2009-03-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemChem
jag har öppnat varje dag och viftat in FAN!!.. jag har två boxar till. Så jag de ska stå i totalmörker och bara filtret i locket som andninghål?

ja du ska nog inte ta av locket, visserligen så skyddar översta lagret med vermiculite men man ska inte vifta in när dom är under kolonisering stadie!
ja det ska stå mörkt.andnginshålen behöver du inte ha tejp över, vissa har det o andra inte. jag kör med micropore tejp över hålen
Citera
2009-03-07, 14:24
Medlem
tog 2g cambodian igår, härligt jävla rus!!
tänkte höra om det går bra att ta 2g idag också? eller är det för tidigt inpå ?
Citera
2009-03-07, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sushi84
ja du ska nog inte ta av locket, visserligen så skyddar översta lagret med vermiculite men man ska inte vifta in när dom är under kolonisering stadie!
ja det ska stå mörkt.andnginshålen behöver du inte ha tejp över, vissa har det o andra inte. jag kör med micropore tejp över hålen

Är det bara att kasta lådan nu? det luktar lite surt i den.
Citera
2009-03-07, 14:40
Medlem
Citat:
Är det bara att kasta lådan nu? det luktar lite surt i den.

asså lådorna luktar ju lite fuktig svamp, men luktar det surt låter det inge bra.
Hur ser den ut? har du nå konstiga färger i burken eller ?
Citera
2009-03-07, 14:43
Bannlyst
Citat:
asså lådorna luktar ju lite fuktig svamp, men luktar det surt låter det inge bra.
Hur ser den ut? har du nå konstiga färger i burken eller ?

jag blandade vermekulit och rismjölet för hand sen värmde jag det i en kastrull och sen la jag på lite mer verm. Nu ligger allt rismjöl på botten. Inga konstiga färger och det luktar inte jääätesurt men inte gott.
Citera
2009-03-07, 14:48
Medlem
Citat:
jag blandade vermekulit och rismjölet för hand sen värmde jag det i en kastrull och sen la jag på lite mer verm. Nu ligger allt rismjöl på botten. Inga konstiga färger och det luktar inte jääätesurt men inte gott.

asså vadå rismjöl i botten? blanda du inte verm,vatten o rismjöl tillsammans noga?
Citera
2009-03-07, 15:25
Bannlyst
Citat:
asså vadå rismjöl i botten? blanda du inte verm,vatten o rismjöl tillsammans noga?

jo, vatten rismjöl och verm blandade jag. värmde i en kastrull (inte så länge) sen hälde jag på mer verm. Men det som är i botten ser ut att bara vara rismjölsdeg liksom. ovh verm ovanpå.
Citera
2009-03-07, 15:29
Medlem
Citat:
jo, vatten rismjöl och verm blandade jag. värmde i en kastrull (inte så länge) sen hälde jag på mer verm. Men det som är i botten ser ut att bara vara rismjölsdeg liksom. ovh verm ovanpå.

rismjölsdeg, det kanske är mycel som håller på växer i botten ?
Citera
2009-03-07, 15:35
Bannlyst
Citat:
rismjölsdeg, det kanske är mycel som håller på växer i botten ?

fast det var så redan första dagen. kanske en cm upp. men det är klart en liten byrk med.
Citera
2009-03-07, 17:07
Medlem
Citat:
fast det var så redan första dagen. kanske en cm upp. men det är klart en liten byrk med.

låter skumt de där
Citera
2009-03-08, 16:06
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
tog 2g cambodian igår, härligt jävla rus!!
tänkte höra om det går bra att ta 2g idag också? eller är det för tidigt inpå ?

2dagar i rad ska nog inte vara nå problem, ingen märkbar toleransskillnad. Sist jag körde svamp 2dar i rad så gick det alldeles utmärkt, blev faktist lite för intensivt andra dagen.

Happy trippin
Citera
2009-03-08, 20:27
Medlem
Stungens avatar
Är det nån som vet vilken cubensis det är som kommer upp om man köper growboxen som är färdig och man bara behöver fylla med vatten?
och ni som har provat den, är den mkt visuell osv?
Från elefanten då..:P

Peace - Stungen
Senast redigerad av Stungen 2009-03-08 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in