2015-09-25, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickWinters
Har hört så mycket olika om vad man ska köra för pct så frågar här nu, tänkte gå på 500mg testo e e5d i 12-15v beroende på hur det känns. 40mg nolva första veckan sedan 20mg i 3v till, räcker det?

Jaa
Citera
2015-09-30, 16:22
Medlem
qdqdqs avatar
Jaha så nu efter 4 veckor off 2 veckor på nolva 40 mg, så har jag tryckt i mig mitt GnRH 100mcg. Läste lite om det och det var tydligen blandade åsikter om man skulle använda nolva till efter sticket eller inte. Somliga mena på att det skulle man icke göra för det kunde störa GnRH att det vara menat som att vara en ensam grej, andra säger att man ska använda det och fortsätta med den övriga PCTn. Så man känner ju sig lite kluven om man ska fortsätta med nolva nu eller skita i de?
Citera
2015-10-09, 23:29
Medlem
Vad tror ni om det här..

Har legat på testo e 250mg e5d sedan maj.
18 dagar sedan sista sticket.

Imorgon kör jag 2000iu hcg eod i 10 dagar.

Väntar 5? Dagar och kör clomid och nolva.

Vecka 1: 100mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 2: 50mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 3: 50mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 4: 20mg Nolva ED20
Citera
2015-10-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enjoy13
Vad tror ni om det här..

Har legat på testo e 250mg e5d sedan maj.
18 dagar sedan sista sticket.

Imorgon kör jag 2000iu hcg eod i 10 dagar.

Väntar 5? Dagar och kör clomid och nolva.

Vecka 1: 100mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 2: 50mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 3: 50mg Clomid / 20mg Nolva ED

Vecka 4: 20mg Nolva ED20

Antar att du modifierat fritt efter PoWeR PCT?
Ser väl bra ut fast i PoWeR PCT körs clomid och nolva samtidigt med hcg från dag 1. Antagligen gynnsamt att få igång hypofys och hypotalamus med clomid och nolva samtidigt som hcg kickar igång testiklarna.
I PoWeR PCT körs dessutom både clomid och nolva 10 dagar direkt efter innan avslut med bara nolva sista två veckorna. Din pct blir ju ca. två veckor kortare i jämförelse.
Senast redigerad av Svemmpa 2015-10-10 kl. 10:48.
Citera
2015-10-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Ser väl bra ut fast i PoWeR PCT körs clomid och nolva samtidigt med hcg från dag 1. Antagligen gynnsamt att få igång hypofys och hypotalamus med clomid och nolva samtidigt som hcg kickar igång testiklarna.
I PoWeR PCT körs dessutom både clomid och nolva 10 dagar direkt efter innan avslut med bara nolva sista två veckorna. Din pct blir ju ca. två veckor kortare i jämförelse.

Jag vet att det här är annorlunda. Jag har läst om power pct och mycket på amerikanska forum och satt ihop det här.

För mig är det vettigt men vad tycker ni x hade ni gjort annorlunda? dom här 17 dagarna mellan sista testo och nu har jag kört 500iu e3d. Idag satte jag första 2000iu och kommer fortsätta om ingen drömmer ut mig med en bra förklaring
Citera
2015-10-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enjoy13
Jag vet att det här är annorlunda. Jag har läst om power pct och mycket på amerikanska forum och satt ihop det här.

För mig är det vettigt men vad tycker ni x hade ni gjort annorlunda? dom här 17 dagarna mellan sista testo och nu har jag kört 500iu e3d. Idag satte jag första 2000iu och kommer fortsätta om ingen drömmer ut mig med en bra förklaring

Hej!
Jag tycker det är vettigt och skulle nog köra liknande själv. Helt klart bättre chans att få igång HPTA snabbare än enbart nolva som många kör. Skulle nog själv förlänga nolva med en eller två veckor så det liknar mer standardupplägget fast om du redan köpt alla grejerna är det kanske struligt.
Citera
2015-10-10, 19:08
Medlem
Citat:
Hej!
Jag tycker det är vettigt och skulle nog köra liknande själv. Helt klart bättre chans att få igång HPTA snabbare än enbart nolva som många kör. Skulle nog själv förlänga nolva med en eller två veckor så det liknar mer standardupplägget fast om du redan köpt alla grejerna är det kanske struligt.

Tack för input

Jag körde endast nolva på min förra kur som var exakt lika så ska bli intressant hur skillnaden blir nu med hcg och clomid.

Jag har mycket nolvadex hemma så inte omöjligt att jag gör det.
Citera
2015-10-10, 19:43
Medlem
Citat:

Det är skillnad på hCG blast och PowerPCT.
under en klassisk hCG blast så använder du 2000iu eod i tio dagar och påbörjar SERM behandling efteråt.
hCG gör så att primär hypogonadism blir sekundär hypogonadism och SERM behandling efter detta leder till en naturlig lh-signal så att sekundär hypogonadism blir normal hypofys. hCG blast fungerar bra. powerpct skall användas i extrema fall.
Citera
2015-10-11, 11:36
Medlem
ojtbss avatar
Följande är egentligen ett hopkok av frågor gällande PCT och HCG, riktar denna fråga främst till Testocyp, men också andra användare med faktiska kunskaper om HCG bruk.

Efter att ha kikat runt så verkar det stämma att starten på PCT inte är satt i scen, och tumreglerna, exempelvis 2v efter sista stick på en testo e kur inte alltid är optimala. Då jag ligger på 1g test e e4d, så har jag beräknat att 20d efter sista sticket så har jag runt 30mg test i blodet (är detta vad man baserar PCT start på ens!?) och att det då är läge att börja SERM behandling?

Utifrån det jag läst så brukar man ofta köra en 4v lång HCG kur i samband med sista 4v av sin kur, detta för att kicka igång egenproduktionen av LH så när väl PCTn börjar är den aktiv? Stämmer det?

Jag har också fått rekommendationen här på brädan att någon dag efter avslutad testokur påbörjar en 10 dagars HCG blast, 2000 iu eod, och sen vänta 2v med PCTn. Varför skulle man göra så istället, vilket av varianterna är mest effektiva för att få till en så bra återhämtning som möjligt? Har också läst att man ska helst ta en AI i samband med HCG blasten, hur bör man då doserar arimidexen? 1mg ed?

Och sista frågan, gällande PCT/SERM behandling. Jag har alltid kört 20mg nolva i 30 dagar, men har nu läst att det kan vara fördelaktigt att använda både nolva och clomid, varför det? Och vilka doseringar är vanliga?

Tacksam för svar

/Ojtbs
Citera
2015-10-11, 21:51
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Följande är egentligen ett hopkok av frågor gällande PCT och HCG, riktar denna fråga främst till Testocyp, men också andra användare med faktiska kunskaper om HCG bruk.

Efter att ha kikat runt så verkar det stämma att starten på PCT inte är satt i scen, och tumreglerna, exempelvis 2v efter sista stick på en testo e kur inte alltid är optimala. Då jag ligger på 1g test e e4d, så har jag beräknat att 20d efter sista sticket så har jag runt 30mg test i blodet (är detta vad man baserar PCT start på ens!?) och att det då är läge att börja SERM behandling?

Utifrån det jag läst så brukar man ofta köra en 4v lång HCG kur i samband med sista 4v av sin kur, detta för att kicka igång egenproduktionen av LH så när väl PCTn börjar är den aktiv? Stämmer det?

Jag har också fått rekommendationen här på brädan att någon dag efter avslutad testokur påbörjar en 10 dagars HCG blast, 2000 iu eod, och sen vänta 2v med PCTn. Varför skulle man göra så istället, vilket av varianterna är mest effektiva för att få till en så bra återhämtning som möjligt? Har också läst att man ska helst ta en AI i samband med HCG blasten, hur bör man då doserar arimidexen? 1mg ed?

Och sista frågan, gällande PCT/SERM behandling. Jag har alltid kört 20mg nolva i 30 dagar, men har nu läst att det kan vara fördelaktigt att använda både nolva och clomid, varför det? Och vilka doseringar är vanliga?

Tacksam för svar

/Ojtbs
Ja, 20 dagar ligger närmre "nollpunkten" av halveringstiden än 14 dagar i ditt fall.
Men om du börjar pct medans du har lite testo som ligger kvar o skramlar spelar inte så stor roll.

HCG kickar inte igång din LH-produktion. Tvärtom. Den ersätter den på konstgjord väg och undantrycker din naturliga LH.

Nolva och clomid fungerar inte likadant. Många tycker att dom kompletterar varandra i en pct. 20mg nolva + 50mg clomid är vanligt.
Mvh
Citera
2015-10-11, 21:59
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Ja, 20 dagar ligger närmre "nollpunkten" av halveringstiden än 14 dagar i ditt fall.
Men om du börjar pct medans du har lite testo som ligger kvar o skramlar spelar inte så stor roll.

HCG kickar inte igång din LH-produktion. Tvärtom. Den ersätter den på konstgjord väg och undantrycker din naturliga LH.

Nolva och clomid fungerar inte likadant. Många tycker att dom kompletterar varandra i en pct. 20mg nolva + 50mg clomid är vanligt.
Mvh

Så vad är då meningen med att använda HCG om den inte gör att din egen LH-produktion kommer tillbaka snabbare / förbättrar återhämtningen? Och vad är utlåtandet gällande upplägg, 4v HCG i samband med sista 4v testo, eller 10 dagars blast efter avslutad testokur?
Citera
2015-10-11, 22:40
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Så vad är då meningen med att använda HCG om den inte gör att din egen LH-produktion kommer tillbaka snabbare / förbättrar återhämtningen? Och vad är utlåtandet gällande upplägg, 4v HCG i samband med sista 4v testo, eller 10 dagars blast efter avslutad testokur?
HCG använder man för att få testiklarna att fortsätta producera testo och behålla sin storlek,
eller, om man inte kört HCG genom hela kuren, för att få testiklarna att börja producera testo igen och växa till sig om dom krymt under kuren.
HCG undantrycker din LH i ca 2v. Om du inte legat på jättelänge och behöver en powerpct så tycker jag 4v HCG i moderat/lagom dos i slutet av kuren.
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in