2010-08-10, 21:28
Medlem
georgbrandess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroem
skaffa ett recept på penicillin och spela som att du har halsont - halsfluss. Du smittar henna, hon äter penicillin med - done!

What? Förklara! Det här låter intressant. Botar vanlig penicillin klamydia??
Citera
2010-08-10, 21:31
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av member-of
Lägg av med sånt där skitsnack.... det finns säkert andra trådar där du kan diskutera sånt.
Va nu en snäll jesus och hjälp TS ist.
Varför skulle jag hjälpa honom när jag inte delar hans syn på hur situationen ska hanteras?

Men ok då, för att hålla sin on topic.

Mitt tips är att spela med öppna kort.
Tala om för flickvännen vad du gjort, berätta allt, be om ursäkt och hoppas att hon förlåter dig.
Citera
2010-08-10, 21:31
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av georgbrandes
What? Förklara! Det här låter intressant. Botar vanlig penicillin klamydia??

Är ganska säker på att jag har fått förklarat för mig att vanlig penicillin inte botar klamydia, men jag kan ju ha fel.

Det är dock inte 100% säkert att du har fått klamydia. Testa dig först och börja oroa dig för eventuella problem när du fått veta testsvaret.
Citera
2010-08-10, 21:32
Medlem
Hoppas du torskar och blir kastrerad!
Har frugan din någonting bakom pannan så kommer hon märka att maten smakar konstigt och tabletterna i hälsokost burken inte ser ut som de ska och kollar upp vad det är. <- När DR.Turk i scrubs ger Carla p-piller i kakorna.

Om du inte får behandling mot klamydia finns det risk för följdsjukdomar. Kvinnor kan få äggledarinflammation. Den sjukdomen kan i sin tur medföra att kvinnan senare inte kan bli gravid, det vill säga blir steril. En annan följd av äggledarinflammation är att det finns risk för utomkvedshavandeskap vid en framtida graviditet. En kvinna som har klamydia som inte behandlats riskerar också att smitta barnet vid förlossningen så att det nyfödda barnet får ögoninfektion och lunginflammation.
Citera
2010-08-10, 21:32
Medlem
Det är smittosamt men ganska låg risk vad jag vet. Du behöver inte oroa dig alltför mkt.
I värsta fall får du ljuga till det om du testar positivt, och säga till flickvän att det måste varit för längesn (Ja man kan bära på smittan utan att ens ha symptomen)
Citera
2010-08-10, 21:34
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trocadero2k
I tre år då alltså?

TS jag är lite nyfiken, tycker du att det var värt? Om du hann ligga med tre brudar på den veckan har du ju ändå haft en hel del tid att tänka emellan. Sen är min fråga, för jag har faktiskt alltid undrat, om man är otrogen och som i ditt fall då sätter en brutta i röven (förresten var det nice?), Känner man en stolthet efteråt precis som när man lägrade brudar som singel, eller handlar allt bara om skuld och ångest?

Jag vet att tråden handlar om annat, men jag skulle ändå vilja ha svar på dessa frågor..

Skam, skuld och ångest. Skulle aldrig vara otrogen igen, kunde inte ens njuta av sexet. Säger dock inte att det är så för alla.

I övrigt så har ny undersökningar visat att alkohol inte alls motverkar penicillin så mycket som man trott. Dock sliter det på levern så klart.

Ett tips till alla som måste göra partnerspårning också, även fast ni själva är anonyma så står det på utskicket från mottagningen vilken mottagning det skickas från. Därför är det smart att gå till en mottagning som du inte bor nära.

Edit: Kanske kommit fram vid det här laget, men måste dementera ett påstående jag såg tidigare i tråden. Klamydia kan absolut ha symptom, dock kan man ha det både latent och aktivt utan att det märks alls.
Senast redigerad av dA_1_nibblah 2010-08-10 kl. 21:37.
Citera
2010-08-10, 21:36
Moderator
v50s avatar
Ta det som en man och säg att du varit otrogen, det är viktigt att hon får testa sig så hon kan behandlas om hon är smittad, har för mig att klamydia kan göra att man blir steril om man lämnar den obehandlad.
Citera
Medlem
tankers avatar
har suttit på samma säte fast med lite annorlunda utgångsläge. Fick kondolym av en ons råkade smitta tjejen, så vad händer jo jag börja noja som fan tänkte att det var kört nu bla bla. Men så berättade doktorn en intressant grej och det var att kondolym kan man ha i kroppen ett jävla bra tag innan den aktiveras och detta var just det jag sa till tjejen.

Självklart trodde hon mig inte så jag fick dra henne till samma läkare så han förklarade det för henne. Efter läkaren hade förklarat så fick jag många ursäkter av tjejen hon sa att hon aldrig mer ska tvivla på mig.
Vi är fortfarande tillsammans har gått 3 år

Allt löser sig, testa dig först du kanske hade tur.
Alla gör fel i livet det är det som är livet.
Erfarenhet kommer av dumheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemon99
Är ganska säker på att jag har fått förklarat för mig att vanlig penicillin inte botar klamydia, men jag kan ju ha fel.

Det är dock inte 100% säkert att du har fått klamydia. Testa dig först och börja oroa dig för eventuella problem när du fått veta testsvaret.

Alla sorter penicillin botar inte klamme....tyvärr.
Citera
2010-08-10, 21:37
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krippa9
Du kommer bli påkommen och det är fan rätt åt dig.

Håller med
Citera
2010-08-10, 21:41
Bannlyst
Om du lurar i henne någon medicin så räkas det som grov misshandel. Du vet väll vad straffet för det är?
Citera
2010-08-10, 21:41
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Skriv ett fejkat brev till henne där hon informeras om att hon bör uppsöka studentmottagning el. liknande pga misstänkt klamydiasmitta genom smittspårning. Förhoppningsvis kommer hon bli riktigt förvirrad och testa sig utan att någon skugga faller på dig, för vilken pojkvän skulle vara så korkad att han uppger sin stadiga partner vid smittspårningen?

När hon väl får sitt positiva besked så kommer hon kanske berätta det för dig, eller så kommer du helt enkelt kallas så småningom om hon uppgivit dig. Om hon inte berättar så har hon förmodligen någonting att dölja. Oavsett så är kontentan att hon blir skuldbelagd för dina orätter, och enligt mina moralmatematiska beräkningar så blir du då fri från din egen skuld.

Behöver inte äns skriva ett fejkat brev, kan be någon polare anmäla henne som sexpartner, iofs krävs det då att han/hon har sjukdomen, hmm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in