2015-11-30, 16:29
Medlem
Stygotiuss avatar
Svensk adelsman har åkt fast misstänkt för smuggling av 500 g kokain. Riskerar 3-4 års fängelse. I tråden där saken diskuteras misstänks von Essen: (FB) Svensk adelsman smugglade kokain i en skateboard
Citera
2015-11-30, 20:23
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Svensk adelsman har åkt fast misstänkt för smuggling av 500 g kokain. Riskerar 3-4 års fängelse. I tråden där saken diskuteras misstänks von Essen: (FB) Svensk adelsman smugglade kokain i en skateboard
Jag tycker inte detta är okej. Att spekulera om denna människa i den aktuella tråden kan jag förstå (men det är inte schysst) men att skriva detta i en speicifik skvallertråd om personen när det fortfarande bara är spekulationer kan förstöra onödigt mycket.
Senast redigerad av lugna ner dig 2015-11-30 kl. 20:27.
Citera
2015-12-01, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Men din FB rutin borde du veta att i skallertråden är man skyldig tills motsatsen bevisats
Vill du gör din polare en tjänst så försök få tag på FUP eller dyligt som motbevis.

Blir svårt att motbevisa med FUP
https://minfil.org/L88ak4beb1/Stockh..._Aktbil_35.pdf
Citera
2015-12-01, 11:39
Medlem
lukashs avatar
Läst igenom FUP:en, och av den att döma så är ju SvE toktorsk i knarket!

Familjerelationen verkar vara åt helvete för SvE. Brodern Erik skall tömma Svens post, hittar ett vadderat paket som han lämnar över till tullen. Såklart innehöll det kola.
Senast redigerad av lukash 2015-12-01 kl. 11:48.
Citera
2015-12-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Läst igenom FUP:en, och av den att döma så är ju SvE toktorsk i knarket!

Familjerelationen verkar vara åt helvete för SvE. Brodern Erik skall tömma Svens post, hittar ett vadderat paket som han lämnar över till tullen. Såklart innehöll det kola.

Det finns en polis i Stockholm med namnet Erik von Essen. Huruvida denne Erik är SvE's bror eller ej vet jag inte. Men hur många Erik von Essen kan det finnas?
Citera
2015-12-01, 14:07
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflaren
Det finns en polis i Stockholm med namnet Erik von Essen. Huruvida denne Erik är SvE's bror eller ej vet jag inte. Men hur många Erik von Essen kan det finnas?
Det skulle ju förklara en del. Det verkar dock finnas en hel del med namnet Erik von Essen.

Undrar om det verkligen är polis-Erik som är Svens bror. Erik har ju alltid jobbat på Norrmalm/City och ute på krogarna. Man tycker att detta borde ha skrivits om i denna tråden t.ex.

Det finns ju folk som bevisligen känner/kände Sven i tråden (användare som skriver ut vad Sven har för ganska så speciell benämning på amfetamin) som borde ha vetat detta och sedan skvallrat om detta.
Senast redigerad av lukash 2015-12-01 kl. 14:18.
Citera
2015-12-01, 15:44
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Det skulle ju förklara en del. Det verkar dock finnas en hel del med namnet Erik von Essen.

Undrar om det verkligen är polis-Erik som är Svens bror. Erik har ju alltid jobbat på Norrmalm/City och ute på krogarna. Man tycker att detta borde ha skrivits om i denna tråden t.ex.

Det finns ju folk som bevisligen känner/kände Sven i tråden (användare som skriver ut vad Sven har för ganska så speciell benämning på amfetamin) som borde ha vetat detta och sedan skvallrat om detta.

det skall tydligen vara hans bror , framgår i andra tråden i aktuella brott
Citera
2015-12-01, 16:49
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Det var som fan, stackars alla inblandade!
Citera
2015-12-01, 20:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil

Nej det framgår inte helt bevisat där. Jag skulle gärna få lite mer kött på benen innan jag känner mig säker på det.

Jag umgicks, ytterst sporadiskt iof, med Sven von Essen för 15-20 år sedan och hörde aldrig talas om att han hade en bror som var narkotikapolis. Iof inte konstigt att SvE inte talade högt om det, med tanke på hans egna drogvanor. Men just detta spektakulära borde skapat visst skvaller i bekantskapskretsen.
Citera
2015-12-02, 13:43
Medlem
Stygotiuss avatar
Läser man FUPen får man intrycket av att SvE inte är huvudman, utan att det snarare är den här Jack Alison som är huvudmannen. SvE har mer varit postmottagare (i utbyte mot lite pengar, kola eller "apa" får man föreställa sig).
Citera
2015-12-02, 13:53
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag hittade ett inlägg om SvE och Alexander Ervik, skrivet av ett nick taget från en dokusåpadeltagare, tror jag. Det verkar vara 1½ år gammalt. Jag styckeindelade texten.

Hoppas skatteverket utreder Alex
Sven von Essen var en av mina bästa vänner i många år men vi är inte vänner längre. Alex och Sven är missbrukare och sådana kan man inte lita på. Anledningen till att jag skriver detta är att Alex springer runt och snackar skit om mig och jag har fått nog. Alex och jag har egentligen aldrig varit vänner, vi var båda vänner med Sven. Men jag har tröttnat på Svens lögner och Alex psykiska utbrott på mig.

Sist vi pratade så var Miss Inga sjuk och Sven ringde till mig och skrek, "Martin har aids!" Sedan ringde Sven till Alex och skrek, "Anna säger att du inte bryr dig om Martin" Varpå Alex ringde till mig och skrek, "Din jävla fitta, det ända du gör är skapa intriger, en jävla fitta, det är vad du är och sedan skrev han massa ordbajs. Jag försökte säga att han bara snackade om sig själv men han fortsatte. Alex har inte betalat skatt på flera år och har en inkomst på ca 30-35 000 kr i månaden som Sven fakturor åt honom. Han försöker framställa sig som en snäll och ödmjuk person i sin blogg men han är farlig. Han har fått storhetsvansinne ihop med sina bästisar Martin och Sven. De tror att de är kända bara för att folk glor på dom på stan men det är klart man glor när de bjuder på freak show.

Alex springer runt och säger att jag är luspank bara för att jag inte vill låna ut pengar till Sven(jag skulle ALDRIG få tillbaka dom) och vad har Alex med det att göra. Martin sa till Alex att Ken är bög och att Martin hade träffat Kens ex(en kille) vilket bara är ljug. Alex säger till Sven att, "Det är väl klart att inte Anna bråkar med Ken, nu när hon bor på Östermalm som hon alltid har drömt om." Jag bodde i en egen lägenhet i Vasastan innan jag träffade Ken till skillnad från Alex som sov på Svens soffa i 1 och 1 halvt år. När det kom ut bilder på Alex och hunden så spred han ut att det var jag som hade sålt bilderna och skulle ta mig till domstol.

Han skriver massa skit om folk men så fort ngn skriver ngt om honom så kontaktar han behörig sajt och ber dom ta bort kommentarerna eller inläggen. Han stänger av folk från finest som skriver något illa om honom och hotar med polisanmälan. Han tror att han är känd och visst han får gå på kändisfester genom sitt jobb men han har aldrig blivit bjuden på en fest som privatperson och det säger väl allt. Sven sa också att Alex sagt att "Daphne erkänner tillskillnad från Anna att hon är en hora." Alex är en avundsjuk, missunnsam och elak människa som går över lik för att ta sig fram. Han är en självutnämnd journalist som fått storhetsvansinne. Och han har till 99% chans inte betalat skatt under hela den tid han jobbat på finest när Sven fakturarat åt honom. Sven har berättat att Alex har massa skulder och jag hoppas att Skatteverket utreder honom för han är kriminell.

http://www.alltomtv.se/t55109.html

Ha ha, är inte det där hela Lina Rosings samlade bekantskapskrets?
Citera
2015-12-02, 16:52
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Läser man FUPen får man intrycket av att SvE inte är huvudman, utan att det snarare är den här Jack Alison som är huvudmannen. SvE har mer varit postmottagare (i utbyte mot lite pengar, kola eller "apa" får man föreställa sig).

Vet någon av er något om vem den där Jack Alison är egentligen? Är han också en stureplansnisse som viftar med sedlar och dansar runt på dansgolven som SvE?
För övrigt är hela affären konstig med rullbrädor och annat från Uruguay och människor som kallar droger för "apa".

När man tittar i FUPen blir man både arg och ledsen över hur drogbegäret förstör så många människors liv samt uppkommer ju frågan om den här affären kommer att svälla ytterligare och fler bli inblandade i den. Vad jag förstod det var värdet på det insmugglade runt 500000 kr vilket innebär att drogerna troligen skulle säljas vidare och förstöra ännu fler människors liv.

Fråga: Kommer både SvE och denne Jack Alison att åtalas och dömas för brottet eller är det bara SvE som kommer åtalas?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2015-12-02 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in