2011-02-10, 17:33
Medlem
ca 1.5kg snart klar för blandning =)
http://tinypic.com/r/euiy3a/7
Senast redigerad av sushi84 2011-02-10 kl. 17:45.
Citera
2011-02-13, 22:45
Medlem
123psyks avatar
Fråga rörande growkits. Efter flera olika svar och olika resultat hit eller dit undrar jag...

Ska man låta boxen stå i vatten 12 eller 24 timmar? Den första processen med vatten efter man har köpt boxen alltså. Ursäkta för oklarheten, men instruktionerna ger olika resultat.
Citera
2011-02-13, 22:53
Medlem
growcans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Fråga rörande growkits. Efter flera olika svar och olika resultat hit eller dit undrar jag...

Ska man låta boxen stå i vatten 12 eller 24 timmar? Den första processen med vatten efter man har köpt boxen alltså. Ursäkta för oklarheten, men instruktionerna ger olika resultat.

Är det en beställd box ska den stå i 12 timmar. Läs instruktioner därifrån du beställt.
Citera
2011-02-13, 23:14
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growcan
Är det en beställd box ska den stå i 12 timmar. Läs instruktioner därifrån du beställt.

Instruktionerna säger 24 timmar men du säger 12 timmar. Motivera tack gärna! Där kom frågeställningen...
Citera
2011-02-14, 03:51
Medlem
Stungens avatar
Citat:
Instruktionerna säger 24 timmar men du säger 12 timmar. Motivera tack gärna! Där kom frågeställningen...

Står det 24 timmar i instruktionerna så låter du det stå i 24 timmar. Står det 12 timmar så låter du det stå i 12 timmar. Simple as that!
Citera
2011-02-14, 20:26
Medlem
growcans avatar
Citat:

Vad är då problemet. Låt de stå i 24 timmar om det är vad instruktionerna säger. Boxarna på de populäraste sidorna som används just nu ska vara i blöt i 12 timmar.
Citera
2011-02-15, 15:18
Medlem
CaptainYars avatar
Yaaaar, mina kära odlare!

Tänkte bara ställa några frågor till någon kunnig...

1. Cobweb? Vad är det och VARFÖR uppstår det?

2. Är det lätt att se skillnad på cobweb och mycelet?
Citera
2011-02-15, 16:56
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growcan
Vad är då problemet. Låt de stå i 24 timmar om det är vad instruktionerna säger. Boxarna på de populäraste sidorna som används just nu ska vara i blöt i 12 timmar.

Problemet är att det har gett olika resultat, oavsett vad instruktionen säger. Tänkte att någon här kanske hade haft samma problem som mig. Hur som helst fick den stå i 24 timmar så nu är det väl bara att vänta och se.

Tack för ditt och Stungen's svar.
Citera
2011-02-16, 13:07
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainYar
Yaaaar, mina kära odlare!

Tänkte bara ställa några frågor till någon kunnig...

1. Cobweb? Vad är det och VARFÖR uppstår det?

2. Är det lätt att se skillnad på cobweb och mycelet?
cobweb är diverse kontaminationer, orsakade av bakterier har jag för mig, kan vara svamp också, kommer inte riktigt ihåg. det uppstår för att bakterier har hamnat i din låda där de har en perfekt miljö för att gro och frodas.

Ja, det är lätt att se skillnad på mycel och cobweb.
Citera
2011-02-17, 19:40
Medlem
CaptainYars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
cobweb är diverse kontaminationer, orsakade av bakterier har jag för mig, kan vara svamp också, kommer inte riktigt ihåg. det uppstår för att bakterier har hamnat i din låda där de har en perfekt miljö för att gro och frodas.

Ja, det är lätt att se skillnad på mycel och cobweb.

Okej. Så jag har något luddigt och vitt som sitter på plasten på lådan, alltså INTE på substratet.
Och sen har jag lite vita luddbollar lite här och var på substratet.
Det har gått 5 dygn sen jag hällde ut vattnet ur den. alltså "aktiverade" den.

Det finns inte någon här som kan ta en bild eller HAR en bild på en growbox med mycel växandes?
Citera
2011-02-18, 15:39
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainYar
Okej. Så jag har något luddigt och vitt som sitter på plasten på lådan, alltså INTE på substratet.
Och sen har jag lite vita luddbollar lite här och var på substratet.
Det har gått 5 dygn sen jag hällde ut vattnet ur den. alltså "aktiverade" den.

Det finns inte någon här som kan ta en bild eller HAR en bild på en growbox med mycel växandes?
bildgoogla cobweb och jämför med din. alternativt ta en egen bild så kan vi kolla.
Citera
2011-02-28, 12:48
Medlem
hej på er! har dragit hem en box nu men min lägenhet är så förbaskad kall typ 18-19C hur stor roll har värmen? Har läst runt och man rekommenderar typ 24-26C. Är min lilla trippingprojekt i risk pga av den låga värmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in