2008-05-08, 19:36
Bannlyst
Den gode von Essen

har jag träffat vid ett event som han arr..
Han var jävligt trevlig och rolig.
Det som är kul är också att han är verkligen urtypen av en medelålders fjolla..
och alla klichéer blir verklighet i hans regi..Vi andra garvade gott..
Citera
2008-06-20, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutoFellatio
Vetefan. Skulle tydligen ha rört någon yngre kvinna.

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?...00000004906509
Den kvällen så fanns det bara 2 kvinnor i Svens lägenhet. Den ena kvinnan var den som drog igång allt, och berättade att det skulle finnas ett automatvapen i hans lägenhet (vilket aldrig stämde) och hon hade redan stuckit från lägenheten långt innan insatsstyrkan ryckte in. Den andra kvinnan blev aldrig utledd ur huset, utan fick som alla andra slänga sig på backen och blev sedan visiterad.
Senast redigerad av Roxic 2008-06-20 kl. 13:54.
Citera
2009-08-28, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Festade en gång i tiden med en brud i Härnösand som hetat von essen men de hadde bytt namn till Larsson p g a att von Essen var en känd suparsläkt,vet ej om det stämmde men nog inte omöjligt.

Haha, intressant. Kanner till en hel del von Essen i landets sodra delar som ar duktigt alkade. Tycks ligga i slakten.
Citera
2009-08-28, 08:22
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottan
Nej han är inte mytoman, tvärtom jävligt snäll och sådär lite härligt "bög-gullig". Har hållt på en hel del som festfixare i Stockholm, med början hos gamla Alexandra Charles.

Sedan har han dessutom när han bodde i New York på tidigigt 80-tal, utövat oralsex på/med Richard Gere, efter att ha stött på densamma på en fest - men det är en helt annan historia...

Stämmer precis, det.

Och så skulle jag också beskriva honom. Inget ont i Sven.
Citera
2009-08-29, 10:59
Medlem
-jOE!s avatar
OT raderat, personliga påhopp är inte OK! /mod
Citera
2009-10-03, 20:41
Medlem
heroinsunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clk55
Polisen var i närheten i ett helt annat ärende som tydligen..Vet ej exakt vad men jag tror det var nåt slags gisslandrama eller nåt annat allvarligt när polisen fick ett falskt tips från en kvinna på gatan som tydligen väldigt gärna ville upplysa om att det fanns en beväpnad man i Svens lägenhet som typ ligger typ tvärs över gatan..

Tyvärr ej leila k.. Hade varit lite kul

Därför stormade dom in med sköldar och hjälmar och full mundering och tog alla som var där och tog ut alla som fick lägga sig på marken medans dom gjorde husransakan ..

Efter att kollat alla inklusive lägenheten utan att så klart hittat nåt vapen så bad dom mer eller mindre om ursäkt eftersom tipset var falskt kom det fram

Detta är en kort resumè om vad som hände som jag fått det förklarat lite utan några mera detaljer så det hade alltså inget med honom eller nån där att göra

Med andra ord inget som hade med knark eller nåt att göra..

Jobbig grej bara när man sitter och har en trevlig fest på nattkvisten att få lägenheten stormad med hela styrkan

Känner personer som var med där och det stämmer till viss del. Det var en av dom i lägenhetens flickvän som flippade och trodde att det fanns en pistol där, varvid hon tog hissen ner och ringde snsuten, och sa att det var en pistol i lägenheten. Insatsstyrkan brydde sig inte om faten med tjack som stod spridda på bordet.

Har varit med och sålt tjack till Sven von Essen, vilken är en storkonsument av amfetamin.
Vi åkte upp i hissen med gallergrind, en necessitet i finare hus. Sven öppnar dörren naken, och börjar stöta på mig (kille, 23 år). Han fick sitt tjack, och jag tog mig därifrån så fort som möjligt.
Citera
2009-10-03, 22:17
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heroinsunrise
Känner personer som var med där och det stämmer till viss del. Det var en av dom i lägenhetens flickvän som flippade och trodde att det fanns en pistol där, varvid hon tog hissen ner och ringde snsuten, och sa att det var en pistol i lägenheten. Insatsstyrkan brydde sig inte om faten med tjack som stod spridda på bordet.

Har varit med och sålt tjack till Sven von Essen, vilken är en storkonsument av amfetamin.
Vi åkte upp i hissen med gallergrind, en necessitet i finare hus. Sven öppnar dörren naken, och börjar stöta på mig (kille, 23 år). Han fick sitt tjack, och jag tog mig därifrån så fort som möjligt.

Hade han ribba ?
Hur var storleken ?

Det är sådant skvaller vi vill läsa här på FB vettu...

Citera
2010-06-15, 15:06
Moderator
Schlesiens avatar
Jag hittade ett inlägg om SvE och Alexander Ervik, skrivet av ett nick taget från en dokusåpadeltagare, tror jag. Det verkar vara 1½ år gammalt. Jag styckeindelade texten.

Hoppas skatteverket utreder Alex
Sven von Essen var en av mina bästa vänner i många år men vi är inte vänner längre. Alex och Sven är missbrukare och sådana kan man inte lita på. Anledningen till att jag skriver detta är att Alex springer runt och snackar skit om mig och jag har fått nog. Alex och jag har egentligen aldrig varit vänner, vi var båda vänner med Sven. Men jag har tröttnat på Svens lögner och Alex psykiska utbrott på mig.

Sist vi pratade så var Miss Inga sjuk och Sven ringde till mig och skrek, "Martin har aids!" Sedan ringde Sven till Alex och skrek, "Anna säger att du inte bryr dig om Martin" Varpå Alex ringde till mig och skrek, "Din jävla fitta, det ända du gör är skapa intriger, en jävla fitta, det är vad du är och sedan skrev han massa ordbajs. Jag försökte säga att han bara snackade om sig själv men han fortsatte. Alex har inte betalat skatt på flera år och har en inkomst på ca 30-35 000 kr i månaden som Sven fakturor åt honom. Han försöker framställa sig som en snäll och ödmjuk person i sin blogg men han är farlig. Han har fått storhetsvansinne ihop med sina bästisar Martin och Sven. De tror att de är kända bara för att folk glor på dom på stan men det är klart man glor när de bjuder på freak show.

Alex springer runt och säger att jag är luspank bara för att jag inte vill låna ut pengar till Sven(jag skulle ALDRIG få tillbaka dom) och vad har Alex med det att göra. Martin sa till Alex att Ken är bög och att Martin hade träffat Kens ex(en kille) vilket bara är ljug. Alex säger till Sven att, "Det är väl klart att inte Anna bråkar med Ken, nu när hon bor på Östermalm som hon alltid har drömt om." Jag bodde i en egen lägenhet i Vasastan innan jag träffade Ken till skillnad från Alex som sov på Svens soffa i 1 och 1 halvt år. När det kom ut bilder på Alex och hunden så spred han ut att det var jag som hade sålt bilderna och skulle ta mig till domstol.

Han skriver massa skit om folk men så fort ngn skriver ngt om honom så kontaktar han behörig sajt och ber dom ta bort kommentarerna eller inläggen. Han stänger av folk från finest som skriver något illa om honom och hotar med polisanmälan. Han tror att han är känd och visst han får gå på kändisfester genom sitt jobb men han har aldrig blivit bjuden på en fest som privatperson och det säger väl allt. Sven sa också att Alex sagt att "Daphne erkänner tillskillnad från Anna att hon är en hora." Alex är en avundsjuk, missunnsam och elak människa som går över lik för att ta sig fram. Han är en självutnämnd journalist som fått storhetsvansinne. Och han har till 99% chans inte betalat skatt under hela den tid han jobbat på finest när Sven fakturarat åt honom. Sven har berättat att Alex har massa skulder och jag hoppas att Skatteverket utreder honom för han är kriminell.

http://www.alltomtv.se/t55109.html
Citera
2010-06-15, 16:48
Medlem
morkfromorks avatar
Jag kollade en gång på 'Coming to america' ENBART för att se denna Essen, men såg han aldrig, han var heller inte med i eftertexterna vad jag kunde se. Vilken roll hade han? Nån som vet.
Citera
2011-03-31, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Hade han ribba ?
Hur var storleken ?

Det är sådant skvaller vi vill läsa här på FB vettu...

Det hade han säkert. När insatsstyrkan stormade in så visste han inte vart han skulle ta vägen (enligt honom själv), så han sprang in i badrummet och tog av sig alla kläder. Fetisch? Vad vet jag, han var i alla fall inte den enda som trodde att det handlade om ett skämt när de kom (trots förvarning, se nedan). Sedan låg han, som alla andra, i trapphuset och ropade att han var helt naken och att det blev kallt om kuken, osv. Där har du en del information om vad som hände med hans kuk den kvällen. Resten av oss vill nog inte veta mer om vad som hände bakom låsta dörrar .

Citat:
Ursprungligen postat av heroinsunrise

Sant. Hon hade en psykos hela kvällen, och sen försvann hon bara helt plötsligt. Fick höra att hon hade sprungit in på 7-Eleven och ropat att det fanns ett automatvapen i lägenheten. En kille som lämnade festen ringde och berättade att hela gatan var avspärrad, och strax efter det började de bulta på dörren.

Om Sven är sig lik så blir han kär i alla yngre killar som kommer och erbjuder honom "apa" (=hans slang för tjack). Det var några år sedan nu, men har suttit hos honom många gånger med olika killkompisar (hetero) förut. Och då ville han aldrig ha mig där, för att han upplevde det som att jag "snodde" alla "hans" killar...

Outad? Jag har inget att dölja, och jag lever numera ett anständigt liv.
Senast redigerad av Roxic 2011-03-31 kl. 23:15.
Citera
2011-11-12, 21:04
Bannlyst
En uppdatering på denna adlige mans liv tack!
Citera
2011-11-12, 21:24
Medlem
Har han haft någon affär med Alexander Erwik, eller är det bara ett rykte? (Han verkar ju lite gammal för Erwik..)
Vad är han känd för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in