Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-01, 13:07
  #13633
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
http://www.expressen.se/nyheter/chri...pa-gws-kritik/

- Det var inget märkligt i undersökningen. På ett eller annat sätt förmedlades Quicks svar från polisförhören till den vetenskapliga undersökningen. Det är det naturliga, säger justitierådet Göran Lambertz till Expressen.

Man borde inte häpna över något Lambertz säger, men nu verkar han sinnessvag.,

Ja men undrar ju vad som är naturligt

Hur SÅC kan få fortsätta vara professor på ett universitet är ju minst lika häpnadsväckande.
"På det ena eller andra sättet fick vi fram svaren till undersökningen" - med de grunderna för vetenskapliga undersökningar så går det ju faktiskt att komma fram till vad som helst!
Citera
2014-01-01, 13:28
  #13634
Medlem
Bohlwinkels avatar
Någon som vet var pedofilen firade jul och nyår? Knappast hemma hos brodern vad?
Citera
2014-01-01, 13:30
  #13635
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
.......
Du har helt rätt i att Sture Bergwall har varit en mycket stark person.
Jag vet att jag kommer att få påhopp för det jag nu skriver, men sticker ändå ut hakan och säger, att det finns gemensamma drag mellan Nelson Mandela och Sture Bergwall:

Båda har tillbringat många och långa år avskilda från samhället.
Båda har rivit upp oerhört mycket känslor i sina resp omgivningar.
De har inte knäckts av den i stora stycken repressiva behandling de utsatts för.
Det finns/fanns starka krafter som vill/-e motverka frisläppandet.

Alltsa, nar man tror man inte kan lasa mer dumheter och floskler i traden sa kommer det nagon och motbevisar en.

Jag orkar inte ens forsoka argumentara emot detta. Det ar ju bara for dumt. Tur for oss andra ar dock att ni inte ser hur korkat ni uttalar er och fortsatter gora det.

Och antagligen tur for dig att Mandelas barn och hans SA supportrar inte last detta. For att du just nu jamnfor deras "helgon" och hans kamp for deras frihet med en missbrukande pedofil, ja josses.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Olycklig eller ej, så finns det likheter. Det handlar om lång inlåsning som leder till insikter, hos den inlåste och hos omgivningen.

Jämförelsen är inte så tokigt om man ser till att det Sture Bergwall och Nelson Mandela låstes in för, inte anses vara ett brott i den meningen det var när de låstes in!

Och sjalvklart kom nasta och nickar gillande - haha
Citera
2014-01-01, 13:40
  #13636
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Jag menade bara att man inte kanske skall göra jämförelser mellan personerna NM och SB.

-Nej, jag förstår hur du menar, absolut!

Det var ju nationernas hantering av "besvärande" fångar/patienter och därmed sammanhängande konsekvenser jag ville belysa och också att Sverige är på väg mot att måla in sig i en moralisk skamvrå.

Av en del reaktioner här i tråden drar jag slutsatsen att jag nådde en bit på den vägen.
Citera
2014-01-01, 13:56
  #13637
Medlem
OldWolfs avatar
Jag vill inte längre vara med och betala Christianson lön
http://oldwolf-vindenviskarmittnamn....sitet-att.html
Citera
2014-01-01, 13:58
  #13638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Jag vill inte längre vara med och betala Christianson lön
http://oldwolf-vindenviskarmittnamn....sitet-att.html

Och vi är många andra som inte vill betala priset för att det finns korrupta personer inom vården och rättsväsendet!
Citera
2014-01-01, 14:28
  #13639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Alltsa, nar man tror man inte kan lasa mer dumheter och floskler i traden sa kommer det nagon och motbevisar en.
Jag orkar inte ens forsoka argumentara emot detta. Det ar ju bara for dumt. Tur for oss andra ar dock att ni inte ser hur korkat ni uttalar er och fortsatter gora det.
Och antagligen tur for dig att Mandelas barn och hans SA supportrar inte last detta. For att du just nu jamnfor deras "helgon" och hans kamp for deras frihet med en missbrukande pedofil, ja josses.
Och sjalvklart kom nasta och nickar gillande - haha
Jag tycker att den här tråden har blivit för sjuk, att kommentera i. Dem som dominerar den har inga problem med att säga, Sture Bergwall = Nelson Mandela. Och liknande. Det är så pinsamt att man rentav kan börja gråta av det, för det känns inte som läge att skratta. Det är perverst och korkat när folk sitter och invaggar sig själva i idén att SB är en martyr. Råstam & Josefsson har ett delansvar för det, kanske särskilt den senare som har påstått att Sture Bergwalls enda problem är Säter. Helgalet.
Men att hoppas att de rätthaverister och foliehattar som det är flest av i tråden kommer till sans är orealistiskt. Det kommer dem aldrig att göra. Argumentera med dem är lönlöst. Så det är bara att gapa och slå sig för pannan och tänka: ja såna här vanföreställningar kan man väl också ha. Idolplanch av Thomas Quick på väggen. Snyft och konspirationsteorier.
Äckligt, om ni frågar mig.
Citera
2014-01-01, 15:03
  #13640
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
LadyMystica skrev

Nan djavla matta far det anda lov att vara pa att forminska saken, oavsett hur djavla fel vissa personer agerat sa frangar inte det det faktum att TQ/SB varit ett djavla dragg och asamkat personer lidande.

Inte i den här tråden. Den kriminella pedofilen är fortfarande ett drägg.

I samband med resningsansökningarna drog pedofilen in mellan 8-9 miljoner, undra hur mycket som hamnade i advokat Olssons fickor respektive i SB:s fickor. Hans lögnhistorier på Säter är hans bästa kupp någonsin och fortsättning följer. Han behövde inte ens säga något i samband med resningarna.
__________________
Senast redigerad av E.Merckx 2014-01-01 kl. 15:15.
Citera
2014-01-01, 15:14
  #13641
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Stina-Lina skrev

Såvitt jag vet upphörde den positiva särbehandlingen 1996 när han blev av med sin frigång och fick flytta tillbaka till en vanlig avdelning,.

Det är väl ingen "positiv särbehandling" att bli fråntagen möjligheten till skugga iu och med att de tog bort persiennerna tex!!!! Heta sommardagar kan en cell bli väldigt varm!!!

Pedofilen blev av med sin frigång i januari 1994. Då en nytillträdd chefsöverläkare flyttade honom till en mer låst avdelning. Efter det fick han gå utanför sjukhusområdet med personal fram till juni 1994, då han rymde.
Citera
2014-01-01, 15:16
  #13642
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Inte i den här tråden. Den kriminella pedofilen är fortfarande ett drägg.

I samband med resningsansökningarna drog pedofilen i mellan 8-9 miljoner, undra hur mycket som hamnade i advokat Olssons fickor respektive i SB:s fickor. Hans lögnhistorier på Säter är hans bästa kupp någonsin och fortsättning följer. Han behövde inte ens säga något i samband med resningarna.

Men snälla du för det första personen har ett namn Sture Bergwall. Han fick inte in ett enda öre utan det han beviljades var ersättning till advokaten som advokaten fick! Eller menar Du att advokaten skulle lägga ut allt ur egna fickor tusentals timmar av arbete. Resningarna gällde ju mord SB inte begått

Observera att advokaten åtog sej arbetet Pro Bono om du vet vad det betyder

Att sen rätten tillerkände honom lön i efterskott är rättens ansvar och fullt i sin ordning
Citera
2014-01-01, 15:19
  #13643
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Bohlwinkel skrev

Någon som vet var pedofilen firade jul och nyår? Knappast hemma hos brodern vad?

Nej, pedofilen firade helgerna i lugn och ro hemma på Säter. Hade dom släppt ut honom så hade tidningarna varit fulla med artiklar.
__________________
Senast redigerad av E.Merckx 2014-01-01 kl. 15:24.
Citera
2014-01-01, 15:29
  #13644
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Stina-Lina skrev

Men snälla du för det första personen har ett namn Sture Bergwall. Han fick inte in ett enda öre utan det han beviljades var ersättning till advokaten som advokaten fick! Eller menar Du att advokaten skulle lägga ut allt ur egna fickor tusentals timmar av arbete. Resningarna gällde ju mord SB inte begått

Observera att advokaten åtog sej arbetet Pro Bono om du vet vad det betyder

Att sen rätten tillerkände honom lön i efterskott är rättens ansvar och fullt i sin ordning

Hur vet du det? Det står i resningsbesluten att det var pedofilen som fick pengarna, sedan hade han och Olsson troligtvis en deal där dom delade upp pengarna. Otroligt konstigt att att SB inte behövde uttala sig i samband med resningarna, den anledning som står var att han inte ville uttala sig.

Hade du inte satt mig på ignore förresten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback