Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-02, 17:09
Moderator
Schlesiens avatar
Moderatormeddelande

Ta gärna skateboardhärvan i ABoK-tråden så samlas infon i samma flöde --> (FB) Svensk adelsman smugglade kokain i en skateboard

/ Moderator
Citera
2015-12-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vet någon av er något om vem den där Jack Alison är egentligen? Är han också en stureplansnisse som viftar med sedlar och dansar runt på dansgolven som SvE?
För övrigt är hela affären konstig med rullbrädor och annat från Uruguay och människor som kallar droger för "apa".

När man tittar i FUPen blir man både arg och ledsen över hur drogbegäret förstör så många människors liv samt uppkommer ju frågan om den här affären kommer att svälla ytterligare och fler bli inblandade i den. Vad jag förstod det var värdet på det insmugglade runt 500000 kr vilket innebär att drogerna troligen skulle säljas vidare och förstöra ännu fler människors liv.

Fråga: Kommer både SvE och denne Jack Alison att åtalas och dömas för brottet eller är det bara SvE som kommer åtalas?

Mordx2 kom dock undan med brott mot griftesfriden. finns i en annan tråd på FB
(FB) Kvinna försvann från Flemingsberg i mars 2001
Citera
2015-12-02, 22:24
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag tvivlar på att Sven kände till den där psykopaten Jack Alisons förflutna.
Citera
2015-12-15, 03:55
Moderator
Schlesiens avatar
Tråden låses tills vidare.

Allt om Sven kan tas i den där tråden istället --> (FB) ½ kg kokain smugglat i en skateboard, Sven von Essen åtalad november 2015

/ Moderator
Citera
2020-08-05, 13:49
Moderator
blomvattnares avatar
Öppen igen.

/Mod
Citera
2020-08-05, 13:56
Bögen blev ju vräkt från sin pisstinkande knarkarkvart till lägenhet för något år sedan då han samlade stadens alla pundare och slödder i sin bostad. Hur gick det med det? Bor han på parkbänk numera?
Citera
2020-08-05, 15:51
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Bögen blev ju vräkt från sin pisstinkande knarkarkvart till lägenhet för något år sedan då han samlade stadens alla pundare och slödder i sin bostad. Hur gick det med det? Bor han på parkbänk numera?
Han är fortfarande skriven på lägenheten, och det är inga andra personer skrivna på den.

https://www.merinfo.se/person/Stockholm/Sven-Halvor-Fredrik-von-Essen-1961/boc1i-23gf1
Citera
2020-08-07, 03:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Festade en gång i tiden med en brud i Härnösand som hetat von essen men de hadde bytt namn till Larsson p g a att von Essen var en känd suparsläkt,vet ej om det stämmde men nog inte omöjligt.

Borde inte von Essen heta von Trinken?
Citera
2020-09-04, 21:24
Medlem
Han bor kvar som det verkar, lägenheten är ju ett lika känt tillhåll för missbrukare som Sergels torg. Lägenheten är ju som ett härbärge, han är väldigt omtänksam mot sina missbrukarvänner.
Helt sjukt dock att de inte lyckats vräka honom med tanke på vilken trafik det är till och från lägenheten.
Citera
2020-09-04, 23:28
Medlem
en trovärdig kompis erkände rejält på lyset att han tryckt på v Essen i esset på en puderfest för några år sen!
Citera
2022-07-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag tvivlar på att Sven kände till den där psykopaten Jack Alisons förflutna.

Jag är nästan säker på att han gjorde det, Sven har haft bekanta som är bekanta med Jack och rör man sig i de kretsarna så känner man till varandra.
Citera
2022-07-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vet någon av er något om vem den där Jack Alison är egentligen? Är han också en stureplansnisse som viftar med sedlar och dansar runt på dansgolven som SvE?
För övrigt är hela affären konstig med rullbrädor och annat från Uruguay och människor som kallar droger för "apa".

När man tittar i FUPen blir man både arg och ledsen över hur drogbegäret förstör så många människors liv samt uppkommer ju frågan om den här affären kommer att svälla ytterligare och fler bli inblandade i den. Vad jag förstod det var värdet på det insmugglade runt 500000 kr vilket innebär att drogerna troligen skulle säljas vidare och förstöra ännu fler människors liv.

Fråga: Kommer både SvE och denne Jack Alison att åtalas och dömas för brottet eller är det bara SvE som kommer åtalas?

Jack reser en hel del men "Stureplansnisse" skulle jag knappast kalla honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in