2015-10-12, 16:13
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
HCG använder man för att få testiklarna att fortsätta producera testo och behålla sin storlek,
eller, om man inte kört HCG genom hela kuren, för att få testiklarna att börja producera testo igen och växa till sig om dom krymt under kuren.
HCG undantrycker din LH i ca 2v. Om du inte legat på jättelänge och behöver en powerpct så tycker jag 4v HCG i moderat/lagom dos i slutet av kuren.
Mvh

Kuren kommer vara 16v, 1g e4d.

Har alltid tyckt att mina tidigare PCT inte har gett mig så bra återhämtning som jag skulle velat haft, och väljer nu HCG för att försöka kunna behålla mer av min massa/form än jag tidigare gjort.

Så då kör jag 4v HCG i samband med de sista 4v på min testo kur, för att sen 20 dagar efter avslutad kur börjar PCT, bestående av 20mg nolva och 50mg clomid.

Frågan är vad doseringen på HCG bör vara. På blast kör man upp till 2000 IU eod vad jag förstått, men på en 4v kur bör man rimligtvis kanske ligga runt 500IU eod? Förslag?

/Ojtbs
Citera
2015-10-12, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Kuren kommer vara 16v, 1g e4d.

Har alltid tyckt att mina tidigare PCT inte har gett mig så bra återhämtning som jag skulle velat haft, och väljer nu HCG för att försöka kunna behålla mer av min massa/form än jag tidigare gjort.

Så då kör jag 4v HCG i samband med de sista 4v på min testo kur, för att sen 20 dagar efter avslutad kur börjar PCT, bestående av 20mg nolva och 50mg clomid.

Frågan är vad doseringen på HCG bör vara. På blast kör man upp till 2000 IU eod vad jag förstått, men på en 4v kur bör man rimligtvis kanske ligga runt 500IU eod? Förslag?

/Ojtbs

500-750 per vecka typ 250 mån tor fredag.
Citera
2015-10-12, 22:07
Medlem
ojtbss avatar
Tänkte köra ungefär följande PCT upplägg efter 16v på 1g test e e4d:

Vecka 1: 100mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 2: 50mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 3: 50mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 4: 20mg Nolva ED

Undrar hur det är med front, har alltid frontat 160mg på mina tidigare PCT. Frågan är ifall det behövs när man redan klämmer i sig 100mg clomid (vet att dessa SERMs har olika funktioner, ställer frågan ändå).

Synpunkter?
Citera
2015-10-12, 22:31
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Tänkte köra ungefär följande PCT upplägg efter 16v på 1g test e e4d:

Vecka 1: 100mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 2: 50mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 3: 50mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 4: 20mg Nolva ED

Undrar hur det är med front, har alltid frontat 160mg på mina tidigare PCT. Frågan är ifall det behövs när man redan klämmer i sig 100mg clomid (vet att dessa SERMs har olika funktioner, ställer frågan ändå).

Synpunkter?
Som pct är det onödigt att fronta nolva imo. Haka inte upp dig på exakt 4v, du har ju inte varit nöjd med dina tidigare pct:er så kör tills du börjar känna att du är på g igen.
Citera
2015-10-12, 22:55
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Som pct är det onödigt att fronta nolva imo. Haka inte upp dig på exakt 4v, du har ju inte varit nöjd med dina tidigare pct:er så kör tills du börjar känna att du är på g igen.

Okej, så ingen front gällande nolvan. Men låter doseringen rimlig?
Citera
2015-10-13, 08:22
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Okej, så ingen front gällande nolvan. Men låter doseringen rimlig?
Ja. Tycker det räcker med 50mg clomid första v med men om du kört clomid förut utan sides så gör det det ju ingen skada med 100mg.
Mvh
Citera
2015-10-13, 16:16
Medlem
ojtbss avatar
Nu har jag bestämt en gång för alla att jag kör 4v HCG i slutet på min testokur iställer för 10 dagars blasten.

Frågan som kvarstår är hur jag bör dosera. Kommer givetvis behöva köra minst 500IU eod, men tror du resultaten/återhämtningen blir bättre vid en högre dosering HCG. Vad säger flashback, upp till 1000IU eod för att få fart på bollarna?
Citera
2015-10-16, 21:36
Medlem
Ca 1 månad efter sista testo injektionen, 8 dagen med 2000iu hcg EoD, gjorde apotekets fertiltest. Visade ett streck dvs lite låga aktiva spermier
Citera
2015-10-16, 21:49
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enjoy13
Ca 1 månad efter sista testo injektionen, 8 dagen med 2000iu hcg EoD, gjorde apotekets fertiltest. Visade ett streck dvs lite låga aktiva spermier
1 månad efter sista stick, ja.
Mvh
Citera
2015-10-16, 22:30
Medlem
Citat:
1 månad efter sista stick, ja.
Mvh

Jag vet men man hade ju hoppats ska börja nolva clomid om några dagar sedan prova samma test om 4 veckor.

Sist jag körde lika testokur vart sambon gravid 3mån efter sista sticket med en kass nolva i 2 veckor som pct.
Citera
2015-10-19, 08:19
Medlem
Med stor risk för att upprepa samma fråga hela tiden....

Har klivit av testo e för ca en månad sedan, väntande två veckor och körde 2000iu hcg eod.

Tog sista sticket hcg igår i och började även med 40mg nolva.

Hur länge ska jag vänta innan jag sätter in clomid? Hcg halveringstid 5-10 dagar?

Ingen behöver kommentera varför jag börja med novla redan nu när det redan är gjort.
Citera
2015-10-19, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enjoy13
Med stor risk för att upprepa samma fråga hela tiden....

Har klivit av testo e för ca en månad sedan, väntande två veckor och körde 2000iu hcg eod.

Tog sista sticket hcg igår i och började även med 40mg nolva.

Hur länge ska jag vänta innan jag sätter in clomid? Hcg halveringstid 5-10 dagar?

Ingen behöver kommentera varför jag börja med novla redan nu när det redan är gjort.

2 veckor med hcg bara? Du borde kört 3 veckor hcg och sedan nolva och clomid. Nolvan gjorde du helt rätt att börja med vid sista sticket hcg, även clomid ska sättas in med en gång efter hcg så du kan lika gärna börja med dem nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in