2011-09-07, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Olika personer har säkert olika syn på vad de anser är en sportbil.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...fZ2RIbOWK_DCu8

Den var snygg.. Är det någon i kretsen som har en sådan?
Citera
2011-09-07, 14:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
När misstänkta ideligen ändrar sina versioner då? Vad beror det oftast på?

Samma sak, de påverkas av omständigheter och justerar sina versioner.

Men om den misstänkta är skyldig så börjar denne tvärtom långt från sanningen, till skillnad från anhöriga som börjar närmast sanningen och sedan justerar sina uttalanden allteftersom de påverkas av omständigheter.
Citera
2011-09-07, 14:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Den var snygg.. Är det någon i kretsen som har en sådan?

Jag läste i FUP:en att någon hade en sådan men hittar det inte nu. Jag skulle helt klart kunna tänka mig att beskriva den som åtminstone en sportig bil.
Citera
2011-09-07, 14:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
/.../ Ja det kan hon ha gjort.
Du vill alltså göra gällande att M kan ha gett bort eller sålt sin morfars gamla pistol - hon som annars samlade så mycket vapen av olika slag!? - Hur troligt anser du att det är? - Mot bakgrund av skotthålet i väggen skulle jag vilja säga att sannolikheten är nära noll. - Mot bakgrund av att polisen inte heller med metalldetektor och bombhundar återfann några tomhylsor från den provskjutning du säger har ägt rum (men däremot fem andra hylsor som legat längre ute i naturen), ställer jag frågan om du möjligen kan ha drömt om den här provskjutningen?
Citera
2011-09-07, 14:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vilken nytta gör dina efterslängar?

Kanske är det din förståelse som haltar.

Att försöka konstatera saker, för sig själv, som inte betyder något för någons skuld känns väl som onödigt arbete. Finns det ingenting annat som du kan hitta som utesluter eller möjligör andra förklaringar till Marinas försvinnande.
Att inte göra minsta ansats att vilja ge relevanta upplysningar kring ett vapen som M hanterat under F:s tid i huset, och som också misstänks vara det vapen som M skjutit till döds med - men däremot ha allehanda förslag till lagringsplatser för andra vapen M hade i sin ägo - är under all kritik. - Har man dessutom "provskjutit" detta vapen men betr. all vapenhantering hänvisar till M - precis som om M och F (som en gång hämtat vapnet) aldrig hade pratat med varandra om pistolen, måste F:s uppgifter både betr. vapen och annat ifrågasättas.
Senast redigerad av letsdoit 2011-09-07 kl. 14:34.
Citera
2011-09-07, 14:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jo*kim hade under förmiddagen den 28 juli 2010 SMS-kontakt med en tjej.( Fhl.s anteckning: Joakim visade fram sin mobiltelefon där det framgick att det fanns ett antal SMS mellan honom och N den 28 juli.)
Citat:
Vid ca 13.30-tiden kom två vänner, P och S, till Bergrummet. Joa*im tror att det var i bilen som han skickade ett SMS till Marina där han skrev att han inte kunde komma ( Fhls. anteckning: Joak*m har raderat SMS:et till Marina).

Jag tror att de flesta har för vana att radera de äldre sms:en och inte det senaste så han har väl haft maximal otur den dagen.

Kanske stod det något helt annat i sms:et är ett återbud, kanske bekräftades träffen?
Citera
2011-09-07, 14:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att inte göra minsta ansats att vilja ge relevanta upplysningar kring ett vapen som M hanterat under F:s tid i huset, och som också misstänks vara det vapen som M skjutit till döds med - men däremot ha allehanda förslag till lagringsplatser för andra vapen M hade i sin ägo - är under all kritik. - Har man dessutom "provskjutit" detta vapen men betr. all vapenhantering hänvisar till M - precis som om M och F (som en gång hämtat vapnet) aldrig hade pratat med varandra om pistolen, måste F:s uppgifter både betr. vapen och annat ifrågasättas.

Du har rätt att man visst kan ifrågasätta detta, men vad kommer det leda till. Svaret är redan angivet och något annat svar eller utpekande av plats kommer inte att ske.

Fundera på varför det är så istället, varför uppgav FS på eget intiativ att han hade provskjutit vapnet och varför vill han inte tala om var de sköt med vapnet.

Där finner du svaret, vilket leder fram till en annan viktig frågeställning, varför.
Citera
2011-09-07, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag läste i FUP:en att någon hade en sådan men hittar det inte nu. Jag skulle helt klart kunna tänka mig att beskriva den som åtminstone en sportig bil.

Det finns ju många silverfärgade bilar..grannens son var på besök i samma veva, vad hade han för bil t ex? Sen är det en vändplan vid Marinas hus så det kan ha varit vem som helst som bara vände där. Det är ju knappast någon som hämtat Marina i alla fall då FS såg att hon åkte iväg i sin bil.
Citera
2011-09-07, 14:55
Bannlyst
[quote=bagarn29]Jag tror att de flesta har för vana att radera de äldre sms:en och inte det senaste så han har väl haft maximal otur den dagen.

Kanske stod det något helt annat i sms:et är ett återbud, kanske bekräftades träffen?[/QUOTE]

Sms sparas väl en tid hos operatören? I och med att polisen kan säga exakt när smset kom till Marinas mobil kan de kanske också se vad som stod i meddelandet?

Om jag inte minns fel nu så återskapades raderade sms i mobilerna i Knutbyfallet.
Senast redigerad av Mariooo 2011-09-07 kl. 14:59.
Citera
2011-09-07, 15:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Två viktiga saker till som har undanhållits och som kan ha betydelse.

Rapport från skallgången som genomfördes saknas. Denna skallgång ledde till att polisen sa att de hade hittat fynd, enligt uttalande i media. Finns ingen beslagsrapport om vad detta är för fynd som polisen hittade.

Förhöret med LS, detta förhör innehåller information som kan komplettera ett annat vittnes iakttagelser och som kan ha betydelse. Det sägs att detta förhör ligger i slasken, varför undanhålls denna information som kan ha betydelse för ett annat vittnes utsago.
Citera
2011-09-07, 15:56
Medlem
Citat:
Rapport från skallgången som genomfördes saknas. Denna skallgång ledde till att polisen sa att de hade hittat fynd, enligt uttalande i media. Finns ingen beslagsrapport om vad detta är för fynd som polisen hittade.

Kantareller var det väl?
Citera
2011-09-07, 16:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Kantareller var det väl?

Förvånar mig inte om det var de så kallade fynden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in