Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-10, 10:53
  #1
Medlem
Hejsan!


Jag ber om ursäkt om jag postar denna fråga på fel board, jag får skylla på att jag är ny!

Jag har en tid varit väldigt nyfiken på vad en Technovision (LUXIO) 205-tums TV egentligen kostar. Jag är långt ifrån i den ekonomiska ställning att jag har råd med en, men det skulle bara vara väldigt intressant att veta. Alla sidor jag tittat på, där de gör reklam/reportage om TV:n, finns inga prisuppgifter att finna. Så om någon vet kan ni ju slänga iväg en post, tack!

Tillverkarens hemsida: http://www.luxio.it/.


Mvh
Rahemi
Citera
2010-08-10, 11:00
  #2
Medlem
Det var inga roliga upplösningar på de där skärmarna... Man lär ju behöva befinna sig på andra sidan stan för att inte få huvudvärk.
Citera
2010-08-10, 11:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Det var inga roliga upplösningar på de där skärmarna... Man lär ju behöva befinna sig på andra sidan stan för att inte få huvudvärk.


Det är faktiskt inte så farligt som man kan tro! Dom har en sådan TV på Umeå universitet. Jag och några klasskompisar drog dit och tittade på en visning av Alien (originalfilmen). Vi låg i såna där bönsäckar bara några meter från skärmen och det var inga som helst problem att se! Blev riktigt kär i den TV:n, må jag säga!
Citera
2010-08-10, 13:42
  #4
Medlem
HeidiBDMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rahemi
Hejsan!

Jag har en tid varit väldigt nyfiken på vad en Technovision (LUXIO) 205-tums TV egentligen kostar. ... det skulle bara vara väldigt intressant att veta. Så om någon vet kan ni ju slänga iväg en post, tack!


Enligt engadget.com så kostar den €350 000.
Citera
2010-08-10, 15:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeidiBDM
Enligt engadget.com så kostar den €350 000.

Oj, inga dåliga kulor! xD

Jag sitter på trådlöst crap-internet, så skulle man våga be dig att länka direkt till TV:n? Annars skulle det ta åtskilliga minuter, att ens hitta skiten!
Citera
2010-08-10, 16:19
  #6
Medlem
HeidiBDMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rahemi
Oj, inga dåliga kulor! xD

Jag sitter på trådlöst crap-internet, så skulle man våga be dig att länka direkt till TV:n? Annars skulle det ta åtskilliga minuter, att ens hitta skiten!

Ingen fara, jag länkar.
http://www.engadget.com/2007/03/17/t...evision-folly/

Men notera att engadget inte säljer stuff, dom recenserar.
Citera
2010-08-10, 16:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeidiBDM
Ingen fara, jag länkar.
http://www.engadget.com/2007/03/17/t...evision-folly/

Men notera att engadget inte säljer stuff, dom recenserar.


Man tackar och bockar!
Citera
2010-08-10, 16:27
  #8
Medlem
HeidiBDMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rahemi
Man tackar och bockar!

haha, you're welcome. Hade själv segt internet en gång i tiden så jag vet hur sorgligt det kan vara.
Citera
2010-08-10, 16:56
  #9
Avstängd
ser tungt ut
Citera
2010-08-19, 17:21
  #10
Medlem
vaoens avatar
ingen tv jag skulle köpa direkt om den är så stor med bara 1344x768 i upplösning :S
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback