2011-10-02, 18:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag påstår fortfarande att det är fel.

Det finns mobilspecifikationer i tråden men antar att du inte har tid att ta till dig fakta heller, vilket borde vara en självklarhet. Om du läser den så ser du att deras mobiler aldrig har följts åt.

Du menar att det ligger annat är tilläggsprotokoll och Fup itråden som säger annat?
I så fall besvära dig inte med det Fredriks uppgifter vill jag nog helst slippa.

Du påstår att förhörsledaren ljuger alltså?
Citera
2011-10-02, 19:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du menar att det ligger annat är tilläggsprotokoll och Fup itråden som säger annat?
I så fall besvära dig inte med det Fredriks uppgifter vill jag nog helst slippa.

Jag påstår att du är för dåligt påläst och därför bör du läsa på när det finns fakta innan du påstår något.
Handlingarna kommer direkt från TR och har hämtats av Essohasse.
Citera
2011-10-02, 19:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag påstår att du är för dåligt påläst och därför bör du läsa på när det finns fakta innan du påstår något.
Handlingarna kommer direkt från TR och har hämtats av Essohasse.

Du menar i domen eller?
I så fall är det ännu sämre anser jag och därför är det ingen fakta här enligt mig.
Påläst?
Du som inte ens visste att kläderna som finns i FUP inte tillhörde någon ska nog vara lite försiktig med dina uttalanden då du suttit med 1000 inlägg och inte har koll på kläder ens.
Sen din tilltro till Fidde hundknullaren ger ju inget seriöst intryck av dig och dina uttalanden direkt,.
Påläst är varken du eller samhall vilka numera är på ignore det går bra med dig där också så sett.
Jag är intresserad av mordfallet och den misstänkte mördaren inte trams om vampyrer , Fr*d eller självmord här eller alternativa gärningsmän då det inte existerar.

Trams som utspätt blod över tid eller sköt sig själv , vampyrlekar och oskyldigt utpekade gärningsmän får stå för andra mer ointressanta fantasierna här.

Slasken är ingen fakta heller här det är -sånt polisen kastat och sorterat och det är heller ingen där som ska upp i HR:
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-02 kl. 19:11.
Citera
2011-10-02, 19:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Jag påstår att han åtminstone misstar sig. Han påstår att Marinas och FS telefoner rör sig från Stora Höga till Kode. Enligt telefonlistan är FS telefon över huvud taget aldrig registrerad i Stora Höga.
Citera
2011-10-02, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Jag har letat och ej funnit, har någon domen ifrån TR på pdf?
Här kommer den: http://www.megaupload.com/?d=XSC0ST4X
Citera
2011-10-02, 19:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Du menar i domen eller?
I så fall är det ännu sämre anser jag och därför är det ingen fakta här enligt mig.
Påläst?

Vad pratar du om nu, domen??

Jag länkade telefonspecifikationen åt dig och den har ingenting med domen att göra. Det är polisen som har lämnat in den sent och därför ingår den inte i FUP.

Vad menar du med kläderna? Du får nog hänvisa till detta inlägg som du nu har tagit upp två gånger för jag förstår inte vad du syftar på.
Citera
2011-10-02, 19:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vad pratar du om nu, domen??

Jag länkade telefonspecifikationen åt dig och den har ingenting med domen att göra. Det är polisen som har lämnat in den sent och därför ingår den inte i FUP.

Vad menar du med kläderna? Du får nog hänvisa till detta inlägg som du nu har tagit upp två gånger för jag förstår inte vad du syftar på.

Överklagan.
I texten används Carina Johanssons smeknamn Detta SMS är skickat via den mast man kopplas in på om man befinner sig i Spekeröd. Minuterna därefter används Marina Johanssons mobiltelefon för en fordonsfråga gällande ett fordon som vid frågetillfället fördes i närheten av Ålevatten. Utredningen visar att det inte är Marina Johansson som använt sin mobiltelefon på angivet sätt. Den enda
möjliga person som kan ha använt hennes telefon är Fredrik Svensson.
Han kände till Carina Johanssons smeknamn. Han agerade i syfte att lägga villospår och att vinna tid.

Man har inte ändrat sig angående vem som använt hennes telefon i alla fall det är fullständigt klart.

Nej jag tala om PM som jag frågade dig om kläderna du visste inte ens att det inte tillhörde fupen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-02 kl. 19:17.
Citera
2011-10-02, 19:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Överklagan.
I texten används Carina Johanssons smeknamn Detta SMS är skickat via den mast man kopplas in på om man befinner sig i Spekeröd. Minuterna därefter används Marina Johanssons mobiltelefon för en fordonsfråga gällande ett fordon som vid frågetillfället fördes i närheten av Ålevatten. Utredningen visar att det inte är Marina Johansson som använt sin mobiltelefon på angivet sätt. Den enda
möjliga person som kan ha använt hennes telefon är Fredrik Svensson. Han kände till Carina Johanssons smeknamn. Han agerade i syfte att lägga villospår och att vinna tid.

Nu förstår jag inte, vad har detta med ditt påstående om att telefonerna följdes åt, har du fortfarande inte läst telefonspecifikationen?

Detta är en hypotes/gissning som åklagaren har, men vad har detta med fakta att göra. Nu har jag tagit mig tid att leta upp länken åt dig så det minsta du kan göra är väl att läsa den så att du förstår att ditt påstående är fel.
Citera
2011-10-02, 19:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Nej jag tala om PM som jag frågade dig om kläderna du visste inte ens att det inte tillhörde fupen.

Jag förstår inte vad du menar, menar du kläderna som kom från en intagen person med skyddat id?

Menar du att det var självklart att man skulle förstå att detta inte hade med denna fup att göra eller vad menar du egentligen. Vad är det som är så roligt, att jag inte visste, eller?
Citera
2011-10-02, 19:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nu förstår jag inte, vad har detta med ditt påstående om att telefonerna följdes åt, har du fortfarande inte läst telefonspecifikationen?

Detta är en hypotes/gissning som åklagaren har, men vad har detta med fakta att göra. Nu har jag tagit mig tid att leta upp länken åt dig så det minsta du kan göra är väl att läsa den så att du förstår att ditt påstående är fel.

Bilden visar utdrag från en sammanslagen telefonlista och endast de samtal som visas på
chart/tidslinje. Mast Kode 0 / Kode N innebär att abonnenten kan ha förflyttat sig under
samtalet.
Bilden ovan visar mastposition för Telias mast samt bostad.

Not: 100728 k1.17:31:25 får Fredrik ett inkommande SMS från sin bror Mattias. Fredrik
telefon öppnas under mast Brobacka N, vilket innebär 5°.
Bilden ovan visar mastposition för Brobacka N.

Not. 100729 ld.10:01:31 skickas ett SMS från Marinas mobiltelefon till Fredriks mobiltelefon.
Marinas mobiltelefon öppnar under mast Stora Höga Norr och Fredriks mobiltelefon
öppnar under mast Kode Norr.

4.2.4. Nattvila
Nattvilan går inte att uttala sig om då de enda två SMS:en som visar positionering, sker
kl 14:19 resp 11:09. Bägge dessa sker under masten Kode 0 , vilken täcker bostaden.

46768098765 brukas av Marina Johansson
• 46768098765 har sin sista aktiva handling den 29 juli kl. 01:11:15 och befinner sig
då under masten Stora Höga N

Du drar dina slutsatser och jag mina enkelt.
Inget snack om vem som använde Marinas mobil här och intressant att den va igång 29 juli hade han fullt jobb då lille Fidde tro.
Citera
2011-10-02, 19:27
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Var är den - överklagan?

Även MJ:s föräldrar överklagar:

"- Det är ju horribelt av domstolen att tro att Marina lever när inte ens vi gör det, säger mamma Laila Johansson till GT. "

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2575866/vi-tror-att-han-ar-mordaren
Citera
2011-10-02, 19:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Bilden visar utdrag från en sammanslagen telefonlista och endast de samtal som visas på
chart/tidslinje. Mast Kode 0 / Kode N innebär att abonnenten kan ha förflyttat sig under
samtalet.
Bilden ovan visar mastposition för Telias mast samt bostad.

Not: 100728 k1.17:31:25 får Fredrik ett inkommande SMS från sin bror Mattias. Fredrik
telefon öppnas under mast Brobacka N, vilket innebär 5°.
Bilden ovan visar mastposition för Brobacka N.

Not. 100729 ld.10:01:31 skickas ett SMS från Marinas mobiltelefon till Fredriks mobiltelefon.
Marinas mobiltelefon öppnar under mast Stora Höga Norr och Fredriks mobiltelefon
öppnar under mast Kode Norr.

4.2.4. Nattvila
Nattvilan går inte att uttala sig om då de enda två SMS:en som visar positionering, sker
kl 14:19 resp 11:09. Bägge dessa sker under masten Kode 0 , vilken täcker bostaden.

46768098765 brukas av Marina Johansson
• 46768098765 har sin sista aktiva handling den 29 juli kl. 01:11:15 och befinner sig
då under masten Stora Höga N

Du drar dina slutsatser och jag mina enkelt.
Inget snack om vem som använde Marinas mobil här och intressant att den va igång 29 juli hade han fullt jobb då lille Fidde tro.

Nu handlar det inte om slutsatser utan fakta.

Följs FS telefon och Marinas telefon åt eller är det påståendet felaktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in