2007-06-01, 19:45
Medlem
marcus90_kungs avatar
hej, orkar inte leta igenom alla trådar men jag undrar vad är det för länk till "elefanten" ??
Citera
2007-06-02, 17:03
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr_mögel
nån som vet om man kan frysa in mycel och sedan tina up det och använda??
börjar min odling snart
ja det kan man

Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
hej, orkar inte leta igenom alla trådar men jag undrar vad är det för länk till "elefanten" ??
Om du inte orkar leta upp den kändaste länken så orkar nog ingen pm*a dig heller.....
Citera
2007-06-02, 17:53
Medlem
herr_mögels avatar
nice! då blir det enklare i framtide
Citera
2007-06-02, 18:23
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Citat:
Ursprungligen postat av herr_mögel
nån som vet om man kan frysa in mycel och sedan tina up det och använda??
börjar min odling snart

ja det kan man

Vet du om det även gäller för LGM?
Citera
2007-06-03, 13:36
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Vet du om det även gäller för LGM?

vet inte riktigt, jag har bara sett på en svampodlar film att myclet slutar växa när det är kallt. Men nu kom jag på att det kanske var kylskåpet man skulle ha det i och inte i frysen =/.

Ang LGM så har jag ingen aning. Det borde fungera för honung klarar sig också länge
Citera
2007-06-03, 21:37
Medlem
bcss avatar
har köpt en growbox från azarius
och satt den i "flush"
är det någon som vet vad dealen är med påsen och dem två gemen man fick med.
tacksam för svar då flushen är färdig 23:30 ikväll
Citera
2007-06-03, 23:53
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcs
har köpt en growbox från azarius
och satt den i "flush"
är det någon som vet vad dealen är med påsen och dem två gemen man fick med.
tacksam för svar då flushen är färdig 23:30 ikväll

du placerar boxen i påsen, viker den högst upp och fäster det med gemen så att det är tätt, anledningen är att det håller fukten inne och bakterier ute
Citera
2007-06-04, 03:29
Medlem
FoXxs avatar
Jag kom just på en sak som kanske har frågats om tidigare här i tråden. Dem här growkit'sen kan man använda dem för att kolonisera mer substrat och få större skördar?
Citera
2007-06-04, 05:56
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Jag kom just på en sak som kanske har frågats om tidigare här i tråden. Dem här growkit'sen kan man använda dem för att kolonisera mer substrat och få större skördar?

Ja.
Citera
2007-06-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Ja.

hur gör man då? blandar ner de i en störe låda me mer substrakt o sen heller på vatten som när man sätter den i flush eller ?

fan tror jag fick mögel i min box efter första flushen ser lite grön blåt ut på ytan på del ställen men de kan va att de ä tunt o att man ser igenom bara de ä va jag hoppas
Citera
2007-06-04, 20:32
Medlem
2500s avatar
Någon som provat att kolonisera med en färsk svampbit? Har läst att det ska funka och tycker det verkar vara ett bra sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av grandman
hur gör man då? blandar ner de i en störe låda me mer substrakt o sen heller på vatten som när man sätter den i flush eller ?

fan tror jag fick mögel i min box efter första flushen ser lite grön blåt ut på ytan på del ställen men de kan va att de ä tunt o att man ser igenom bara de ä va jag hoppas

Dom blir så =) OM det är på svamparna du menar är det naturligt

Citat:
Ursprungligen postat av FoXx

Ja det funkar med både mexicana A och cubensis kitten, var bara steril.
Citera
2007-06-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Någon som provat att kolonisera med en färsk svampbit? Har läst att det ska funka och tycker det verkar vara ett bra sätt.

Dom blir så =) OM det är på svamparna du menar är det naturligt

Ja det funkar med både mexicana A och cubensis kitten, var bara steril.

nej de ä i boxen efter att ha fylt den med vatten o sen tömt den så som man ska så tycker jag de har blivit lite fläckar som ser oroande ut.. men jag av vaktar o ser va som händer.

om man får mögel växer de svampar ändå? o kan man äta dom isåfal om man torkar dom o typ gör te på dom eller nå sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in