Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-11, 03:05
  #1
Avstängd
Jag hade en tiger som hette turbo. Har faktiskt kvar den än idag, 35 år senare.
Citera
2010-08-11, 03:07
  #2
Avstängd
KamelFikuss avatar
Äh. Jag är glad att jag växte upp utan gosedjur! Har du ens minnen kvar från Turbo?
Citera
2010-08-11, 03:08
  #3
Avstängd
sRamoss avatar
en apa som hette abo
Citera
2010-08-11, 03:13
  #4
Medlem
flintexs avatar
Jag hade en liten björn när jag var liten
Citera
2010-08-11, 03:14
  #5
Avstängd
Ozzalbatrozzs avatar
Ådi - hund
IsÅdi - Isbjörn
Musifer - Mus (tror inte jag tänkte på lucifer på den tiden )
Sköldpaddifer - Sköldpadda.

Det var några av dem
Citera
2010-08-11, 03:14
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamelFikus
Äh. Jag är glad att jag växte upp utan gosedjur! Har du ens minnen kvar från Turbo?

Jag har faktiskt väldigt mycket minnen kvar med honom.
När jag var i 6 -7 års åldern så hade mor min nagellack som jag målade hans ögon på så att han skulle se skrämmande ut. Jag tejpade fast en kniv i hans hand och satte dockan på våran trappa som gick till vinden, och mor blev vettskrämd.

Sedan även bra minnen eftersom han fick sova hos mig tills jag var 16 år gammal.
Citera
2010-08-11, 03:21
  #7
Moderator
NewDeers avatar
Ah, nostalgi... Jag hade en vit långhårig katt med ljusblå ögon. Hon hette Tracy, inspirerat av "Tracys Hämnd" som gick på teve då, vad kan det varit? 1988, tror jag. Iaf, hon var min trygghet - hon hade nog minst fem kilo snor och tårar i sin päls, då det var henne jag vände mig till när allt var fel. Hon fick ett hål i halsen efter ett tag men jag sydde aldrig igen det, brukade istället stoppa in fingrarna där när jag grät. Jag undrar var hon tog vägen?

Tracy, om du läser det här - kom hem! Vi börjar om igen!
Citera
2010-08-11, 03:28
  #8
Medlem
Liliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzalbatrozz
Ådi - hund
IsÅdi - Isbjörn

Aww IsÅdi!

Jag hade inga sådana gosedjur egentligen, jag hade en trio med prydnadskuddar ist. En giftgrön, en rosa och en vinröd. De fick följa mig var jag än gick, men en beslutade sig att försvinna på Apoteket i Piteå. Jag tappade den och någon snodde den! Lite ledsen över det än idag.
Citera
2010-08-11, 03:30
  #9
Medlem
Danro80s avatar
En hund som hette Vovvo! =) Jag och familjen var på cirkus en dag och jag tappade ögat till vovvo! det slutade med att morsan fick åka tillbaka med ficklampa och leta flera timmar efter ögat som till slut hittades!
Citera
2010-08-11, 03:37
  #10
Medlem
1339s avatar
Jag hade en blå snuttefilt som hette....äh, den hette fan ingenting!
Citera
2010-08-11, 03:38
  #11
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hade en katten Gustaf och sedan nå näbbdjur (hade inget namn på den).
Citera
2010-08-11, 03:47
  #12
Avstängd
KamelFikuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayestfu
Jag har faktiskt väldigt mycket minnen kvar med honom.
När jag var i 6 -7 års åldern så hade mor min nagellack som jag målade hans ögon på så att han skulle se skrämmande ut. Jag tejpade fast en kniv i hans hand och satte dockan på våran trappa som gick till vinden, och mor blev vettskrämd.

Sedan även bra minnen eftersom han fick sova hos mig tills jag var 16 år gammal.
Ända tills du var 16?! Brukar inte folk sluta ha gosedjur vid 10-års åldern?

Rolig historia. Kanske skulle skaffa sig en sån.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback