Citat:
Ja det var naturligtvis "debattstil" jag ville skriva, men paddan ändrade det, och jag var inte med... Frågan är ju vad man vill få ut av en debatt. Normalt sett ser jag det som en intellektuell process där man tillsammans försöker komma framåt genom att bryta åsikter, och då försöker jag själv hålla polemiken inom rimliga gränser och hålla god ton - vilket jag inte alltid lyckas med - i synnerhet om man blir förbannad.
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Nu vet jag inte vad debattsidan betyder i sammanhanget men jag tror jag förstår vad du menar. Men det är min ton/mitt idiom. Den kan säkert störa vissa men jag brukar inte få kritik för min stringens eller tydlighet och i en debatt tycker jag att det är det viktigaste.
Och jo, det finns det belägg för. Men det är möjligt att ordet "mysgubbe" inte använts specifikt.
Och jo, det finns det belägg för. Men det är möjligt att ordet "mysgubbe" inte använts specifikt.
Annars är väl det där med att TQ skulle utmålas som "mysgubbe" inte särskilt mycket att spilla mer tid på eftersom det hursomhelst inte kan betraktas som något särskilt utbrett fenomen, men - for the record - vill jag bara säga att jag hittills inte sett något enda belägg på det (om vi lämnar Quicks bror åsido). Det där citatet du visade upp tidigare var ju bara att en debattör menade att han skulle kunna vara ofarlig nog att släppas fri - vilket ju är en helt annan sak. Men du antyder att du har belägg. Skulle vara lite intressant att se faktiskt. Så om det inte är alltför stort besvär kanske du kan ange en källa.