Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-12, 03:43
  #1
Medlem
Fina Gubbens avatar
SONY (Ericsson) ska enligt engadget släppa en bärbar konsol/telefon med Googles Android 3.0. Här är en bild på hur det kan se ut: http://imgur.com/D3z7h.jpg
Citat:
-Samsung Captivate meets PSP Go
-Landscape slider (no QWERTY - just like Go, game controls slide out)
-Dpad remains
-No analog nub; meet a "long touch pad" much like Blackberrys and the latest Moto + HTC phones
-3.7-4.1 inch display; WVGA or better resolution
-5 MP camera [tentative]
-Snapdragon 1GHz CPU
-Xpera project but expected to be branded Playstation
-"Looks pretty damn sexy"

Software
-Android 3.0 "Gingerbread"
-Android Market introduces new section for PS games
-Games may be made available for other non-PS branded powerful Android phones (not betting on it)
-PSX-PSP graphics
-Titles currently being shown off: God of War, Modern Warfare, LBP
Fortfarande ett rykte men detta kan vara PSPn som många har väntat på, dvs en med telefonmöjligheter.

http://www.engadget.com/2010/08/11/e...aming-platfor/
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=403759
Citera
2010-08-12, 03:53
  #2
Medlem
Bossiemans avatar
Om det här är sant så kommer den sälja som fan. Det kanske är en PSP-2 som ryktet gäller.
Citera
2010-08-12, 03:54
  #3
Medlem
Spelnörd som man är så verkar det här skitcoolt!
Citera
2010-08-12, 07:58
  #4
Medlem
repeaters avatar
Ja, något seriöst galenskap måste de ju hitta på för att det ens ska vara värt för dem att ge sig in i nästa generation handhelds..
Citera
2010-08-12, 14:05
  #5
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Ja, något seriöst galenskap måste de ju hitta på för att det ens ska vara värt för dem att ge sig in i nästa generation handhelds..

Har inte hållt mig uppdaterad på handheld-marknaden överhuvud taget, blir sony stjärtknullade av DS eller? Alla polare jag känner med portabla har iaf psp men de kanske är en minoritet.
Citera
2010-08-12, 14:11
  #6
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Har inte hållt mig uppdaterad på handheld-marknaden överhuvud taget, blir sony stjärtknullade av DS eller? Alla polare jag känner med portabla har iaf psp men de kanske är en minoritet.

PSP kommer nog bli stjärt-knullade när nintendo släpper sin 3ds om inte sony gör någonting drastiskt...
Citera
2010-08-12, 14:15
  #7
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
PSP kommer nog bli stjärt-knullade när nintendo släpper sin 3ds om inte sony gör någonting drastiskt...
Ja vanliga PSP ja, men om detta blir verklighet så kan nog Sony konkurrera lite.

PSP+Android=win=svindyrt=

http://gear.ign.com/articles/111/1111824p1.html

Om jag skulle vara rik och tänkte köpa en ny iPhone/Android/Blackberry/whatever-mobil och det fanns en som även funkade som en PSP skulle jag ta den med PSP.

Smart drag av Sony.

Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Har inte hållt mig uppdaterad på handheld-marknaden överhuvud taget, blir sony stjärtknullade av DS eller? Alla polare jag känner med portabla har iaf psp men de kanske är en minoritet.
Rejält stjärtknullade.

Bärbart är inget för mig men i kombo med Android-mobil låter väldigt intressant.
Citera
2010-08-12, 14:59
  #8
Medlem
Ett litet djurs avatar
Så en lur att spela PSP-spel på?

Jag ställer mig tveksam till den, inväntar något mer officiellt! Kan på tok för lite om nuvarande mobiltelefoner för att veta om den verkar bra eller dålig för att vara en telefon, vilket känns som det primära jag skulle kolla på om jag skulle köpa en mobil. Står den sig bra gentemot konkurrenterna så kanske...

Inget rykte om 3D alltså?
Citera
2010-08-12, 15:02
  #9
Medlem
Fanns det inte något liknande förr? N-Gage eller vad den hette? Trodde det var en riktig flopp att mixa telefon + spel.
Citera
2010-08-12, 15:06
  #10
Medlem
lumbas avatar
Hur troligt är det att folk som redan har en bra mobil går och köper PSPhone?

Tror det är falskt faktiskt, kanske att det kommer ett psp med android, men inte med telefon.
Citera
2010-08-12, 15:06
  #11
Medlem
Jag tycker nog inte det låter helt orimligt. Dock undrar man ju lite vad en sån där tingest kommer retaila på. Xperia X10 (det sitter en Snapdragon i den också) och övriga telefoner i samma segment brukar väl landa på omkring 5k vid release?
Citera
2010-08-12, 15:24
  #12
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Hur troligt är det att folk som redan har en bra mobil går och köper PSPhone?

Tror det är falskt faktiskt, kanske att det kommer ett psp med android, men inte med telefon.
Skulle inte Android vara ett dåligt val av OS till en spelkonsol? På tok för resurskrävande tror jag...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback