2010-01-19, 21:03
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailerRipley
Ojojoj.. ja där kan man väl snacka svamp o nått??? 5 gånger starkare sägr du? Det är kul när man tånker på attt är ett mögel ändå.. Ajaj svamp, jag menar vad denna dvamp dom talalar om va dåra? Men vem vet vad antisvamparna kan hitta på.. dom har hu gjort det flrut,, Häxcprocessen t.ex.. men jag tror inte att the od svampiebrother kommer stupa i detta kriget.. för nu är det alvar här dåra,-- Anarki ,,
jag förstod knappt ett ord i denna sörjan.
Citera
2010-01-21, 17:23
Medlem
Knarkboxs avatar
För er som behöver sprutor så finns det med gratis frakt här.
Citera
2010-01-21, 17:34
Medlem
ForceCommanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailerRipley
Ojojoj.. ja där kan man väl snacka svamp o nått??? 5 gånger starkare sägr du? Det är kul när man tånker på attt är ett mögel ändå.. Ajaj svamp, jag menar vad denna dvamp dom talalar om va dåra? Men vem vet vad antisvamparna kan hitta på.. dom har hu gjort det flrut,, Häxcprocessen t.ex.. men jag tror inte att the od svampiebrother kommer stupa i detta kriget.. för nu är det alvar här dåra,-- Anarki ,,

Jag lägger ner det här med hallucinogener nu
Citera
2010-01-25, 13:43
Medlem
Jag odlar själv utan boxar men gled ändå in på Elephantos hemsida för att kolla runt lite och läste då om growkiten de har där. Där står det väldigt noggrant om hur man ska gå till väga för att sköta sitt kit rätt, men ändå så läser man nästan dagvis här om folk som vill ha tips på saker som redan står i ren och skär klartext på deras hemsida.

T.ex "Keep the bag closed do not interfere with the kit....osv" (De missade visserligen att sätta punkt och göra ny mening men man föstår ändå vad de menar) Det betyder alltså att man inte ska öppna påsen. Kan väl vara bra att göra när svamparna börjar kika fram för att berika dem med lite nytt syre, men å andra sidan har ju påsen vad jag ser och kan läsa mig till, någon slags luftfilter så det är kanske onödigt ändå.

Alltså. Läs vad som står på Elephantos sida och gör som det står. Eftersom det är de som säljer dessa produkter låter det minst sagt rimligt att det är de som vet bäst hur man ska hantera boxarna. Kör i vind!
Citera
2010-01-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axburx
Jag odlar själv utan boxar men gled ändå in på Elephantos hemsida för att kolla runt lite och läste då om growkiten de har där. Där står det väldigt noggrant om hur man ska gå till väga för att sköta sitt kit rätt, men ändå så läser man nästan dagvis här om folk som vill ha tips på saker som redan står i ren och skär klartext på deras hemsida.

T.ex "Keep the bag closed do not interfere with the kit....osv" (De missade visserligen att sätta punkt och göra ny mening men man föstår ändå vad de menar) Det betyder alltså att man inte ska öppna påsen. Kan väl vara bra att göra när svamparna börjar kika fram för att berika dem med lite nytt syre, men å andra sidan har ju påsen vad jag ser och kan läsa mig till, någon slags luftfilter så det är kanske onödigt ändå.

Alltså. Läs vad som står på Elephantos sida och gör som det står. Eftersom det är de som säljer dessa produkter låter det minst sagt rimligt att det är de som vet bäst hur man ska hantera boxarna. Kör i vind!

Den boxen har ett luft filter som man MÅSTE vara säker på att den inte är sluten utav påsen för då påbörjar processen aldrig. upp mot slutet av incuberingen kommer påsen att blåsa upp sig själv nästan fullt ut..
Sen tippsar jag på att göra som dom beskriver i overkill guiden. man behöver inte nödvändigtvis köpa den dyrare boxen men man får mask och allt nödvändigt och man får ut mer svamp på det avancerade sättet dom beskriver. men det tar 1 vecka längre tid innan man får sin skörd.
Citera
2010-01-27, 14:09
Medlem
Har aldrig odlat från dynga men tänkte ge mig på det eftersom det ska vara så jääävla mycket bättre. Har läst lite och man kan ju "bereda" dyngan på olika sätt. Man ska ju helst inte steriliserade dyngan eftersom det dödar mikrober och mikrosvampar, utan pastörisera't. Så jag tänkte, hur brukar ni göra, och vad tycker ni är smidigast?
Citera
2010-01-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkbox
För er som behöver sprutor så finns det med gratis frakt här.

Men vad fan. De kan ju inte gå plus med att göra det fraktfritt?
Citera
2010-01-28, 22:17
Medlem
Tomatpures avatar
Finns det någon svensk hemsida för cubensis growbox och sporer, hur lång tid tar det för cubensis att växa?
Citera
2010-01-28, 22:55
Medlem
Chinaboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Finns det någon svensk hemsida för cubensis growbox och sporer, hur lång tid tar det för cubensis att växa?

Inte svensk, men en trevlig sida.

http://www.elephantos.com/en/smart-shop/mushroom-cultivation?osCsid=c0097f02a54ea9884962d228b6a1f81 9
Citera
2010-01-29, 12:52
Medlem
Utopia.s avatar
Mina kakor har efter sjukt lång tid (pga för lite ljus tror jag, bara legat i ett skåp typ) äntligen börjat pinna. Dessvärre ska jag åka iväg en vecka om några dagar. Svamparna kommer nog vara fullvuxna för länge sen när jag kommer hem. Borde jag oroa mig?
Citera
2010-02-02, 00:17
Medlem
orkavaraserioss avatar
Finns det någon hemsida där man kan beställa growbox på postförskott?
Citera
2010-02-02, 02:33
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Mina kakor har efter sjukt lång tid (pga för lite ljus tror jag, bara legat i ett skåp typ) äntligen börjat pinna. Dessvärre ska jag åka iväg en vecka om några dagar. Svamparna kommer nog vara fullvuxna för länge sen när jag kommer hem. Borde jag oroa mig?
Med lite tur kommer du hem precis lagomt till att de är färdiga för att plockas, men jag hade nog varit litet orolig.. tur är inte att lita på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in