2010-09-12, 00:25
Medlem
Ett antal sidor tillbaka skrev jag ett inlägg med en specifik fråga.
Ingen utom "Norskan" reagerade.

Med detta vill jag säga att det verkar inte som om fb-detektiverna bryr sig så värst mycket
utan mest tycker om att dividera en massa skit...hit och dit.

Citera
2010-09-12, 00:30
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigSwig

Med detta vill jag säga att det verkar inte som om fb-detektiverna bryr sig så värst mycket

Jag reagerade men vet ju inte..du menar om hon har tatueringar? Du såg någon som liknade Mj och som hade det? Skriv mer! Hoppas att nån som känner Mj svarar på det.
Citera
2010-09-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Du såg någon som liknade Mj och som hade det?

Yepp...har länk men vill inte posta den här. (ifall jag är totalt ute och cyklar).

Finns det någon video/film där man kan se Marina?
Citera
2010-09-12, 00:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

I vilket sammanhang fann du bilden?
Citera
2010-09-12, 01:33
Medlem
saffys avatar
Citat:
Yepp...har länk men vill inte posta den här. (ifall jag är totalt ute och cyklar).

Kanske är någon på tråden som kan skicka en bild till dej!
Citera
2010-09-12, 01:48
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag undrar om det verkligen var två olika "sjögräl" eller om det är ett enda gräl "till sjöss" som det handlar om. Det är ju inte helt ovanligt att man pratar om att man är "ute på sjön" när man i själva verket är ute på havet. I så fall skulle det kunna röra sig om en missuppfattning från GT/Expressens reporters sida, vilket innebär att det i själva verket bara var ett gräl till sjöss och på bryggan på Tjörn, varefter de åkte därifrån men inte åkte hem till villan tillsammans (vilket skulle förklara varför de sedan fortsatte att bråka via sms).

Jag tycker att det verkar rimligare än att de skulle ha åkt hem och gett sig ut i en båt och bråkat på sjön en andra gång och sedan grälat via sms fastän båda befunnit sig hemma.

Polisen skall ha beslagtagit en liten båt i en större sjö (gissningsvis Ålevattnet) nära villan.
Vittnen (troligtvis grannar) skall ha hört ett bråk mellan FS och MJ utifrån sjön, senare på kvällen uppdaterar MJ sin status på facebook och skriver ngt om dagen vid havet (enl. Skridskotjej).
Kanske var FS som uppdaterade och inte ville skriva ngt om sjöturen som brakade åt h-vete?

De grälade på Tjörn mitt på dagen (enl. Skridskotjej) och åkte sedan hem. Resan tar max 30 min.
Sommar, semester och långa, ljusa kvällar. Varför inte ta en rofylld fisketur i sjön kvällstid?
Jag tycker inte det låter konstigt med 2 turer på havet resp. sjön.
Besöket på Tjörn verkar inte ha varit långlivat, resan tar inte så lång tid och till sjön traskar de på en kvart från MJ:s hus.
Citera
2010-09-12, 07:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Det är inte korrekt. Jag reagerade, och fler med mig, men jag svarar inte på frågor som jag inte kan svara på. Därför svarade jag inte.

Att vi dividerar en massa skit beror på att vi inte har något annat att dividera. Tacksam om Du kommer med något matnyttigt att dividera.
Citera
2010-09-12, 08:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Du kan PM:a länken till någon som känner MJ och kan avgöra. Finns det någon frivillig, aktiv, mottagare av länken?
Citera
2010-09-12, 09:31
Medlem
Pethruss avatar
Citat:

Varför inte slå en signal till polisen och fråga dem? Berätta att du hittat en bild/länk (?) som kanske kan vara en ledtråd i utredningen (ifall MJ hade tatueringar och dessa stämmer med vad som syns på bilden). De är säkert intresserade.
Citera
2010-09-12, 11:57
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Polisen skall ha beslagtagit en liten båt i en större sjö (gissningsvis Ålevattnet) nära villan.
Vittnen (troligtvis grannar) skall ha hört ett bråk mellan FS och MJ utifrån sjön, senare på kvällen uppdaterar MJ sin status på facebook och skriver ngt om dagen vid havet (enl. Skridskotjej).
Kanske var FS som uppdaterade och inte ville skriva ngt om sjöturen som brakade åt h-vete?

De grälade på Tjörn mitt på dagen (enl. Skridskotjej) och åkte sedan hem. Resan tar max 30 min.
Sommar, semester och långa, ljusa kvällar. Varför inte ta en rofylld fisketur i sjön kvällstid?
Jag tycker inte det låter konstigt med 2 turer på havet resp. sjön.
Besöket på Tjörn verkar inte ha varit långlivat, resan tar inte så lång tid och till sjön traskar de på en kvart från MJ:s hus.

Hade MJ en egen båt? Eller lånade hon av någon? Du skrev om att ett vittne ett en båt ligga där runt slutet av juli men den har inte varit där tidigare?
Ja, jag har ju stor tilltro till vad grannar säger.och ett bråk på sjön det hörs ju!
Skridskotjejen skrev aldrig vad dom hade grälat om, eller hörde hon inte? Minns inte det.
Citera
2010-09-12, 12:18
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Skridskotjejen skrev aldrig vad dom hade grälat om, eller hörde hon inte? Minns inte det.

Skridskotjejen sa sig inte veta vad de grälat om, men gissade att det kanske kunde ha rört sig om att MJ inte ville gå ut och fira FS på kvällen. "Vad vet jag?", skrev Skridskotjejen och betonade alltså att h*n inte vet vad grälet handlade om. Såvitt jag förstår hade h*n inte själv hört grälet, utan fått uppgiften bl a av folk som befunnit sig på bryggan vid marinan på Tjörn och hört det.
Citera
2010-09-12, 12:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Skridskotjejen sa sig inte veta vad de grälat om, men gissade att det kanske kunde ha rört sig om att MJ inte ville gå ut och fira FS på kvällen. "Vad vet jag?", skrev Skridskotjejen och betonade alltså att h*n inte vet vad grälet handlade om. Såvitt jag förstår hade h*n inte själv hört grälet, utan fått uppgiften bl a av folk som befunnit sig på bryggan vid marinan på Tjörn och hört det.
saffy skrev om bråket på sjön:
Citat:
Hade MJ en egen båt? Eller lånade hon av någon? Du skrev om att ett vittne ett en båt ligga där runt slutet av juli men den har inte varit där tidigare?
Ja, jag har ju stor tilltro till vad grannar säger.och ett bråk på sjön det hörs ju!
och Skridskotjejen skrev om bråket på havet:
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej
Jag ska höra... Det som hon har skrivit den 27:e på FB handlar om dagen på havet... och det är hennes sätt att skriva på... tror inte det är han. Han kanske var missnöjd med att hon inte ville ut och fira med honom på kvällen? vad vet jag... de kan ju ha bråkat under natten när alla andra sov... eller dagen efter som de flesta tror eftersom någon sett en kvinna köra bilen.
Är det någon mer än jag som tycker det här börjar bli rörigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in