Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-09, 14:21
  #1
Medlem
Businessmannens avatar
Hej, jag är en kille på 22år som fått ett jobb som säljare i Norge men är tveksam om jag verkligen skall börja jobba där.. Min lön ligger på 10.000NKR samt provition.. Jag är en duktig säljare men vill ju iallafall tjäna 30k NKR / Månad! Jag skall sälja gym medlemskap F2F(Face to face). (400NKR per sälj)

Någon som jobbat som detta tidigare? Någon som har kontakter i Norge och har mer info om detta?
Min första uppfattning om jobbet är att det inte kommer bli så mycket mer pengar än i Sverige.. Kan detta stämma?

Jag är en pållitlig och driven kille som kommer lyckas bra oavsett men man vill ju ha så bra förutsättningar som möjligt ifrån början!! Vill åka över till norge för att tjäna pengar(enda anledningen varför jag väljer norge)

Tacksam för all hjälp.
Oavsett om det är en åsikt, erfarenhet eller kontakter som du kan rekommendera till mig
På tal om kontakter.. Finns det några bra norska hemsidor för jobb? Behöver inte just vara säljar jobb, men vill ha ett välbetalt jobb om man skall ta sig besväret att åka över.. Butiksjobb(är det dålig lön antar jag?) , Lagerarbetare(Detta kan jag tänka mig då jag hört att man kan jobba mycket övertid och på så sätt tjäna bra.. Något företag ni kan rekommendera?) Andra yrken som man borde titta över om man vill tjäna pengar i norge?

/ Daniel
Citera
2010-08-09, 14:29
  #2
Avstängd
Mysteriumets avatar
Det är väl inte värre än att du säger upp dig egentligen?
Ligger du i så kanske du tjänar dina 30k, vem vet?

Rensa fisk har jag hört ska ge jävligt bra betalt i Norge, dessutom jobbar man i perioder så det kan bli en hel del ledighet också.
Citera
2011-06-15, 11:20
  #3
Medlem
Satfläsk vad dålig respons det blev på denna tråd. Är i samma sits som trådskaparen och undrar hur det är att jobba som säljare, resande i mitt fall. Jag ska jobba på ett företag som heter Nova Vista och hjälper företag att få upp sina marknadsandelar genom att bomba med reklam på flaggor, påsar och bilar samt sälja deras produkter. Är bara 8 veckor och jag kommer inte ha några bostadskostnader, därför antar jag denna utmaning. Det kan gå mindre bra, dvs. öka kassan lite, men det ska också gå sjukt bra. Lätt värt att testa
Jag gör en egen tråd om det företaget och kollar om folk vet något som kan vara värt att veta innan (eller under tiden) jag jobbar där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback