Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-24, 01:12
  #145
Medlem
repeaters avatar
Diablo släpptes ju på PSX, så med en sådan emulator torde du kanske kunna spela spelet.
Citera
2011-10-24, 20:01
  #146
Medlem
Jarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Diablo släpptes ju på PSX, så med en sådan emulator torde du kanske kunna spela spelet.
observera. http://www.youtube.com/watch?v=zk1Iv9z8fNE

Sedan så har jag Zelda som jag tycker är roligare RPG spel. Men det skadar ju inte att försöka fixa det.
Citera
2011-10-24, 23:34
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad-Mats
Läste lite och det verkade som om folk hade olika uppfattningar om olika program.
Men FPse säger du. Är det något man MÅSTE betala för eller går det att fixa på annat håll?

bara googla på "download FPse apk" så hittar du Sök och du shall finna!
Citera
2012-03-31, 10:26
  #148
Medlem
Hail_Satans avatar
Jag har en fråga.

Xperia Play verkar inte klara av diagonala riktningar på styrkorset vad gäller emulatorer, varför?

Spel funkar att emulera, att gå i riktningar som upp, ner, vänster, höger funkar men inte två samtidigt, dvs i en diagonal riktning alltså. Detta baserar jag på en bekants observationer som äger en Xperia Play. Men i så fall är den ju värdelös att spela på. Så jag undrar - Är det ett problem med filerna eller "ska" det vara så på en Xperia Play?

Och om det är meningen att det ska fungera (vilket man kan anta) varför felar det?
Citera
2012-04-30, 07:11
  #149
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hail_Satan
Jag har en fråga.
Nej det ska naturligtvis inte vara sa, har inga sana problem med min.
Citera
2012-04-30, 17:01
  #150
Medlem
Tänkte kanske låta xperia play bli mitt inträde i smartphonevärlden, fastän jag ogillar storleken och så med smartphones generellt.

Men, jag trodde rent instinktivt att man laddade ner en emulator på sitt SD-kort ihop med spelen. Men man laddar alltså ner dem via någon sorts Android-marketplace?

Är det enkelt för en novis som jag att få igång det hela, eller kräver det en viss del hacking och lurande med telefonen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback