2011-09-01, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Lite bilder ifrån motocrossbanan och bygget av ett bullerskydd som nämns i fup.

Bilderna togs den 24 augusti 2011

jag bifogar en KMZ fil. (öppnas med google earth).

I trädet finns det en map som heter bilder.
Placeringen av bilderna är ungefär.

http://www.speedyshare.com/files/30127792/Mord_Marina.kmz

Om FS visste om motocrossbana, OM han visste om maskinerna, OM han har "know how" hur man kör en grävare eller dyl.
Han vet tydligen inte om att banan finns och DET TVIVLAR JAG PÅ STARKT!
Finns så mycket flummigt han har sagt i förhör och annat

SÅ är Motocrossbanan en lämplig kandidat.

Det har du rätt i.

En undran: Varför är det orimligt att han inte känner till Motorcrossbanan? Hur långt ifrån huset där de bodde ligger den?

Sedan undrar jag hur jäkla lätt det är att gräva i en sådan bana egentligen? Man måste väl grävs rätt djupt för att inte en död kropp ska "grävas upp" av sladdande däck på banan?

Och till sist: Det kanske inte är en jättesmart idé att på ett öppet forum precisera exakt var folk borde gräva nu när han är försatt på fri fot? Tänk om någon gissar rätt och åker dit med hund och spade- det är en otroligt riskfylld verksamhet nu när F säkerligen läser här inom kort och det är inte omöjligt att mördare grips av panik, och återvänder till sina offer för att flytta på dem när de blir nojiga och då kan en "likletare" råka jävligt illa ut
Citera
2011-09-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Lite bilder ifrån motocrossbanan och bygget av ett bullerskydd som nämns i fup.

Bilderna togs den 24 augusti 2011

jag bifogar en KMZ fil. (öppnas med google earth).

I trädet finns det en map som heter bilder.
Placeringen av bilderna är ungefär.

http://www.speedyshare.com/files/30127792/Mord_Marina.kmz

Om FS visste om motocrossbana, OM han visste om maskinerna, OM han har "know how" hur man kör en grävare eller dyl.
Han vet tydligen inte om att banan finns och DET TVIVLAR JAG PÅ STARKT!
Finns så mycket flummigt han har sagt i förhör och annat

SÅ är Motocrossbanan en lämplig kandidat.

Vet någon om han kan köra maskinerna ifråga?
Hur kan man starta dom om han inte hade tillgång till nycklar?
Citera
2011-09-01, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det har du rätt i.

En undran: Varför är det orimligt att han inte känner till Motorcrossbanan? Hur långt ifrån huset där de bodde ligger den?

Sedan undrar jag hur jäkla lätt det är att gräva i en sådan bana egentligen? Man måste väl grävs rätt djupt för att inte en död kropp ska "grävas upp" av sladdande däck på banan?

Och till sist: Det kanske inte är en jättesmart idé att på ett öppet forum precisera exakt var folk borde gräva nu när han är försatt på fri fot? Tänk om någon gissar rätt och åker dit med hund och spade- det är en otroligt riskfylld verksamhet nu när F säkerligen läser här inom kort och det är inte omöjligt att mördare grips av panik, och återvänder till sina offer för att flytta på dem när de blir nojiga och då kan en "likletare" råka jävligt illa ut

Om Marina blivit mördad och nergrävd Motorcrossbanan är det mycket bra om mördaren går tillbaka till graven och lämnar spår ifrån sig, det skulle nog snutarna uppskatta.
Citera
2011-09-01, 01:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Om jag är dum? Nej, jag är snäll.

Alla dina frågeställningar bygger på indicier - antaganden som inte gått att bevisa i rätten, åklagaren har försökt och han har haft ett bra tag att bygga upp sitt case, trots hans tappra försök har han misslyckats.
Du kanske hade klarat det bättre?
Vilka bevis har du till alla dessa antaganden du så gärna vill ha till fakta?
Jag är väl insatt i fallet, det verkar du också vara, hur kommer det sig att vi tolkar samma FUP och SKL dokument så olika? Vilka BEVIS har du som talar för FS som gärningsman? Jag vill inte ha antaganden, utan fakta och bevis som binder honom för mord på Marina.
Om du läser igen så påstår jag inte att det är annat än indicier. Hade det funnits bevis så hade han inte fått gå hem.

Men du kan väl knappast kalla blodet, de rutiga madrasserna, underlägget etc. för antaganden.

Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag frågade dig, hur du kan påstå annat än att allt pekar på FS. Och vem anser du att det skulle kunna vara om det inte är FS? Hennes ex, hennes mamma eller kanske Fr*d?
Isf skulle han knappast ha slagit larm om blodet.
Citera
2011-09-01, 06:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om man tvättat blodfläcken på madrassen med ex. spolarvätska som innehåller alkohol, tror du att hundarna skulle kunna sniffa till sig blodet då?
Prova, rubbergirl. Bloda ner en handduk eller något, tvätta i spolarvätska och låt hundarna leta.
Citera
2011-09-01, 07:22
Medlem
Quarrels avatar
GT: 38-åringen: Jag fick en chock
Citat:
Enligt honom har polisen inte låtit honom ta del av bevismaterial som har samlades in mot honom. De har ensidigt jobbat för att få honom fälld, anser han.
– Jag har varit i underläge hela tiden, säger han.
Han riktar också kritik mot polisen för att de inte ens arbetade med spåret om att hon kan ha åkt till Holland.
Citera
2011-09-01, 07:33
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: 38-åringen släpptes fri
Citat:
– Uppenbarligen finner inte rätten att bevisningen håller, säger kammaråklagare Per-Åke Kwarnström.
Han vet ännu inte om de kommer att överklaga.
– Först ska vi invänta domen, sedan är det sannolikt att vi överklagar, säger Kwarnström.
Citera
2011-09-01, 07:35
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GT: 38-åringen: Jag fick en chock

Eller det som är mer intressant:

När GT pratade med 38-åringen hade han redan berättat för sin nuvarande flickvän att han blev försatt på fri fot i väntan på domen.
– Hon blev glad och känner sig lättad, säger han.
Hur ser du på framtiden?
– Jag vet inte, nu skall jag först ta mig hem och landa.

För om han bli fri är han ju oskyldig.
Citera
2011-09-01, 08:09
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet någon om han kan köra maskinerna ifråga?
Hur kan man starta dom om han inte hade tillgång till nycklar?

Enligt vittnesuppgift, om jag inte minns helt fel, skall han ha erfarenhet av att köra just hjullastare.

Att tjyvkoppla en sådan maskin lär väl inte vara krångligare än att göra detsamma med en bil.

När det sedan gäller din egen arbetshypotes att GM skulle befinna sig inom BO:s allra närmaste krets av familj och vänner kan jag bara säga att du har helt fel på alla punkter utom den att GM bor nära, för det gjorde han. Ingen i BO:s familj skulle göra något sådant och det gör mig ont att vi i 2011 fortfarande är så fördomsfulla när det gäller sexualitet.

Det är vanligt förekommande att personer på höga chefspositioner, inom både näringsliv och det offentliga, söker kontakt med dominor som mot betalning smiskar dessa herrar, och även kvinnor, rätt rejält. Om en sådan domina skulle bli ihjälslagen av sin svartsjuka sambo skulle ni då hävda att det inte var mer än rätt eftersom hon är den som är sjuk och har udda sexualitet?

Sorgligt, det är vad det är.
Citera
2011-09-01, 08:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag har lite svårt att förstå dem här på tråden som uppmuntrar nya flickvännens förhållande med FS. Med den personalia han har i kombination med hennes unga ålder/oerfarenhet är det direkt olämpligt. Skribenterna menar "att man ska lära av sina egna misstag" - men det finns faktiskt erfarenheter man bäst klarar sig utan.

Jag är av den uppfattningen att ju mer vi tjatar på FV ju mer spär vi på FS martyrroll. Låt flickan leva sitt eget liv, hon har fått en väckarklocka via media nu ska det sjunka in.
Citera
2011-09-01, 08:21
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Prova, rubbergirl. Bloda ner en handduk eller något, tvätta i spolarvätska och låt hundarna leta.

Haha! Nej, dylika experiment överlåter jag åt ngn annan
Citera
2011-09-01, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Enligt vittnesuppgift, om jag inte minns helt fel, skall han ha erfarenhet av att köra just hjullastare.

Att tjyvkoppla en sådan maskin lär väl inte vara krångligare än att göra detsamma med en bil.

När det sedan gäller din egen arbetshypotes att GM skulle befinna sig inom BO:s allra närmaste krets av familj och vänner kan jag bara säga att du har helt fel på alla punkter utom den att GM bor nära, för det gjorde han. Ingen i BO:s familj skulle göra något sådant och det gör mig ont att vi i 2011 fortfarande är så fördomsfulla när det gäller sexualitet.

Det är vanligt förekommande att personer på höga chefspositioner, inom både näringsliv och det offentliga, söker kontakt med dominor som mot betalning smiskar dessa herrar, och även kvinnor, rätt rejält. Om en sådan domina skulle bli ihjälslagen av sin svartsjuka sambo skulle ni då hävda att det inte var mer än rätt eftersom hon är den som är sjuk och har udda sexualitet?

Sorgligt, det är vad det är.

Skärp dig!
Jag har väl inte påstått någonting om att det är fel med hennes udda sexualitet! Jag har absolut inga fördomar överhuvudtaget! Jag har enbart lagt fram FAKTA ur fuppen, det ända jag själv påstår och det står jag för är att om Marina är död finns mördaren inom den nära kretsen!

Jag blir så trött på människor som ändrar andras inlägg till egna fakta utlåtanden. Läs igenom mina inlägg igen, men du kanske inte har så bra ordförståelse?

Håll dig till sanningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in