2012-10-01, 20:25
Medlem
FlaxigPingus avatar
Skulle säga att han är lika mycket trolig en mördare som mytoman... grabben har haft i sig för mycket benzo!
Citera
2012-10-01, 23:20
Medlem
dollarsunds avatar
Han är en Mytoman. han har säkert packat i sig lite heroin blandat med vodka. Göran lambertz ser ut som en bög och Gubb-jan stigson låter inte som världens seriösaste namn. Jag tror Leif GW och Jan gulliou har rätt
Citera
2012-10-02, 00:31
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Jag har skrivit lite om Sven-Åke Christianson med anledning av att fortsätter att anlitas av domstolarna:
http://oldwolf-vindenviskarmittnamn.blogspot.se/2012/10/christianson-fortsatter-att-anlitas-av.html

Intressant läsning. Beklämmande att Christianson kunnat behålla sitt anseende efter det som uppdagats. Det han ägnade sig åt under Quick-åren tycks i bästa fall ha varit ytterst tvivelaktigt ur vetenskaplig synpunkt, i värsta fall rent charlataneri.

Hans undervisningsområden och lista med publikationer enligt den här sidan ger mig kalla kårar. Vad krävs egentligen för att han ska kunna bli avsatt från en sådan tjänst? Borde inte Hannes Råstams avslöjanden tillsammans med kritiken från andra psykologer vara tillräckligt?

Seriemördarfreaken SÅC verkar sannerligen vara en hal jävel.
Citera
2012-10-02, 01:06
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Jag har skrivit lite om Sven-Åke Christianson med anledning av att fortsätter att anlitas av domstolarna:
http://oldwolf-vindenviskarmittnamn.blogspot.se/2012/10/christianson-fortsatter-att-anlitas-av.html
Kan du inte skriva dina tankar här istället för att försöka öka trafiken till din lilla blogg. Jag tänker i alla fall inte besöka den.
Citera
2012-10-02, 08:16
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Kan du inte skriva dina tankar här istället för att försöka öka trafiken till din lilla blogg. Jag tänker i alla fall inte besöka den.
Anledningen till att jag inte skrivit här, är att det är ett väldigt långt inlägg, eller skall man kalla det en artikel. Jag tycker inte man ska använda forumet till det, utan kortare inlägg, gärna med länkhänvisningar. Det ger läsarna möjlighet att välja, om man vill fördjupa sig eller inte.
Det är helt ok för mig om du inte vill kolla bloggen, men inlägget tangerar vad någon skrev att denne inte ville läsa Råstams bok för att inte gynna författaren.
För övrigt generar inte min "lilla blogg" några inkomster, utan den är till för att dela med mig av lite tankar och åsikter i olika ämnen. Just nu handlar den vädligt mycket om det som avhandlas i denna tråd. För övrigt har jag i inlägg om t ex Assange varit oerhört generös med att länka till inlägg på FB
Senast redigerad av OldWolf 2012-10-02 kl. 08:50.
Citera
2012-10-02, 11:45
Medlem
DikTs avatar
Pentinen i SvD:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/quickutredare-jo-anmals-av-norsk-advokat_7546572.svd

Det vore på sin plats att Pentinen och de övriga i Team Lambertz klargjorde om de driver detta på arbetstid eller inte.
Citera
2012-10-02, 11:58
Medlem
Penttinens lista med fel i Råstams bok ger jag inte mycket för. Hans förhållningssätt till fakta verkar tveksam och flera av hans påståenden bestrids nu av mamman till Therese (i SvD):

Citat:
I helgen medverkade Seppo Penttinen i nättidningen Paragraf och påstod där att han fått bekräftat från Inger-Lise Johannesen, mamma till Therese, att de uppgifter som Bergwall lämnade i förhören på 90-talet stämmer.

Detta förnekas dock av Inger-Lise Johannesen som menar att hon inte sagt något annat än att de uppgifter hon lämnade under rättegången är korrekta. Enligt artikeln i Paragraf ska Inger-Lise Johannesen även sagt att hon aldrig intervjuats av Hannes Råstam, författare till boken ”Fallet Quick – att skapa en seriemördare”. Inte heller den uppgiften stämmer menar Inger-Lise Johannesen.

– Min klient säger att Penttinen först presenterat sig som polis, och sedan som privatperson. Hon uppfattade inte hans namn, och känner sig nu både kränkt och lurad.
Citera
2012-10-02, 12:20
Medlem
GrafvityRidees avatar
jag tycker de känns märkligt ändå att skulle vara oskyldig? han har ju erkännt morden ju jag försig inte sett dokumänteren som den här råström eller vad han heter har gjort
Citera
2012-10-02, 12:28
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrafvityRidee
jag tycker de känns märkligt ändå att skulle vara oskyldig? han har ju erkännt morden ju jag försig inte sett dokumänteren som den här råström eller vad han heter har gjort
Det kan vara en bra ände att börja i
Citera
2012-10-02, 13:46
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderexcess
Varför tror du för övrigt att media bara visar negativa och fula bilder på dessa som tror på Q:s skuld?

Kan du svara på det.... eller är du den vanlige efterblivne svensken som tror till 100% vad som skrivs i Exp o Aftonb.....
Jag tycker bara att Lanbertz burit sig åt som en idot, men att antyda att han är involverad i grov brottslighet som gjorde ovan är att gå för långt. Sedan har ja gi praktiken slutat läsa svensk press seriöst, då det är mer propaganda än objektiva nyheter.
Citera
2012-10-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag tycker bara att Lanbertz burit sig åt som en idot, men att antyda att han är involverad i grov brottslighet som gjorde ovan är att gå för långt. Sedan har ja gi praktiken slutat läsa svensk press seriöst, då det är mer propaganda än objektiva nyheter.

Med reservation för att detta är någon långt driven ironi som jag tappat greppet om. Provokatören som du svarar till menar väl att SB/TQ är en mördare, inte GL? Hen säger sig dessutom sitta på "sanningen" då hen kände "Q" på "tiden det begav sig". Uppenbart skitsnack om du frågar mig. Ännu en barnslig provokatör som förälskat sig i idén om SB som bestialisk seriemördare alternativt bara larvar hen sig.
Citera
2012-10-02, 14:49
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spursmusen
Med reservation för att detta är någon långt driven ironi som jag tappat greppet om. Provokatören som du svarar till menar väl att SB/TQ är en mördare, inte GL? Hen säger sig dessutom sitta på "sanningen" då hen kände "Q" på "tiden det begav sig". Uppenbart skitsnack om du frågar mig. Ännu en barnslig provokatör som förälskat sig i idén om SB som bestialisk seriemördare alternativt bara larvar hen sig.
OK - ser att du har rätt. Sorry att jag spätt ut tråden. Så kan det gå om man inte läser ordentligt innan man svarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in