2011-11-17, 17:06
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan3891
Jo klart det inte är något positivt. Men en 20/50 kur sen någon utgång i veckan, kan de ge levern en "ordentlig omgång" om man säger så för det är ju inte bara 4-5 öl som jag tänker på då.
Vill ju träna seriöst men samtidigt kanske ha kul nån gång i veckan
Om du måste supa till rejält en gång i veckan så tycker jag det är mycket. Men huruvida din lever klarar det går inte att säga. Det funkar säkert, men det märker du. Trist bara om du får dras med det resten av livet.

Har du någon gång gjort en större hälsoundersökning med blodprov? Du kan ju ha haft en sämre lever hela livet utan att veta om det.
Citera
2011-11-17, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Om du måste supa till rejält en gång i veckan så tycker jag det är mycket. Men huruvida din lever klarar det går inte att säga. Det funkar säkert, men det märker du. Trist bara om du får dras med det resten av livet.

Har du någon gång gjort en större hälsoundersökning med blodprov? Du kan ju ha haft en sämre lever hela livet utan att veta om det.

Inte varje vecka men nån gång blir det ju alltid!
Nej det har jag inte, men min släkt har aldrig haft problem med levern dock
kan ju jag ändå ha det men hoppas på den är i gott skick! Aldrig känt av nåt iaf.
Citera
2011-11-17, 17:39
Medlem
Mr.Injects avatar
Citat:
Jo klart det inte är något positivt. Men en 20/50 kur sen någon utgång i veckan, kan de ge levern en "ordentlig omgång" om man säger så för det är ju inte bara 4-5 öl som jag tänker på då.
Vill ju träna seriöst men samtidigt kanske ha kul nån gång i veckan

Om din tanke är att bulka och sedan kröka fre/lör för att sedan träna månad-tors så lär ju inte mycket hända. Antar att du inte kommer ligga på överskott fre-lör-söndag och då blir det ju tungt.
Citera
2011-11-17, 17:40
Medlem
Mr.Injects avatar
Citat:
Både orala aas och alkohol påverkar levern negativt. Levern kan bli permanent skadad. Nu vet du premisserna sedan är det upp till dig.

Jag dricker själv alkohol ibland, även på orala. 4-5 bärs på ett par after work i månaden går säkert bra. Att hoppa av en 100/50 på winstrol samma dag som man åker på en 14dagars muckresa till Sunny Beach är förmodligen ett sämre val.

faan vad sjuk du är.
Citera
2011-11-17, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Inject
Om din tanke är att bulka och sedan kröka fre/lör för att sedan träna månad-tors så lär ju inte mycket hända. Antar att du inte kommer ligga på överskott fre-lör-söndag och då blir det ju tungt.

Har jag inte sagt va?
Citera
2011-11-18, 03:41
Medlem
Mr.Injects avatar
Citat:
Har jag inte sagt va?

Det var en fråga inget svar....
Citera
2011-11-18, 22:04
Medlem
ojtbss avatar
Citat:

Jag dricker själv alkohol ibland, även på orala. 4-5 bärs på ett par after work i månaden går säkert bra. Att hoppa av en 100/50 på winstrol samma dag som man åker på en 14dagars muckresa till Sunny Beach är förmodligen ett sämre val.

Haha Glomgold, du är lika skön som alltid!

Citat:

Väl mött Inject, hoppas kuren rullar på, ska kika in rapporten.

Ja, vissa påverkas väldigt negativt av alkohol. Jag tar extrem skada av ett kvällspass på krogen, tar mig några dagar att må 100 igen och kunna komma tillbaks in i träningen. Känns som att man tappar massa och blir fetare. Att kura och supa för mig är ett stort NEJ.

Men smaken är delad, kör som du vill, men du och din lever kanske blir lite osams.
Citera
2011-11-19, 08:01
Medlem
Mr.Injects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Haha Glomgold, du är lika skön som alltid!

Väl mött Inject, hoppas kuren rullar på, ska kika in rapporten.

Ja, vissa påverkas väldigt negativt av alkohol. Jag tar extrem skada av ett kvällspass på krogen, tar mig några dagar att må 100 igen och kunna komma tillbaks in i träningen. Känns som att man tappar massa och blir fetare. Att kura och supa för mig är ett stort NEJ.

Men smaken är delad, kör som du vill, men du och din lever kanske blir lite osams.

Det är jäkligt sant där du skriver dom få gångerna jag provat att krökat blir det att man lever på vatten och bröd dagen efter med sjuk vätskebrist och sen så tar det minst två tre pass innan styrkan och det psykologiska är ifatt, lagom till nästa fredag och nästa krökar kväll
Citera
2011-11-20, 13:35
Bannlyst
Okej tack för alla svar!
Men vad tycker ni, hur många pass i veckan ska man
minst träna på gymmet om man går på tex ryss5?
4-5 sen nåt kondition kanske?
Citera
2011-11-20, 14:19
Medlem
Mr.Injects avatar
Citat:
Okej tack för alla svar!
Men vad tycker ni, hur många pass i veckan ska man
minst träna på gymmet om man går på tex ryss5?
4-5 sen nåt kondition kanske?

Du ska träna precis så som du alltid tränar och om du har det minsta tvivel på hur man tränar över huvudtaget är aas stunden inte riktigt kommen för dig. sorry hårda ord men man ska inte cykla innan man kan gå.
Citera
2011-11-20, 22:14
Bannlyst
Citat:
Du ska träna precis så som du alltid tränar och om du har det minsta tvivel på hur man tränar över huvudtaget är aas stunden inte riktigt kommen för dig. sorry hårda ord men man ska inte cykla innan man kan gå.

Inte direkt så jag menade, menade mest vad NI tycker, hur mycket man måste träna som minst för att aas liskom ska ge "en bra" verkan. ^^
Citera
2011-11-21, 05:51
Medlem
Mr.Injects avatar
Citat:
Inte direkt så jag menade, menade mest vad NI tycker, hur mycket man måste träna som minst för att aas liskom ska ge "en bra" verkan. ^^

Ofta tränar man ju i cykler och beroende på vad du vill åstakomma med kroppen tränar man därefter. Svårt att svara på: bra verkan är ju för mig något mitt i mellan, mellan ingen effekt och max effekt.
ponera att vi tar bort kost biten så räcker nog två till tre pass i veckan för att få en bra verkan,
Ps: men då lär du få träna mer än två muskelgrupper per pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in