2010-09-06, 17:50
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Du mener søskenbarnet har et barn, en jente som er fødd 2005.... Ikke at søskenbarnet er 5 år?
Men om vi skal tro hva media skrev, så forsøkte familien få kontakt med FS via tlf i dagene etter MJ forsvant, uten å lykkes.

Var telefonen avstengd? Eller valgte han ikke svare. Det kan være han var redd mobilspor senere ville kartlegge hans bevegelser. Han kunne ha oppholdt seg i området der liket ligger skjult.

Jeg mener at han mellom den 27-28 allerede kunne kjørt langt for å kvitte seg med et lik. Men da burde likhunder markert i bilen. Noe de kanskje ikke har gjort siden de endevender tomten og nærområdet etter spor. Hundene kan jo ha markert i, eller ved huset, men ikke i bilene. Men i startfasen brukte de vel ettersøkningshunder, ikke likhunder.

Noen spor har de funnet, som styrker hun er drept. Men spor kan være plantet slik søket tar tid og ikke retter seg mot annet hold. Til lengre tid og naturens gang osv. Han har vel lest om Alm...

Så om observasjonen den 28 er riktig, så kan FS fått hjelp. Liket kan ha blitt fraktet bort i en annen bil og dumpet. Bilen til MJ er "ren" og parkeres (ukjent tid av NN person) Villede... MJ har reist bort. Små spor rundt i skogen ved hennes hjem kan også villede. Liket kan også ha blitt fraktet bort i lånt tilhenger uten noen har merket seg det. Ingen har jo merket seg hvordan de mystiske barna ble fraktet.

Jeg syns bare at observasjonen ang. barn og at FS kontakt med andre dagen etter, eller samme dag MJ forsvant, er meget viktige detaljer. Noen kan ha hjulpet ham uten vite det. I ettertid er de redd å stå fram når de forstår MJ ikke var bortreist, men er savnet og antas drept.

Er det ingen i tråden som kjenner FS så bra, at de vet hvem han kunne kontaktet etter krangelen på sin bursdag? Om han oppsøker personer med barn, den 27-28 - ja så kan jo dette bety at søket etter MJ skulle utvides til et helt annet område, til der hvor disse ukjente barna lever og bor.

Han kan ha kontaktet venner for alibi, for senere ha en forklaring til hvorfor han kunne bli sett i området der liket muligens kan ligge skjult.

Jeg tenker da på din telefonkontakt. Kanskje hun har noen tanker om dette, hun som kjente hans familie/omgangskrets? Hun må gjerne dele noen tanker om dette her i tråden. Hvem kan barna være? Men FS har vel gitt en forklaring om politiet er informert. Vitnet som mener sett FS med barn har vel snakket med politiet?

Kan ha misset noe, men det hadde vært fint for oss i tråden om vitnet kunne supplere mer- få vite politiets interesse for observasjonen. Om de har spurt nærmere rundt dato osv.

Det är faktiskt en tanke som är intressant! Som du säger, så hade han några dagar på sej. Grannar ser och hör mycket men om någon kör iväg sent på kvällen/natten, så sover ju dom flesta.
Citera
2010-09-06, 17:50
Medlem
Citat:
Til NillanB: Jeg håper ikke du misoppfatter, at jeg tviler på deg, men det hadde vært fint om du kunne svart på noen enkle spørsmål.

Det kan gi en pekepinn på om politiet har en sterkt formening om å vite hva som er skjedd og hvem som er innblandet. De har til nå ikke funnet liket slik de kan gå til ytterligere skritt med det de antar vite.

Politi henvender seg jo til omgangskretsen rundt FS og sjekker opplysninger som framkommer både fra avhør og ellers. Du har jo barn med FS og kjente ham godt, innen kontakten ble brutt pga konflikten rundt det barna opplevde hjemme hos MJ og den påfølgende rettsak.

1. Har politiet tatt noen kontakt med deg for å få vite mer om FS som person, eller kontaktet deg rundt denne forsvinningen i det hele tatt?
2. Har FS kontaktet deg på noen som helst måte etter MJ forsvant? Han må jo ha noen tanker om
hvordan barna har taklet det at han ble anholdt og mistenkt for drap.

Jeg har forståelse for at du ikke kan gå i detaljer. Politiet holder alt tett til brystet ettersom det ikke finnes noe lik og med en event. GM på frifot.

1 Jag har pratat med polisen

2 Fredrik har inte kontaktat mig
Citera
2010-09-06, 18:02
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag menar att FS syskonbarn är fem år.

Ok. Stor aldersforskjell, var min tanke. Og du pleier ikke rote.

Og femåringer holder jo gjerne hånden Men det er snakk om flere barn. Og de skal være sett flere ganger! Merkelig samvær, kan man si. Bare barna, men ingen andre voksne er observert. Dette barnet har kanskje flere søsken?

Det er en merkelig sak dette, at FS har kontakt med barn og ikke tar de hjem til seg. Med tanke på at dette heller ikke er første observasjon. Men igjen så bør vel vitner vite ca aldrerstrinn på barna. Jeg kan ikke tenke meg det var FS barn som holder hånden. De er for store og har vel ambivalente følelser etter konflikter og fravær av kontakt.

Så hvem bringer og henter barna under disse møtene og hvorfor møtes de i dette området. FS har ikke bil, men føerkort (?) Hvor bor de? Dette er da veldig viktig informasjon med tanke på tidspunktet MJ forsvant og hvor FS vanligvis beveger seg (reiser)
Senast redigerad av limaha 2010-09-06 kl. 18:05.
Citera
2010-09-06, 18:13
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB

Takk for tilbakemelding.

Håper barna dine har det bra og takler situasjonen. Barn kan være grusomme i blant, om de får kjennskap til noe de kan bruke for å hevde seg i den sosiale "flokken"

Og det blir mange spekulasjoner når tiden går uten løsning på mysterier. Ikke bare for oss i tråden, men for deg og spesielt de som ikke har fått svaret på hvor MJ kan være og hva som har hendt.
Senast redigerad av limaha 2010-09-06 kl. 18:19.
Citera
2010-09-06, 18:16
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB

Vad har du för tankar om grannarnas iakttagelse att FS promenerat tillsammans med barn?
Citera
2010-09-06, 19:34
Medlem
Whynot61s avatar
Kanske FS själv kan ge oss svar på många frågor i denna tråd. Troligtvis tittar han in här ibland.
Citera
2010-09-06, 20:56
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whynot61
Kanske FS själv kan ge oss svar på många frågor i denna tråd. Troligtvis tittar han in här ibland.

Han følger nok med om han har internett.
Og med det så lurer jeg på om noen har kjenskap til hvem han tilbringer tiden sammens med nå.
Noen skrev et stedsnavn tilbake i tråden, hvor han muligens befinner seg...

Noen som vet og kan opplyse mer om status pr i dag osv
Senast redigerad av limaha 2010-09-06 kl. 20:58.
Citera
2010-09-06, 21:49
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Jodå, om det vore barn till nära grannar. Det bor en hel del folk i trakten, även om det inte är exakt där de bor så är det inte speciellt långt ifrån. Dessutom är det mycket folk som rör sig runtomkring, och det skulle kunnat vara barn som varit på vandring i naturområdet. Kanske kommit ifrån föräldrar eller vad 17 som helst. Det är inte alls säkert att det kommit fram, det är rejält nedtystat detta, även i trakten där det hänt..
Ärligt talat tycker jag inte att den här förklaringen är osannolikare än att de skulle vara stulna eller akutadopterade

Jeg syns det hele med barna er merkelig.
Granner påstår ha sett ham med barn i området flere ganger. Ikke bare denne dagen. Så vi kan se bort fra at han har hjulpet noen barn som har kommet bort fra sine foreldre.

Det merkelige for meg er datoen for observasjonene Det er den 28.06 Dagen etter en krangel.
Samme dag dag man antar MJ forsvant.
Samme dag som PS bevislig har brukt MJs mange kredittkort for å ta ut en større sum penger.
Samme dag vandrer han også alene på veien, mot bostaden.

Så er det dette med MJs bil: Jeg kan henge meg opp i at jeg ikke tror det var MJ som var fører av bilen, men..- Jeg tror ikke et øyeblikk på hun kjørte avgårde på f.m den 28 for så forsvinne i løse luften. Uten sendt en sms, skrevet noe, ringt noen innen hun kjørte av sted i sin bil i høy hastighet. No way....

Jeg er overbevist om MJ døde kvelden eller natten til den 28. Samme kveld/natt som krangelen. Hun er i løpet av natten eller dagen fraktet bort til ukjent sted. Med eller uten hjelpere. MJ er ikke med sikkerhet sett etter de angivelig forlot stedet hvor flere observerte de kranglet høylydt. Det er ingen sikre livstegn fra henne etter observerte krangel. Det mener jeg sier det meste.

Tror heller ikke hun har koplet seg opp til noen internettsider. Det har mistenkte GM gjort for å se hvilke info hun har gitt sine venner for kommende dager f.eks. Eller skrive noen ord...

PS, som jeg da antar står bak hennes forsvinning, har vel andre ting å tenke på enn spasere rundt i området med noen barn, denne "kritiske" dato, om det da ikke er for å legge fra seg små "visittkort" fra MJ i området

Nei, jeg får ikke dette til å stemme ut fra antatte hendelser, og forsvinning. Noter også at PS hadde kontroll på bankkortene til MJ allerede innen han tok ut penger fra disse ca kl. 11.00 f.m den 28.06 Jeg hevder ikke noen lyver, men kan dato stemme?

Og en annen ting jeg lurer på er hvordan PS har kommet seg rundt alle steder. Hadde han tilgang til bil? Det burde finnes mange observasjoner, men tydeligvis er det få som har sett noe av betydning som deles på denne tråden.
Senast redigerad av limaha 2010-09-06 kl. 22:11.
Citera
2010-09-06, 22:08
Medlem
KiaWs avatar
[quote=limaha]Ok. Stor aldersforskjell, var min tanke. Og du pleier ikke rote.

QUOTE]
Bror/systers barn = syskonbarn.
Citera
2010-09-06, 22:33
Medlem
limahas avatar
[quote=KiaW]
Citat:
Ok. Stor aldersforskjell, var min tanke. Og du pleier ikke rote.

QUOTE]
Bror/systers barn = syskonbarn.

Ja vi sier det samme i Norge. Mine barn kaller min brors barn for søskenbarn. Og mine barn kan velge å si: Jeg har fire søskenbarn. Tre fettere og en kusine. Fetter=gutt. Kusine=jente.

Jeg kaller meg tante til disse barna. Min bror er onkel til mine barn. Så våres barn er søskenbarn. Men alderforskjellen mellom søskenbarna er ikke 30 +/-

Jeg har også flere søskenbarn, men de er rundt samme alder som meg selv. Mellom 4-10 års forskjell. Derfor min lille undring på den lille feilen Så Q sitt svar tilbake oppfatter jeg som FS har et søskenbarn som er 5 år. Men det er jo mulig.

On topic: Du har jo fornuftige tanker om mye; Tror du MJ befinner seg i det området de leter? Politiet holder jo inne med opplysninger uten lik og GM. Men de må ha noen klare spor på hun er død. De kan vel ikke lete andre steder uten sterke indikasjoner på hvor, heller....
Senast redigerad av limaha 2010-09-06 kl. 22:39.
Citera
2010-09-06, 22:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jeg syns det hele med barna er merkelig.
Granner påstår ha sett ham med barn i området flere ganger. Ikke bare denne dagen. Så vi kan se bort fra at han har hjulpet noen barn som har kommet bort fra sine foreldre.

Det merkelige for meg er datoen for observasjonene Det er den 28.06 Dagen etter en krangel.
Samme dag dag man antar MJ forsvant.
Samme dag som PS bevislig har brukt MJs mange kredittkort for å ta ut en større sum penger.
Samme dag vandrer han også alene på veien, mot bostaden.

Så er det dette med MJs bil: Jeg kan henge meg opp i at jeg ikke tror det var MJ som var fører av bilen, men..- Jeg tror ikke et øyeblikk på hun kjørte avgårde på f.m den 28 for så forsvinne i løse luften. Uten sendt en sms, skrevet noe, ringt noen innen hun kjørte av sted i sin bil i høy hastighet. No way....

Jeg er overbevist om MJ døde kvelden eller natten til den 28. Samme kveld/natt som krangelen. Hun er i løpet av natten eller dagen fraktet bort til ukjent sted. Med eller uten hjelpere. MJ er ikke med sikkerhet sett etter de angivelig forlot stedet hvor flere observerte de kranglet høylydt. Det er ingen sikre livstegn fra henne etter observerte krangel. Det mener jeg sier det meste.

Tror heller ikke hun har koplet seg opp til noen internettsider. Det har mistenkte GM gjort for å se hvilke info hun har gitt sine venner for kommende dager f.eks. Eller skrive noen ord...

PS, som jeg da antar står bak hennes forsvinning, har vel andre ting å tenke på enn spasere rundt i området med noen barn, denne "kritiske" dato, om det da ikke er for å legge fra seg små "visittkort" fra MJ i området

Nei, jeg får ikke dette til å stemme ut fra antatte hendelser, og forsvinning. Noter også at PS hadde kontroll på bankkortene til MJ allerede innen han tok ut penger fra disse ca kl. 11.00 f.m den 28.06 Jeg hevder ikke noen lyver, men kan dato stemme?

Og en annen ting jeg lurer på er hvordan PS har kommet seg rundt alle steder. Hadde han tilgang til bil? Det burde finnes mange observasjoner, men tydeligvis er det få som har sett noe av betydning som deles på denne tråden.

Det fanns även en Fiat Lupo på gården men med en förskräcklig färg så i dagsljus lade man lätt märke till den.

Han kan ju planterat ut ledtrådar i området som du säger men kan han ha skaffat sig alibi för en viss tidsram?
Citera
2010-09-06, 22:48
Medlem
Quarrels avatar
[quote=limaha]
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW

Ja vi sier det samme i Norge. Mine barn kaller min brors barn for søskenbarn. Og mine barn kan velge å si: Jeg har fire søskenbarn. Tre fettere og en kusine. Fetter=gutt. Kusine=jente.
Så gör vi inte i Sverige. Mina bröder och systrar är mina syskon. Deras barn är mina syskonbarn. Mina barn kallar mina syskonbarn kusiner.

FS har ett antal bröder och systrar. En av dem har barn, och det barnet är fem år. Eftersom FS är storebror till alla sina syskon är åldersskillnaden inte konstig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in