Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Tror det där är något av en gråzon och kan bero på hur man tolkar lagtexten. Har själv försökt begära ut mejlkonversation från offentligt anställd, men vägrats med hänvisning till just denna distinktion mellan privat och tjänsterelaterad mejl.
Nu verkar ju Lambertz emellertid själv ha beslutat att lämna ut alla sina mejlkonversationer trots att han, enligt egen utsago, inte är tvungen till det.
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det skulle jag överklaga med en gång. Är man på jobbet är man fanimig i tjänst. Att det är väldigt svårt att följa hur Lambertz tänker är en annan sak.
Även om tiderna kanske visar dagtid så kan man inte dra slutsatsen att någon är på jobbet. Lambertz och JK har kanske byggt ett VPN-klient-system som medför inloggning hemifrån (sannolikt har han varit på jobbet dom flesta mejltillfällena). Däremot är det ju, som flera har påpekat (tror jag, har skummat de senaste sidorna bara) inledningsvis Lambertz sak att bedöma om om mejlen är av privat karaktär eller ej. Han lämnade ut dom. Vet inte om det är ett tecken på
Citat:
"värt att offra tornet för att rädda damen."
eller om Lambertz faktiskt är tämligen naiv ibland. (jag har en känsla av det sistnämna)
Därmed inte sagt att jag själv har tagit ställning till om dessa mejl är att anse som privata eller offentliga. Jag finner det hela jätteintressant, att GL faktiskt lämnade ut dom och att vi kan följa deras gemensamma dans. Ojoj vilken soppa.