Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-04, 17:06
  #1
Medlem
Vart tusan kan jag köpa korv i lösvikt i Göteborg? Det enda stället jag hittar är Saluhallen men jag vill gärna ha tips på flera butiker då korven där inte är särskilt god.

Jag brukade ha 3 olika kötthallar jag kunde handla hos men alla har blivit Halal-kötthandlare
Citera
2010-08-04, 17:26
  #2
Medlem
Min-Mammas avatar
Kom inte å säg att ni inte har en enda charkuteributik i hela götet? ALLA kan inte ha gått och blivit halal(terrorist)tillhåll??

http://gulasidorna.eniro.se/hitta:ch.../g%C3%B6teborg
Citera
2010-08-31, 14:43
  #3
Medlem
Beelzebobs avatar
På de flesta Ica-, Coop- och Willy'saffärerna finns det ju både charkavdelningar och ölkorv i lösvikt .
Citera
2010-09-01, 21:48
  #4
Medlem
Benny.Santinis avatar
Driver du nu?
Saluhallen har ju mängder med korv. Vanliga utsökta svennekorvar finns hos de flesta och snett emot de grekiska soppköket finns Bebas (osäker på namnet) där du hittar utsökta korvar från kroatien, ungern, tyskland mm mm. Sen finns det en snubbe längst upp som säljer riktigt starka och KÖTTIGA korvar, notera just köttiga eftersom det hittar du inte hos ICA, Willys osv eftersom deras "ölkorvar" bara är slaggprodukter med sprayat späck. Har dock en egen kontakt på hemgjorda Chorizo med 80% Carne som är så gudomliga så du grillar dem ute året om trots minusgrader
Citera
2010-09-02, 22:43
  #5
Medlem
Finns på Vårväderstorget, kötthallen heter det stället som säljer korv i lösvikt
Citera
2010-09-04, 21:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorAnkan
Finns på Vårväderstorget, kötthallen heter det stället som säljer korv i lösvikt
Där brukade jag handla.... Varför slutade jag?..... Det är numera en halal-slakt butik
Citera
2010-09-06, 11:02
  #7
Medlem
Taylor & Jones har faktiskt också försäljning i Götet. Se www.taylors.se eller www.janesplace.se.

Och de har de godaste, bästa korvarna i hela Sverige.
Citera
2010-09-06, 13:10
  #8
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertanten
Taylor & Jones har faktiskt också försäljning i Götet. Se www.taylors.se eller www.janesplace.se.

Och de har de godaste, bästa korvarna i hela Sverige.
Tänkte precis tipsa om dessa korvar! Jag bor i Stockholm där de har en butik och kan intyga att dessa korvar är de godaste korvar jag någonsin har ätit, variationen är också stor, det kan finnas ~15 korvar i olika smaker som man kan välja mellan.
Citera
2010-09-07, 11:28
  #9
Medlem
Cliffords avatar
Lilla Saluhallen på Frölunda Torg (mittemot Systemet) säljer också korv i lösvikt.

http://www.frolundalillasaluhall.se/

Finns säkert på Sales Chark i Saluhallen på Nordhemsgatan också.
Citera
2010-09-07, 11:36
  #10
Medlem
Det går även bra att köpa på Gourmet Korv, Södra Larmgatan 6.
http://www.gourmetkorv.se/
Citera
2010-09-07, 12:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sushma
Där brukade jag handla.... Varför slutade jag?..... Det är numera en halal-slakt butik


Jag hade ingen aning om det då jag har flyttat så jag är inte där uppe längre
Citera
2010-09-07, 20:47
  #12
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny.Santini
Driver du nu?
Saluhallen har ju mängder med korv. Vanliga utsökta svennekorvar finns hos de flesta och snett emot de grekiska soppköket finns Bebas (osäker på namnet) där du hittar utsökta korvar från kroatien, ungern, tyskland mm mm. Sen finns det en snubbe längst upp som säljer riktigt starka och KÖTTIGA korvar, notera just köttiga eftersom det hittar du inte hos ICA, Willys osv eftersom deras "ölkorvar" bara är slaggprodukter med sprayat späck. Har dock en egen kontakt på hemgjorda Chorizo med 80% Carne som är så gudomliga så du grillar dem ute året om trots minusgrader
Shit mannen du gillar korv alltså.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback