2011-01-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer
Okej tack Det kanske är 21-22 grader där, helst ska det väll vara 25-27??

går bra med 21-22 grader men det kommer att ta längre tid
Citera
2011-01-25, 20:02
Medlem
GloriousPettings avatar
Citat:
Söker en liten och lätt värmekälla jag kan ha i min garderob, inga brandfarliga förslag! Gärna nått man ofta redan har i hemmet. Tack på förhand

En värmematta för reptiler fungerar bra. Jag har en på 18W som har har satt en timer på, 1 timme på följt av en timme av. Har man den på hela tiden blir det för varmt.

Golvvärme fungerar också bra om du råkar ha det hemma.
Citera
2011-01-26, 09:38
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloriousPetting
En värmematta för reptiler fungerar bra. Jag har en på 18W som har har satt en timer på, 1 timme på följt av en timme av. Har man den på hela tiden blir det för varmt.

Golvvärme fungerar också bra om du råkar ha det hemma.

Det lät som den ultimata värmekällan, har tyvärr ingen sådan hemma.. Utrymmet är ganska litet, så skulle det funka med att ställa in en laptop? Låter kanske lite puckat men den jag har genererar ganska mycket värme. Tack för ditt svar förresten
Citera
2011-01-28, 18:55
Medlem
Jag har försökt söka men hittar tyvärr inget inlägg som tar upp min fråga.
Det jag undrar vad det är för skillnad mellan Cubensis mushroom growkit och Mushroom mycelium box som finns hos elefanten, mer än att den första ska ha vatten en gång(?) och den andra ska vattnas dagligen?
Känns som om det är mindre risk för kontaminering vid den första då man inte ska in och pilla på den lika mycket som på den andra, men jag kan ha helfel...

Tacksam för hjälp
Citera
2011-01-30, 17:05
Medlem
Sjuklings avatar
Blev ett snabbt och tragiskt slut för min b+ låda. Den blev kontaminerat av grön mögel Jag har en annan frisk låda som har legat precis brevid, bör jag vara rädd för att denne också kommer bli kontaminerat eller hur sprids grönmögel?

Edit: Vart finns det att köpa väteperoxidvatten?
Senast redigerad av Sjukling 2011-01-30 kl. 17:56.
Citera
2011-01-31, 16:55
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukling
Blev ett snabbt och tragiskt slut för min b+ låda. Den blev kontaminerat av grön mögel Jag har en annan frisk låda som har legat precis brevid, bör jag vara rädd för att denne också kommer bli kontaminerat eller hur sprids grönmögel?

Edit: Vart finns det att köpa väteperoxidvatten?
grönmögel sprids med sporer, och de sprids väldigt lätt, de fastnar vid allt de kommit i kontakt med. öppna därför ALDRIG en kontaminerad odling, bara släng den. så har du haft den öppen bredvid din friska låda bör du vara försiktig.
Citera
2011-01-31, 18:34
Medlem
Sjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
grönmögel sprids med sporer, och de sprids väldigt lätt, de fastnar vid allt de kommit i kontakt med. öppna därför ALDRIG en kontaminerad odling, bara släng den. så har du haft den öppen bredvid din friska låda bör du vara försiktig.
Tackar för svaret, då har man lärt sig något nytt!
Citera
2011-02-03, 10:46
Medlem
En sak undrar jag , min första flush gick ganska bra fick ut 70 g färskt , så startade jag om boxen och på min andra flush växte det mycket fler små svampar men alla stannade i växten och blev aborter, exakt alla !! .
Någon som vet vad jag kan ha gjort för fel har en tempratur på cirka 25 c där dom växer och ger dom ljus så dom växer rakt ungefär 2 timmar om dagen ..
någon som har något vettigt svar på det ?
Citera
2011-02-06, 13:13
Medlem
Har precis köpt fågelfrömix, den innehåller solrosfrö, hampfrö, vete, havre och sorgum.

Vilka arter cubensis funkar detta substrat till?
Citera
2011-02-06, 14:38
Medlem
JeanTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granadilla
Har precis köpt fågelfrömix, den innehåller solrosfrö, hampfrö, vete, havre och sorgum.

Vilka arter cubensis funkar detta substrat till?
Cubensis strains är inte så pass olika att de behöver olika sorters näring. Om du tänker efter så har du säkert aldrig läst i någon guide att en viss strain ska ha dittan och en annan ska ha dattan. Cubensis som cubensis

Är fågelfrömix precis samma sak som vildfågelfrö(wild bird seed/WBS)? I en viss populär tek är innehållet hirs, durra, vete, och solros. Kanske blir samma resultat ändå, inte vet jag. Prova och rapportera tillbaka
Citera
2011-02-09, 10:06
Medlem
No_lifers avatar
Ska precis vattenfylla min nu, men upptäckte en remsa på locket (den vita remsan som går tvärsöver locket på bild 2) vad är det? vad ska jag göra med den?

http://www.elephantos.com/en/smart-shop/mushroom-cultivation/growkits/cubensis-mushroom-growkit.html
Citera
2011-02-10, 04:57
Medlem
Citat:
Ska precis vattenfylla min nu, men upptäckte en remsa på locket (den vita remsan som går tvärsöver locket på bild 2) vad är det? vad ska jag göra med den?

http://www.elephantos.com/en/smart-shop/mushroom-cultivation/growkits/cubensis-mushroom-growkit.html

låt remsan vara, är väl ventilation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in