Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-02, 22:14
  #20329
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Vilka är 'de andra bevisen'? Det finns bara en radda bevis i varje Quickmål och dessa står att läsa om i aktuell stämningsansökan. Har du läst dessa till att börja med?
Men inget enda litet bevis som är korrekt utvärderat av någon domstol kan du presentera? Och nu tydligen inte några manipulerade bevis heller...

Du framstår som väldigt oinsatt när det väl kommer till kritan.

Vad tror du om att skaffa en häst? Det verkar ha väldigt tomt i stallet.
Citera
2015-06-02, 22:18
  #20330
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Men inget enda litet bevis som är korrekt utvärderat av någon domstol kan du presentera? Och nu tydligen inte några manipulerade bevis heller...

Du framstår som väldigt oinsatt när det väl kommer till kritan.

Vad tror du om att skaffa en häst? Det verkar ha väldigt tomt i stallet.

Varför ska jag presentera en lista när det redan finns en lista - stämningsansökan? Har du eller har du inte kapacitet att läsa och förstå den själv?
Citera
2015-06-02, 22:22
  #20331
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Varför ska jag presentera en lista när det redan finns en lista - stämningsansökan? Har du eller har du inte kapacitet att läsa och förstå den själv?

Jag hänger inte med här. Anser du att det finns bevisning mot Bergwall som håller än idag?
Citera
2015-06-03, 00:59
  #20332
Medlem
Harrfenas avatar
Fallet lever mellan, När lammen tystnar och När Lambertz tystnar.

När man läser förhören i Johan - fallet ser man direkt att allt är fel.
Och A-C Asplund ( Johans mamma ) gjorde en heroisk insats när hon
mörkade Johans födelsemärke för utredningen. A - C var långt före sin tid.
Hon var klokare än Kwastar, pentinens, psykologer, minnesforskare och advokater
var. Tänka sig hur hon kunde se, men inte alla dessa personer.......

Personer som ville bygga karriärer, personer som gick över lik för att nå sina mål..

Att dessa går fria är en gåta...
__________________
Senast redigerad av Harrfena 2015-06-03 kl. 01:05.
Citera
2015-06-03, 07:41
  #20333
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Tack för en utförlig redovisning!

Dels undrar jag varför de överhuvudtaget var ute i en båt först och tittade på stranden utifrån.
En tanke som slog mig var att det kunde vara en setup: Man lämnar ett spår utanför land, där det inte går att materialisera, som hunden senare kommer att reagera på. Men det verkar alltför konspiratoriskt för mig.

Dels reagerar jag på antalet utredningsmoment kopplade till Främby udde, och hur de följs på varandra. Vallningsupplägget att välja ut ett skogsområde, till 100 % avgränsat av ett stigsystem, och sedan genomföra vallningen med att gå stigen runt det valda området känns corny för mig, så enkelt på något sätt. Hur valdes denna romb ut? Och vad förväntar man sig få ut genom att enbart gå områdets yttre gräns hela vägen runt?

Det är ett förfaringssätt där momenten är abstrakt kopplade till varandra. Alla steg ser ut att vara led i hur Bergwall och Penttinen för över info till varandra och kommer en liten bit framåt i taget. Det är inga raka rör.

Josefsson försökte förra månaden i Expressen göra en poäng av att det inte var vid stranden Penttinen gjort krysset för var Bergwall faller ihop, utan senare, ca 300 meter längre fram längs stigslingan. Och ja, det är en av de omständigheter som gör slutledningskedjan abstrakt.

Det här med båtresan var nog bara en av Bergwalls nycker (som SP som vanligt ställde upp på), efter vallningen i Grycksbo 2000-09-25 begärde han att få göra den. Ur promemorian:

"Efter besöket i Grycksbo sade T Quick, att han önskade åka ut på sjön Runn, och från sjösidan
se mot Främby udde. Han beskrev därvid ett terrängavsnitt på Främby udde som gränsar till en sankmark. Detta område har han inte tidigare vallats vid."
(min fetning)

Jag noterar att det även här talas om ett terrängavsnitt alltså inget om något om stranden eller ute i vattnet, alltså det område som SB ringade in med sin promenad.
Citera
2015-06-03, 11:09
  #20334
Medlem
quicken blir sommarpratare idag
Citera
2015-06-03, 12:27
  #20335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
quicken blir sommarpratare idag
Vilken qvicken är det som avses???

Menar du den berömde svenske seriemördarfiguren TQ?
Han som Sturegubben tog av daga för ett antal år sen. Efter att ha lurat skiten av en skock med svenska kriminella och andra scharlataner.
Citera
2015-06-03, 16:03
  #20336
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den här veckan kommer ju Quick-kommissionens utredning offentliggöras så det kan kanske vara värt att spekulera i vad den kommit fram till. Vad tror ni som följt fallet länge om detta?
Är det så meningsfullt att nu spekulera i vad rapporten kommer att innehålla när den ändå kommer om några dagar?

Här är fyra veckor gammal info som kan ge en fingervisning --> (FB) Fallet Sture Bergwall / Thomas Quick (1950-)


Där är egen tråd om kommissionen --> (FB) Quick- Kommissionen och rättssäkerheten
Citera
2015-06-03, 16:07
  #20337
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Bergwalls sadistiska bögmedgärningsmän är centrala i diskussionen kring Tingsrätternas bedömning av Bergwalls skuld just därför att de inte är centrala i deras resonemang! De är som hunden som aldrig skällde i Conan Doyles Silverbläsen.
Går det att förklara på vilket sätt det framgår att påståendena kring medgärningsmän och medgärningsmännens sadistiska bögmördande är centrala i tingsrätternas beslut 1994-2001 på ett rakare och mer utförligt vis än sådär? Utveckla resonemanget!
Citera
2015-06-03, 16:12
  #20338
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Det här med båtresan var nog bara en av Bergwalls nycker (som SP som vanligt ställde upp på), efter vallningen i Grycksbo 2000-09-25 begärde han att få göra den. Ur promemorian:

"Efter besöket i Grycksbo sade T Quick, att han önskade åka ut på sjön Runn, och från sjösidan
se mot Främby udde. Han beskrev därvid ett terrängavsnitt på Främby udde som gränsar till en sankmark. Detta område har han inte tidigare vallats vid."
(min fetning)

Jag noterar att det även här talas om ett terrängavsnitt alltså inget om något om stranden eller ute i vattnet, alltså det område som SB ringade in med sin promenad.
Okay!

Det visar på en viss logik i att stranddelen i "Främby-romben", där träsket rinner ut i Runn, är viktig i Bergwalls Asplund-story. (Om nu inte Penttinen har bakdaterat dokumentationen.)
Citera
2015-06-03, 17:51
  #20339
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GroGrux
Man kan ju också konstatera att denna vallningskarta (där det framgår jfwatt TQ svimmar ca 300 m fr stranden) INTE finns med i extramaterialet på Lambertz websida!

Just den kartan där TQ "ringar in" gömslet har alltså utelämnats av Lambertz...
http://goranlambertz.se/book-extra/d...nde-hundsoken/

Tidigare har jag inte trott att Lambertz medvetet försöker vilseleda & manipulerad. Jag har trott att han är grundlurad och inte klipsk nog att fatta det själv.

Med utelämnandet av denna karta, samt att han i princip blåljuger i Corren-videon några dagar efter att han uppenbart har läst vallningsprotokollen mm (han läste bevisligen dem i samband med B-G Bodin avklädningen) så känns det mer & mer som en medvetet taktik hos Lambertz.
http://www.corren.se/24corren/?clip=8046758

Känslan är väl att han var lurad för några år sedan, men nu inser hur det hänger ihop och helt enkelt blåljuger.
Citera
2015-06-03, 18:32
  #20340
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
gubbrora skrev

Men visa var i SP:s PM det nämns någon sten. Du verkar lite desperat i ditt försök att få detta till någon form av bevis. Det enda bevis det är, är att utredningen manipulerats och att SP avsikligt vilselett rätten

Du har svart på vitt att det inte skett någon utpekning av stenen innan Zampo med den fantastiska nosen känner vittring på låmngt håll efter var Quick satt tjugo är tidigar och slog sönder benbitar.

Jag tror att Du och Lambertz är dom enda som tror på det utpekandet

Du måste ju vara lika sjuk i huvudet som den kriminella pedofilen.

Det framgår klart av PM:et att det inte är hunden som pekar ut stenen utan att det är barnaknullaren som gör det.

"Thomas Quick informerades om att sökhunden "Zampo" markerat inom det område som nu skulle förevisas på foton. Samt att fotomaterialet omfattade en strandsträcka på Främby udde längs den promenadväg han själv vid tidigare vallning genomfört och därvid uttalat att han inringat platsen för ett gömsle med Johan Asplunds kvarlevor."


Vid den visningen frågar pedofilen om hunden har markerat i vattnet, Pentinnen svarar ja på detta, pedofilen faller då i gråt och vill åka ut till stranden för att ytterligare visa var gömslet är:

"Vid visningen ställer T Quick frågan om hunden markerat i vattnet till undertecknad. Detta bekräftas för honom. T Quick reagerar med gråt på detta."

"Efter att ha sett fotona bestämde sig T Quick för att åka ut till platsen och där göra ytterligare preciseringar av gömslet."



Vid den vallningen pekar pedofilen ut stenen där han säger sig ha hanterat Johan Asplunds kvarlevor:

"Thomas Quick fäller följande kommentarer på plats i Främby udde efter att ha vadat ut i vattenbrynet, och med händerna grävt vid några mindre stenar under en markant tallrot, som till delar hänger ut över vattenytan:

"Att den kvarleva som skall finnas på denna plats utgörs av en 4,3 centimeter lång del av ett underarmsben."

Att han exakt kan ange längden beror på ett kontrollbehov att psykologiskt natur hos honom.

Att det i vattnet i närheten av en markant sten, skall finnas en ländryggkota. Han kan ej precisera exakt var den ligger.

Att ländkotan har kastats i vattnet, efter att han hanterat bendelar sittande uppe på den tidigare beskrivna stenen.


Att han på strandkanten hanterat delar av bålben och bröstben."



Efter det så visar pedofilen vilket område som det är aktuellt att leta i:

"T Quick gör en begränsning av det område som han anser vara aktuellt att leta i, innan han lämnar platsen. Sökytan blir då ett tiotal meter längs strandlinjen, begränsningen ytterkanter utgörs av uthängande böjda björkstammar i väster, samt en större sten i öster.

Vid återkomst till avdelning 36 på Säter sjukhus tillfrågas T Quick om han kan göra en markering på ett fotografi märkt A över strandlinjen på Främby udde som motsvarar den sträcka som han anser vara korrekt för en sökåtgärd. På fotot markeras med kulspetspenna en delsträcka enligt T Quicks direktiv.

Efter detta lämnar T Quick ytterligare information om Johan Asplund. Han säger sig minnas att Johan Asplund hade "ovanligt kraftig befjuning baktill i förhållande till andra". Han pekar då på ett område strax nedanför nacken ner mot skulderbladen.
Han säger sig ha en omständighet som följt med under alla år, men som han "inte kan förstå eller få rätsida på", och det är att han kopplar ordet "diabetes" till Johan Asplund. Han menar att han har ordet i sin sinnesvärld kring Johan Asplund, men att han inte kopplar sjukdomen som sådan till honom."


Talar barnaknullaren om Charles Zelmanovits? Äcklet säger ju i domarna att han våldtog den döde CZ liksom han våldtog JA.
__________________
Senast redigerad av E.Merckx 2015-06-03 kl. 18:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback