2007-08-18, 19:09
Medlem
piratkaptens avatar
Har du beställt från azarius?
Citera
2007-08-18, 20:31
Medlem
Pr3sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Har du beställt från azarius?

Nej, sporerna och det kommer från Pellefanten. Köpte deras nybörjarkitt så jag får klämm på det så hoppas jag att jag fixar det själv i fortsättningen. Ska göra kakor denna gången sen kanske det blir casing nästa gång. Fast jag tycker kakorna ser mycket mysigare ut. Sen har jag köpt färsk svamp från ett annat mindre kännt ställe så jag hoppas att tullen inte hittar det Hoppas att den färska är i skick att ta lite prints från då jag har en del sterila sprutor i ubrutna förpackningar hemma som jag tänkte kunde komma till pass.

Har jag förstått begrepper "dunka" rätt om jag efter första flushen lägger dem i blöt i 24 timmar, torkar av dem och ställer in i påsarna igen?
Citera
2007-08-19, 17:27
Medlem
Hur mycket torkad svamp ger en lyckad growboxskörd?

Jag undrar också hur många gånger man kan skörda från en growbox?
Citera
2007-08-19, 18:57
Medlem
Veneficuss avatar
Hej

Vet inte om du lagt märke till den klistrade tråden men där står en hel del om svamp.

Jag odlar själv inte svamp och kan därför inte med egen kunskap svara på dina frågor men jag gjorde en snabb sökning i den klistrade tråden och fann kanske något intressant.

Citera
2007-08-19, 21:12
Medlem
GaiNs avatar
mondomod,

Jag sammanfogade din tråd med denna där frågor som denna bör tas. Hoppas det är ok.

/Mod
Citera
2007-08-20, 12:01
Medlem
Zebastians avatar
mondomod:

Jag tog ut fem flushes på min cubensis från pellefanten, varav en bestod av en ensam men stor jäkel, och de andra låg på 60-100 gram...
Sen slängde jag boxen eftersom jag itne kunde transportera den dit jag skulle, så jag vet inte om det kunde komma några fler...
Citera
2007-08-20, 15:07
Medlem
cannabinols avatar
Har en fråga.

Ifall man köper en tryckkokare, vilken volym är att föredra? Har hittat kokare på allt ifrån 4L - 7L, räcker det?

Kan någon berätta de stora fördelarna med att investera i en tryckkokare, finns det några eller är det bara mer bekvämt?

edit:

Har just nu en growbox från elefanten, och det rinner bokstavligen talat vatten längst påsens väggar, ska det vara så?
Citera
2007-08-20, 15:43
Medlem
Zebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabinol
Har just nu en growbox från elefanten, och det rinner bokstavligen talat vatten längst påsens väggar, ska det vara så?

Det är gyrmt hög luftfuktighet i de där påsarna, men det ska det också vara. Om det däremot är en sjö i botten av påsen kan man ju hälla av lite, men i övrigt så är det inget onormalt med fukten...
Citera
2007-08-20, 19:13
Medlem
cannabinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebastian
Det är gyrmt hög luftfuktighet i de där påsarna, men det ska det också vara. Om det däremot är en sjö i botten av påsen kan man ju hälla av lite, men i övrigt så är det inget onormalt med fukten...

Tack så mycket. Jag ser en misstänkt röd/rosa aktig fläck på substratet nu... Betyder det att det bara är att slänga efter denna flush eller?
Citera
2007-08-20, 19:47
Medlem
2500s avatar
Citat:
Tack så mycket. Jag ser en misstänkt röd/rosa aktig fläck på substratet nu... Betyder det att det bara är att slänga efter denna flush eller?

Släng den innan flushen. Svamparna kan bli giftiga. Om jag minns rätt var röd/rosa fläckar bakterier.
Citera
2007-08-20, 20:25
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:

https://forum.magiskamolekyler.org/index.php?showtopic=6328

"
Lipstick: Är en ovanlig åkomma men kan likväl dyka upp. Den visar sig som en rosa/röd fläck som sakta växer i dina burkar. Återigen om du får detta problem så är det enklaste att kasta bort och börja om. Lipstick orsakas av slarv med renlighet."
Citera
2007-08-21, 00:05
Medlem
Zebastians avatar
Satan vilken osis du har... >_<
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in