2012-09-23, 02:10
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Därför att han är en duperande sociopat!!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jaha så du är rättspsykiater du!!!!! Bohlwinkel.Då har Du väl lite för höga tankar om dej själv ändå?
Äsch, man behöver inte vara psykiater för att inse att mannen är svårt djävla sjuk och potentiellt livsfarlig för den som råkar vara ett byte i hans smak:

http://www.newsmill.se/artikel/2008/12/15/jag-var-n-ra-att-m-rdas-av-thomas-quick

Det skulle inte förvåna om han faktiskt haft ihjäl någon, självklart någon utanför de fall han erkänt och prövats för.

Att se Thomas Quick gråta ut i TV inger varje anständig människa en känsla av djupt äckel, att se honom förnumstigt ta tillbaks sina erkännanden höjer äckelnivån ytterligare. Att sedan se mannen mysblogga om italienska racercyklar eller sin "förestående frihet" ger akut spyvarning! Sedan sitter aset och fjäskraggar kontakter på Twitter helt oblygt!

@Sture och Sten-Ove Bergwall: Vi ser er era as! Och ni äcklar oss! Ni är sprungna ur en riktigt sjuk familj och vi vill se det sista av er med detta falls upplösning, era avvikare!
Citera
2012-09-23, 07:21
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Japp, att han är en mytoman, och psykopat av sällan skådat slag, det kan nog de flesta av oss enas om.
De som vurmar för att han är "oskyldig" och skall sättas på fri fot med ett stort skadestånd, är nog mycket få. För mig handlar det mer om att rätt skall vara rätt, och TQ skall inte vara dömd för saker han inte begått. Det är ovärdigt ett rättssamhälle, och det är en skymf mot brottsoffren och deras anhöriga. Däremot kan han gott sitta där han sitter för de saker han faktiskt HAR begått.

Jag tycker att han ska ha ett fett skadestånd, först trodde jag att det bara va lite benzo han fick men nu i efterhand så skulle nog jag också minnas olika mord med ca 500mg tunga mediciner om dan som Rohypnol??? stesolid, nitrazapam??? Xanor mm
Citera
2012-09-23, 08:16
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Japp, att han är en mytoman, och psykopat av sällan skådat slag, det kan nog de flesta av oss enas om.
De som vurmar för att han är "oskyldig" och skall sättas på fri fot med ett stort skadestånd, är nog mycket få.
Fail! Antingen är man skyldig eller oskyldig. Man kan inte vara lite skyldig lika lite som man kan vara lite gravid eller nästan korsa Niagarafallet i en tunna.
Citat:
För mig handlar det mer om att rätt skall vara rätt, och TQ skall inte vara dömd för saker han inte begått.
Sture Bergwall
Citat:
Det är ovärdigt ett rättssamhälle, och det är en skymf mot brottsoffren och deras anhöriga. Däremot kan han gott sitta där han sitter för de saker han faktiskt HAR begått.
Trippelfail! Det var inte därför han hamnade på Säter denna gång. Det du gör nu är att komma med ett bekväm undanflykt från frågan om skadestånd och frigivning.

"För mig handlar det mer om att rätt skall vara rätt", visst och Musse Pigg har tre öron.
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Äsch, man behöver inte vara psykiater för att inse att mannen är svårt djävla sjuk och potentiellt livsfarlig för den som råkar vara ett byte i hans smak:

http://www.newsmill.se/artikel/2008/12/15/jag-var-n-ra-att-m-rdas-av-thomas-quick
Lustigt dock att man tydligen har haft såpass mycket integritet att man inte hängde upp domarna på det, utan faktiskt ansträngde sig att leda i bevis.

Och att "John" avbröt studierna och aldrig fullt ut hämtat sig givetvis tragiskt. Men nu är det faktiskt något som är fel på bilden. Dels finns det personer som har utsatts för betydligt större trauman, typ nästan blivit dödade och fått större delen av sin familj dödade, men ändå fått någon slags rätsida på sina liv. Sedan så har vi personer som aldrig har utsatts för några trauman, men som ändå inte lyckas med stuider. När "John" skrev texten så hade det gått 34 år sedan dådet. Så om han hade uttalade ambitioner att börja studera igen - vad var det då för kvackare som felbehandlade honom och lät han sitta och sjuda i sina egna safter i årtionden?
Citat:
Det skulle inte förvåna om han faktiskt haft ihjäl någon, självklart någon utanför de fall han erkänt och prövats för.
Och det skulle inte förvåna mig om du skjuter heroin flera gånger om dagen. Med rostiga nålar.

Men, så länge det finns några bevis för det så kan ingen säga att du gör det. Inte ens i smyg.
Citat:
Att se Thomas Quick gråta ut i TV inger varje anständig människa en känsla av djupt äckel, att se honom förnumstigt ta tillbaks sina erkännanden höjer äckelnivån ytterligare.
Måste vara fint att sitta vid ditt skrivbord där du kan jaga bort tristessen med betydligt bättre sätt än att knarka knark som verkligen gör en bäng.
Citat:
Att sedan se mannen mysblogga om italienska racercyklar eller sin "förestående frihet" ger akut spyvarning! Sedan sitter aset och fjäskraggar kontakter på Twitter helt oblygt!
Som Charlie Sheen då?
Citat:
@Sture och Sten-Ove Bergwall: Vi ser er era as! Och ni äcklar oss! Ni är sprungna ur en riktigt sjuk familj
Jorden till Sven-Gustaf: Det var faktiskt inget att höja på ögonbrynen i den familjen.
Citat:
och vi vill se det sista av er med detta falls upplösning, era avvikare!
Vad menar du med det ordet? För jag tycker nu att det börjar stinka 1950-tal. Och psykologi.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-09-23 kl. 08:22.
Citera
2012-09-23, 09:01
Medlem
Dallbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeremyXX
I tidigare inlägg i tråden refereras till tre högintressanta DN-artiklar av historikern Lennart Lundmark från 2002, dvs. sex år innan Quick tog tillbaka sina erkännanden. Artiklarna är inte helt lätta att hitta, men här är direktlänkar till dem.

Hannes Råstam bör ha tagit starkt intryck av artiklarna. Här visas med all önskvärd tydlighet hur lite Quick visste om mordfallen, och hur mycket hjälp han fick av Penttinen & co under förhör och vallning.

http://www.dn.se/kultur-noje/thomas-quick-och-den-villiga-rattvisan

http://www.dn.se/kultur-noje/thomas-quick-och-den-installda-rattvisan

http://www.dn.se/kultur-noje/quick-riksaklagaren-och-de-andra-skandalerna

Tack för länkarna
Citera
2012-09-23, 09:52
Medlem
OldWolfs avatar
Ingen, jag upprepar ingen, här vet hur något om Bergwalls psykiska status. Därför tycker jag att ska bli undersökt av läkare så långt från Säter det bara går.
Är han frisk nog ska han släppas ut, är han så sjuk att han bedöms vara en fara för andra ska han sitta kvar.
Om man drar in hans familj i detta och kalla dom as, bör man underbygga detta med någon form av bevis.
Citera
2012-09-23, 10:01
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Ingen, jag upprepar ingen, här vet hur något om Bergwalls psykiska status. Därför tycker jag att ska bli undersökt av läkare så långt från Säter det bara går.
Är han frisk nog ska han släppas ut, är han så sjuk att han bedöms vara en fara för andra ska han sitta kvar.
Om man drar in hans familj i detta och kalla dom as, bör man underbygga detta med någon form av bevis.
Rätta mig om jag har fel men en gång sociopat, alltid sociopat.

Helt klart är att SB en gång diagnostiserats som svårt psykiskt sjuk, så svårt att han ansågs böra vara inlåst. De som tycker att han bör släppas ut bör ju rimligen ha något stöd för att han numera är tillräckligt frisk för det. Man kan däremot inte bara tycka att han suttit inlåst under tillräckligt lång tid relativt begångna brott.
Citera
2012-09-23, 10:03
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Jag håller med, och i synnerhet är angreppen på TQ:s familj osmakliga. Från Kwastens supportrar brukar ju vi som tvivlar på TQ:s skuld till morden anklagas för att framställa honom som mysgubbe. Finns det någon i debatten som gjort detta är det väl i så fall TQ:s bror, men det får man väl betrakta som ursäktligt och begripligt i samanhanget?
Citera
2012-09-23, 10:07
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel men en gång sociopat, alltid sociopat.

Helt klart är att SB en gång diagnostiserats som svårt psykiskt sjuk, så svårt att han ansågs böra vara inlåst. De som tycker att han bör släppas ut bör ju rimligen ha något stöd för att han numera är tillräckligt frisk för det. Man kan däremot inte bara tycka att han suttit inlåst under tillräckligt lång tid relativt begångna brott.
Framför allt så bör han undersökas av helt oberoende och opartiska läkare, som skall bedömma hur sjuk och farlig han är och vilket vårdbehov han har.
Det där med "en gång sociopat...." Det är alltså inget unikt i att sociapater begått svåra våldsbrott som unge men kunnat släppas när de blivit äldre och kunnat leva ganska normala liv. Exempelvis så släpptes Salaligans medlemmar från mentalsjukhuset med tiden. Ingen av dem återföll i brottslighet såvitt det är känt.
Citera
2012-09-23, 10:13
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Framför allt så bör han undersökas av helt oberoende och opartiska läkare, som skall bedömma hur sjuk och farlig han är och vilket vårdbehov han har.
Det där med "en gång sociopat...." Det är alltså inget unikt i att sociapater begått svåra våldsbrott som unge men kunnat släppas när de blivit äldre och kunnat leva ganska normala liv. Exempelvis så släpptes Salaligans medlemmar från mentalsjukhuset med tiden. Ingen av dem återföll i brottslighet såvitt det är känt.
Absolut. Men det finns ett antal i tråden som verkar tycka att SB ska släppas idag. Det är aningen anmärkningsvärt. De som kan något om SBs mentala hälsa är väl de som arbetar på Säter och jag har svårt att tro att någon av dem sitter på Flashback och promotar ett frisläppande.
Citera
2012-09-23, 10:16
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Absolut. Men det finns ett antal i tråden som verkar tycka att SB ska släppas idag. Det är aningen anmärkningsvärt. De som kan något om SBs mentala hälsa är väl de som arbetar på Säter och jag har svårt att tro att någon av dem sitter på Flashback och promotar ett frisläppande.
Citera och gå på detta fåtal i så fall, men jag tror att du bygger halmgubbar, finns väl knappt någon här som skrivit att han bör friges omedelbart utan vidare utredning av hans nuvarande mentala tillstånd?
Citera
2012-09-23, 10:18
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:

Varför är du motståndare till att Bergwall undersöks av andra än de på Säter, som helt uppenbarligen hjälpte till att få honom fälld för 8 mord, genom sin "terapi" och att dom pumpade honom full med knark? Vore det inte bättre att han undersöks av några han litar på?
Citera
2012-09-23, 10:22
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Självklart inte! De har de senaste årtiondena varit inriktade på förvaring, inte rehabilitering och är även därför institutionaliserade de med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in