Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag undrar om det verkligen var två olika "sjögräl" eller om det är ett enda gräl "till sjöss" som det handlar om. Det är ju inte helt ovanligt att man pratar om att man är "ute på sjön" när man i själva verket är ute på havet. I så fall skulle det kunna röra sig om en missuppfattning från GT/Expressens reporters sida, vilket innebär att det i själva verket bara var ett gräl till sjöss och på bryggan på Tjörn, varefter de åkte därifrån men inte åkte hem till villan tillsammans (vilket skulle förklara varför de sedan fortsatte att bråka via sms).
Jag tycker att det verkar rimligare än att de skulle ha åkt hem och gett sig ut i en båt och bråkat på sjön en andra gång och sedan grälat via sms fastän båda befunnit sig hemma.
Polisen skall ha beslagtagit en liten båt i en större sjö (gissningsvis Ålevattnet) nära villan.
Vittnen (troligtvis grannar) skall ha hört ett bråk mellan FS och MJ utifrån sjön, senare på kvällen uppdaterar MJ sin status på facebook och skriver ngt om dagen vid havet (enl. Skridskotjej).
Kanske var FS som uppdaterade och inte ville skriva ngt om sjöturen som brakade åt h-vete?
De grälade på Tjörn mitt på dagen (enl. Skridskotjej) och åkte sedan hem. Resan tar max 30 min.
Sommar, semester och långa, ljusa kvällar. Varför inte ta en rofylld fisketur i sjön kvällstid?
Jag tycker inte det låter konstigt med 2 turer på havet resp. sjön.
Besöket på Tjörn verkar inte ha varit långlivat, resan tar inte så lång tid och till sjön traskar de på en kvart från MJ:s hus.