2006-12-14, 19:34
Medlem
Knarkofantens avatar
Vart får man tag på sprutor på nått annat sett än biltema?
Citera
2006-12-14, 20:07
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkofanten
Vart får man tag på sprutor på nått annat sett än biltema?

Ink refill grejjerna som man fyller på bläck i skrivare med. Finns att köpa på tex Clasohlson, Kjell o Company mfl. Bara att rengöra dem så ska de funka bra!
Citera
2006-12-14, 20:52
Medlem
Knarkofantens avatar
har tyvä inte sett nån refillspruta på clasohlson
Citera
2006-12-14, 20:58
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
har tyvä inte sett nån refillspruta på clasohlson

Kolla Kjell o Company. De har iaf enligt katalogen.
Citera
2006-12-14, 21:23
Medlem
Knarkofantens avatar
Yay! Tack för tipset!
Citera
2006-12-14, 23:20
Medlem
Accipiters avatar
Citat:
Det går utan ljus men det tar längretid för dom att pinna då eftersom att ett hormon i mycelt säger att svampen ska bilda fruktkroppar börjar produceras då den får ljus och så växer dom rakare av ljus men det e helt valfritt

Ok, det tar längre tid alltså, men hur är det med storleken? Blir de småväxta om de inte får något ljus?
Citera
2006-12-15, 12:16
Medlem
truemushrooms avatar
Det vita fluffet+en liten rackare

Jag vet inte om jag har gjort något fel här. Men det vita fluffet har bara täckt kanske 45% av min growbox ifrån azarius, men på det området så har det kommit upp en liten svamp. Jag har inte vetat riktigt hur mycket ljus jag ska ge eftersom det inte funnits något bättre svar här en "den behöver lite ljus". Sen har jag nog inte orkat leta igenom alla 34 sidor heller... Sorry, nybörjare på det här

Så den har varit igång nu i 9-10 dagar, och första svampen är uppe, 1cm stor, kan någon bara berätta det ultimata ljusförhållandet om man inte har special lampor, har den i en garderob men kan ha garderobs dörren öppen helt... Den står inte nära något fönster men ljus kommer in under hela dagen.
Citera
2006-12-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truemushroom
Jag vet inte om jag har gjort något fel här. Men det vita fluffet har bara täckt kanske 45% av min growbox ifrån azarius, men på det området så har det kommit upp en liten svamp. Jag har inte vetat riktigt hur mycket ljus jag ska ge eftersom det inte funnits något bättre svar här en "den behöver lite ljus". Sen har jag nog inte orkat leta igenom alla 34 sidor heller... Sorry, nybörjare på det här

Så den har varit igång nu i 9-10 dagar, och första svampen är uppe, 1cm stor, kan någon bara berätta det ultimata ljusförhållandet om man inte har special lampor, har den i en garderob men kan ha garderobs dörren öppen helt... Den står inte nära något fönster men ljus kommer in under hela dagen.
Det vita behöver inte ha täckt allt innan nån svamp ska behöva poppa upp!
Belysningen från ett rum kör jag med, på natten är det släckt. Svårare än så är det inte. Akta dig bara för lampor som kanske är för nära som i sin tur kan värma upp kittet för då dunstar vattnet och svamparna kan bli underutvecklade och börja torka. Aja, lät kanske lite svårfattat
Citera
2006-12-15, 17:48
Medlem
truemushrooms avatar
perfekt :)

Citat:
Det vita behöver inte ha täckt allt innan nån svamp ska behöva poppa upp!
Belysningen från ett rum kör jag med, på natten är det släckt. Svårare än så är det inte. Akta dig bara för lampor som kanske är för nära som i sin tur kan värma upp kittet för då dunstar vattnet och svamparna kan bli underutvecklade och börja torka. Aja, lät kanske lite svårfattat

Tackar, precis vad jag ville höra Då har jag haft rätt förhållanden, och skönt att man inte behöver oroa sig för spridningen av luddet Tack för infon Jag får posta en bild när flushen kommit
Citera
2006-12-16, 14:46
Bannlyst
Fick 50g färsk svamp av mitt kit från azarius.. det känns rätt lite, har jag gjort något fel föratt få en sån liten skörd?

Käkade iallafall alltig tillsammans med citronjuice (ReaLemon) Inget bra val märkte jag, en jävla fet tripp där jag tappade bort min kropp och flög runt inuti mina tankar, och föll och såg massa minnesbilder från flera år tillbaka osv. + att jag fick något som kändes som en baksmälla. Käka inte hela flushen haha
Citera
2006-12-16, 15:56
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drucerus
Fick 50g färsk svamp av mitt kit från azarius.. det känns rätt lite, har jag gjort något fel föratt få en sån liten skörd?

Käkade iallafall alltig tillsammans med citronjuice (ReaLemon) Inget bra val märkte jag, en jävla fet tripp där jag tappade bort min kropp och flög runt inuti mina tankar, och föll och såg massa minnesbilder från flera år tillbaka osv. + att jag fick något som kändes som en baksmälla. Käka inte hela flushen haha

men det var väll bara på första flushen vattna bara paketet o låt d dra i vatten ett dygn sen häller du av vattnet så kommer d snart mer svampar om du nu inte slängt allt
Citera
2006-12-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truemushroom
Tackar, precis vad jag ville höra Då har jag haft rätt förhållanden, och skönt att man inte behöver oroa sig för spridningen av luddet Tack för infon Jag får posta en bild när flushen kommit
Avesst! Kan visa min andra flush med när den är klar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in