Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Japp, att han är en mytoman, och psykopat av sällan skådat slag, det kan nog de flesta av oss enas om.
De som vurmar för att han är "oskyldig" och skall sättas på fri fot med ett stort skadestånd, är nog mycket få.
Fail! Antingen är man skyldig eller oskyldig. Man kan inte vara lite skyldig lika lite som man kan vara lite gravid eller nästan korsa Niagarafallet i en tunna.
Citat:
För mig handlar det mer om att rätt skall vara rätt, och TQ skall inte vara dömd för saker han inte begått.
Sture Bergwall
Citat:
Det är ovärdigt ett rättssamhälle, och det är en skymf mot brottsoffren och deras anhöriga. Däremot kan han gott sitta där han sitter för de saker han faktiskt HAR begått.
Trippelfail! Det var inte därför han hamnade på Säter denna gång. Det du gör nu är att komma med ett bekväm undanflykt från frågan om skadestånd och frigivning.
"För mig handlar det mer om att rätt skall vara rätt", visst och Musse Pigg har tre öron.
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Äsch, man behöver inte vara psykiater för att inse att mannen är svårt djävla sjuk och potentiellt livsfarlig för den som råkar vara ett byte i hans smak:
http://www.newsmill.se/artikel/2008/12/15/jag-var-n-ra-att-m-rdas-av-thomas-quick
Lustigt dock att man tydligen har haft såpass mycket integritet att man inte hängde upp domarna på det, utan faktiskt ansträngde sig att leda i bevis.
Och att "John" avbröt studierna och aldrig fullt ut hämtat sig givetvis tragiskt. Men nu är det faktiskt något som är fel på bilden. Dels finns det personer som har utsatts för betydligt större trauman, typ nästan blivit dödade
och fått större delen av sin familj dödade, men ändå fått någon slags rätsida på sina liv. Sedan så har vi personer som aldrig har utsatts för några trauman, men som ändå inte lyckas med stuider. När "John" skrev texten så hade det gått
34 år sedan dådet. Så om han hade uttalade ambitioner att börja studera igen - vad var det då för kvackare som felbehandlade honom och lät han sitta och sjuda i sina egna safter i årtionden?
Citat:
Det skulle inte förvåna om han faktiskt haft ihjäl någon, självklart någon utanför de fall han erkänt och prövats för.
Och det skulle inte förvåna mig om du skjuter heroin flera gånger om dagen. Med rostiga nålar.
Men, så länge det finns några bevis för det så kan ingen säga att du gör det. Inte ens
i smyg.
Citat:
Att se Thomas Quick gråta ut i TV inger varje anständig människa en känsla av djupt äckel, att se honom förnumstigt ta tillbaks sina erkännanden höjer äckelnivån ytterligare.
Måste vara fint att sitta vid ditt skrivbord där du kan jaga bort tristessen med betydligt bättre sätt än att knarka knark som verkligen gör en bäng.
Citat:
Att sedan se mannen mysblogga om italienska racercyklar eller sin "förestående frihet" ger akut spyvarning! Sedan sitter aset och fjäskraggar kontakter på Twitter helt oblygt!

Som Charlie Sheen då?
Citat:
@Sture och Sten-Ove Bergwall: Vi ser er era as! Och ni äcklar oss! Ni är sprungna ur en riktigt sjuk familj
Jorden till Sven-Gustaf: Det var faktiskt inget att höja på ögonbrynen i den familjen.
Citat:
och vi vill se det sista av er med detta falls upplösning, era avvikare!
Vad menar du med det ordet? För jag tycker nu att det börjar stinka 1950-tal. Och psykologi.