Citat:
Ursprungligen postat av
ojtbs
Följande är egentligen ett hopkok av frågor gällande PCT och HCG, riktar denna fråga främst till Testocyp, men också andra användare med faktiska kunskaper om HCG bruk.
Efter att ha kikat runt så verkar det stämma att starten på PCT inte är satt i scen, och tumreglerna, exempelvis 2v efter sista stick på en testo e kur inte alltid är optimala. Då jag ligger på 1g test e e4d, så har jag beräknat att 20d efter sista sticket så har jag runt 30mg test i blodet (är detta vad man baserar PCT start på ens!?) och att det då är läge att börja SERM behandling?
Utifrån det jag läst så brukar man ofta köra en 4v lång HCG kur i samband med sista 4v av sin kur, detta för att kicka igång egenproduktionen av LH så när väl PCTn börjar är den aktiv? Stämmer det?
Jag har också fått rekommendationen här på brädan att någon dag efter avslutad testokur påbörjar en 10 dagars HCG blast, 2000 iu eod, och sen vänta 2v med PCTn. Varför skulle man göra så istället, vilket av varianterna är mest effektiva för att få till en så bra återhämtning som möjligt? Har också läst att man ska helst ta en AI i samband med HCG blasten, hur bör man då doserar arimidexen? 1mg ed?
Och sista frågan, gällande PCT/SERM behandling. Jag har alltid kört 20mg nolva i 30 dagar, men har nu läst att det kan vara fördelaktigt att använda både nolva och clomid, varför det? Och vilka doseringar är vanliga?
Tacksam för svar
/Ojtbs
Ja, 20 dagar ligger närmre "nollpunkten" av halveringstiden än 14 dagar i ditt fall.
Men om du börjar pct medans du har lite testo som ligger kvar o skramlar spelar inte så stor roll.
HCG kickar inte igång din LH-produktion. Tvärtom. Den ersätter den på konstgjord väg och undantrycker din naturliga LH.
Nolva och clomid fungerar inte likadant. Många tycker att dom kompletterar varandra i en pct. 20mg nolva + 50mg clomid är vanligt.
Mvh