människor om att rampen var så gott som uppe? Så hur var det möjligt att båten sjönk överhuvudtaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in